tisdag 10 februari 2009

En vinterhälsning...



Här har vi i stort sett snöat inne de senaste dagarna men idag strålar solen som den verkligen hade längtat efter att få lysa på oss.



Jag hinner verkligen inte med att blogga alls nuförtiden när jag börjat om att jobba. Kommer väl att putta in ett inlägg då och då... och jag längtar så efter att se vad ni har för er. Men just nu känns det hopplöst att hinna med.

Tusen tack alla som jag fått utmärkelser av!! Det är verkligen jättesnällt!!!

Snart är det ju alla hjärtans dag och jag måste förstås visa lite hjärtan.
De här fick jag av min himla goda vän Iglo i julas men de hänger framme och kommer att hänga framme året runt.



Nä nu ska jag laga lunch till barnen för att sen åka till dagis för jag ska jobba en stund i eftermiddag.
Lyxigt jobb i och för sig.. uteridning i -8 och strålande sol känns mer som rekreation än arbete.

Sen ska jag tillbaka till stallet ikväll för att rida ett fint stort tyskt fuxsto som jag har på jobbet och rider just nu åt en tjej.

Som sagt mycket att göra.... ha det gott allthopa!

10 kommentarer:

Elinor sa...

Det låter verkligen härligt att rida när du beskriver det så - jobbet borde alltid vara så tycker jag. Själv ser jag fram emot friluftsdagen i slalombacken!

Så här är det hos mig just nu:

Liksom förra gången solen ville titta fram är jag hemma med sjukt barn... men jag är inte bitter - bara lite lite (i smyg)

Mer av allt sa...

Jag är lite avundsjuk - det låter härligt att rida i detta soliga fantastiska väder!

Kramar från mig!

Anonym sa...

ToVe is back! Husbloggen är igång igen..........

Färjtorp sa...

Hej!
Visst är det snöigt omkring oss ;)
Fantastiskt vackert just idag när solen lyser oxå.

Det låter så roligt att rida!! Flera år sen sist men jag minns ju hur skoj det är.
Jättesöta hjärtan du har fått.

Kram Johanna

Monika sa...

Alltid skoj att hitta ett inlägg här. Förstår om du har fullt upp med jobb, barn, hem och hästar.

Ingen hinner vara överallt och det är helt rätt att göra val istället för att stressa som en tok och känna börda o måsten.

Passar på att önska en fin alla hjärtans dag ifall jag inte kikar in här mer innan dess.

Dina hjärtan är jättefina. Och mitt hjärta blir varmt bara jag ser den söta ängeln jag fick av dej. Den står där troget på mitt sängbord :o)

Ha det bäst!

Kramis

Monika

hemtrevnad marie sa...

Gott att tösen är bättre!!
Ja det låter onekligen härlig med uteritt i vackert väder!!!!
Skrattade gott åt din beskrivning av när mannen din åt wasabi,haha!!
Ha en fin alla hjärtans helg!!
kraaaam

Penseldraget sa...

hej
så fin blogg du har vackra bilder och underhållande inlägg...kommer gärna tillbaka...
ha en fin alla hjärtans dag
kram pia

Agnes Maria sa...

Hej min Vän !!

Så kul att du tittade in till mig en stund, jag förstår att du har fullt upp, men kanske vi snart kan ta oss en liten Te stund ihop.
Så fina hjärtan, jag förstår att du vill ha dom framme jämt !!
Hur många som helst Alla hjärtans kramar från mig.
Din kompis Åsa

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Det var ett tag sen jag hittade hit...och nu igen :O)
Vilka härliga inlägg, tack för en skön stunds läsning.
Hälsningar, Petra

Britt sa...

Det måste vara härligt att kunna vara ute och rida i strålande sol. Men jag nöjer mig med att ta en promenad i solskenet. Hästar är lite för stora djur för mig. Ha det bra//Britt