torsdag 4 mars 2010

Pastellig vårshopping...

Dagen har inte tillbringats i skidspåren utan jag och flickorna åkte på en shoppingrunda till Luleå med allra bästaste svägerskan.
Vi hade en mycket trevlig dag med en massa mysig shopping.
Skojar ni vad det finns mycket roliga prylar. För att inte tala om vilka roliga färger.

Jag piggade upp köket med lite "Leila-aktiga" saker som blommiga fyrkantiga muffinsformar, ljusblå prickigt bakplåtspapper, härligt vårgröna blocklus och på underbara butiken "Fröken April" hittade jag en galen Rice äggklocka modell fågelholk och tokrosa slickepott även den från Rice.
Å vad kan man säga om den gigantiska rosa muffinstvålen? Sjukt häftig enligt mig.
Nu är jag för fasiken på gång, här ska fixas minsann.
Tänk vad lite solstrålar kan göra för inredningsinspirationen.



Sen hoppas jag att Johanna (Mysiga lantliga ting) inte ser den där diskhandduken som ligger underst för jag har nyss gnällt över att någon måste hindra mig när det handlar om diskhanddukar.

Det här fina fatet hittade jag på Indiska det får bli en färgklick i vardagsrummet tillsvidare.



Imorgon ska vi baka lite goda muffins i de nya snygga formarna.


Nä, nu ska jag av hästifiera mig lite, har haft kvällsjouren idag och ridit på "lilla" Caloppan. Syns snart igen...

2 kommentarer:

Färjtorp sa...

Nämen Lea, ett inlägg till, HÄRLIGT =)

Fröken April har jag nu hört så mycket om överallt så nu måste jag dit!!!!
Duken såg jag direkt, haha eftersom jag har en precis likadan =) men den har jag fått i julklapp och använder just som en duk på lilla bordet.
Men visst är det färgerna om våren som gör att inspirationen kommer igång igen!

Ha en trevlig helg.
Kram Johanna

Agnes Maria sa...

Åhhhh, Fröken April ! en av mina favvo affärer, men du, såååå fina saker du handlat, och dom söta muffinsformarna.... UNDERBARA!
Kram på dig och de dina.
Åsa