tisdag 24 maj 2011

Ta en kaka till!



Träleksaker, det kan vara ett av de sista året som barnet (till mammans förtjusning) jublar över att få ett överdådigt kakfat av trä.

Tiden går så fort, det kan vi väl alla vara överens om att det stämmer. Det märks då speciellt tydligt då man har barn tycker jag. Det känns som igår då minsta tjejen föddes och den stora tjejen över en natt plötsligt från att vara en liten plutt förvandlades till att jättebarn med bamsestora händer och ett enormt huvud.

Här skriver jag på som om ingenting hade hänt. Som om jag uppdaterat bloggen,
om inte dagligen så åtminstone veckovis för att visa för världen vilka livsomvälvande beslut och hedervärda handlingar jag sysselsatt mig med sen sist.
Inte har jag uppdaterat ofta de senaste åren, men vad gör det egentligen?
Det är ju inte så att den här typen av bloggar gör några större avtryck i historieböckerna.

Livet på landet är i alla fulla fall igång på allvar nu när allt spirar och gror.
Det ska grävas, planteras, klippas och krattas i varenda vrå i trädgården.

Mannen i huset fördriven många timmar på åkgräsklipparen under sommarsäsongen då han klipper ungefär 6000 kvadrat gräsmatta. Ja, say no more han är galen.
Jag ska ta bild på eländet någon dag, jag inte på gubben men på gräsmattan förstås.

Här kommer som förr lite bilder på hemmet, trädgården loppisfynd eller annat...




Kram på er alla!

Inga kommentarer: