söndag 1 mars 2009

Less

Jag blir så arg på mig själv att jag tar åt mig.

"En typisk sån där inredningsblogg som alla medelålders kvinnor har, lite bilder på hemmet och den här saken hittade jag på den loppisen osv.."

Visst var det så den där eleven sa i förbifarten när jag och en kollega pratade om bloggar.

Jag tycker faktiskt att jag skriver lite mer än om vad har har handlat och var jag har städat....men kanske inte?

Det är väl just av den här anledningen som jag inte bloggat på länge...
att om man jobbar man i skolan och har en blogg är man ju inte anonym precis.

Men, men vi får väl se om jag hittar tillbaka och i vilken form, just nu känner jag inte alls för att visa eller berätta någonting.

Hoppas att ni alla underbara inredningsbloggerskor inte tappar sugen så att man kan få fortsätta att inspireras till att fixa till hemmet lite grann...


Mys och må! /Lea

7 kommentarer:

Agnes Maria sa...

Hej Vännen !!

Ta INTE åt dig !!!! vi är ju alla olika, med olika intressen, och jag tycker det är helt UNDERBART att få se vad andra fyndar på loppis och inredningstipsen... finns det något bättre !!!
Sen så skriver ju du så otroligt bra och roligt, det är ju en fröjd att läsa !!
Så snälla, sluta inte !
Många kramar från din kompis Åsa

Färjtorp sa...

Hej Lea!!
Säger som Åsa, bry dig inte om vad andra säger, inte lätt, men försök!
Vi som gillar samma saker och har samma intresse tycker ju bara det är skoj att kika in hos varann och inspireras och läsa och bara "hälsa på" =)

Jaa det ska bli jätteskoj med trädgårdssällskapet hoppas jag ;)
Vi ses.

Kram Johanna

Anonym sa...

Hej Lea!
Håller med de övriga två talare, ta inte åt dig. Skriver väl inte för eleven utan för dig själv? Man letar ju reda på bloggar man tycker om och de fortsätter man läsa, de är inspiration i livet :)
Kramen

Anonym sa...

Å andra sidan så fnyser vi "medelålders" kvinnor ofta åt meningslösa tonårsbloggar där party, party, supa och annat som vi tycker är tjafs diskuteras....Det gäller att hitta ett forum och en stil som är "ens egen" helt enkelt. Det tycker jag du har gjort. Gillar man inte det man läser ja då behöver man ju inte besöka bloggen igen - eller hur? Men jag förstår vad du menar ....

Annie - Annalunda sa...

Hej Lea!

Inte ska du ta åt dig av eller bry dig om vad andra slänger ur sig eller tycker...! Det viktigaste är ju att du tycker att det är kul att blogga och att det ger dig något... Jag tycker verkligen inte att du har en sådan blogg du beskriver... hos dig finns så mycket!!! Eleverna behöver ju inte veta om din blogg...så kan du ju skriva om precis vad du vill... :)



Stor kram från Annie som verkligen gillar din blogg

Anonym sa...

Vem bryr sig om vad en liten fjortis säjer. Kör hårt bruden! Du är bra.

Hälsningar från en som tycker du bloggar bra.

Anonym sa...

Hej Lea
Jag tycker mycket om din blogg. Och skulle bli ledsen om du slutade bara för att någon unge inte fattar någonting. Jag håller verkligen med Vera. Vi söker ju oss till likasinnade och till människor som ger oss någonting. Meningslöst tonårstjatter växer man ifrån. Sedan är det mysigt med alla fina bilder.
Kramar Linnéa