lördag 31 januari 2009

Vilken vecka........

Hej hopp här är jag igen...just när ni trodde att jag hade övergivit bloggeriet.

Riktigt så illa är det inte men den här veckan har varit utöver det vanliga.
Stora tjejen opererades i tisdags för halsmandlar och annat onödigt bakom näsan som påverkar hennes sömn.
Men hon blev urdålig efteråt så det har varit dag och natt med feberbarn som varit riktigt ledsen. Nu är det dock på bättringsvägen.

Det här innebar förstås att jag inte jobbat annat än igår då A var hemma och tog hand om skruttarna.
Han hade även hittat strykbrädan som jag misstänker att jag hade glömt var den stod eller i alla fall förträngt det. Så tack och lov är tvätten påbörjad.

Ni kan inte ana så avis jag är på alla med tvättstugor. För vi har nämligen ingen om det är någon ny här på bloggen så kan jag meddela att vi har tvättmaskinen i köket och hänger tvätten....överallt!
För en sån som jag som vill ha bortplockat är det förstås en mardröm, man får alltså hänga på kvällen och direkt på morgonen ta bort.

Självklart ska vi bygga ut så småningom men det drar med sig så himla mycket annat...nytt avloppssystem, gräva om vatten för det inkommande vattnet osv..osv..så det får vänta till vi åtminstone är klara med det vi har börjat med.
Till dess får det se ut så här...


Igår kväll gjorde jag och Iglo...mest Iglo förresten en favoriträtt som blir godare och godare för varje gång man äter den..sushi.



Det roliga är att våra barn älskar det också...A är dock lite mer tveksam men hittade någon ny favorit igår.
Det märks att han är man...i ett försök att imponera på oss kvinnor (tror vi)
tar han RIKLIGT med wasabi...och då menar jag RIKLIGT.

Vi som avsmakat den visste att det var bland det grymmaste vi varit med om.
Trots högljudda varningar äter dåren upp det i alla fall och försöker dessutom att hålla god min med en förhöjd röd nyans i nunan.

Ja, ja vad ska man säga...
imponerade - nej
underhållande - ja

Vi skrattade i alla fall åt honom.
På det där sättet som två kvinnor skrattar i ordlöst samförstånd när någon man försöker imponera utan att riktigt nå fram..:0)

Nu till en helt annan sak...leksaker.
Måste bara visa lite bilder på lillans julklappar.
Förutom att hon älskar att leka med de så tycker jag att de är så himla söta och dekorativa.
Träleksaker som är av hög kvalité går att få tag på på nätet i alla fall,
jag har då inte hittat någon butik här uppe i norr som saluför dessa godbitar.










Det finns säkert fler butiken som har den men de här är köpta på Blå Elefant.

Sist men inte minst måste jag visa en bild på tallrikshyllan som blev en glashylla,
jag tycker att den var så smal att ställa tallrikar i.
Men glasen passade perfekt.
På översta hyllan är förra veckans loppisfynd för/efterrättsskålar.



Nu ska jag göra frukost till tröttisarna och sen blir det en liten tur på stan för en del ärenden.




Ha en trevlig helg alla bloggisar och andra!

15 kommentarer:

Rester till middag sa...

Vilka fina leksaker. Och vilken fin blogg.

Agnes Maria sa...

Vad roligt att höra att ni mår bättre hemma hos er nu, vi måste ses snart.

Vilken fantastisk middag, mums, hur mår A idag ?? jag bara tänkte ....

Vilka söta leksaker !!
Och tallrikshyllan jättefin.

Lördagskram Åsa

Anonym sa...

ELLER så dränker han sushin i wasabi för att lyckas trycka ner den råa fisken - det skulle då jag göra iaf..... ;)

Britt sa...

Hoppas att barnet mår bättre. Oj vad sugen jag vart på suchi. Om du har tid kanske du kunde skriva utrecepten.//Britt

Elinor sa...

Du är ju riktigt internationell när du har tvättmaskinen i köket (alla har det på "discovery travel and living i alla fall) men jag förstår problemet med hängningen. Jag har också en Ella med feber hemma men det är nog bara något virus.. Ingen skidtävling i morgon alltså..Vi ses!

Merja sa...

Du har en liten utmaning hos mig;)

Anonym sa...

wooow ! inte bara vi som har tvättmaskin i köket ;P vi har inte heller nån tvättstuga..

Färjtorp sa...

Hej!!
Men vad jobbigt med halsmandelbekymmer!! Hoppas hon mår bra nu.

Härligt många bilder du visar oss idag.
Otroligt sött i tjejens rum. Gillar leksakerna massor, den prickiga servicen har vi en likadan!

Och tallrikshyllan!!! Superfin med alla glasen där.

Skrattade gott åt As typiska mansbeteende hahaha.

Hoppas kommande vecka blir bättre för er.
Kram Johanna

Vittblandat sa...

Hej!
Så eländigt med halsmandlarna! Hoppas lella mår bättre nu. Vilka otroligt fina och rejäla leksaker, tack för tipset, ska genast kika på deras sida!! Förstår ditt dilemma med tvätten..
Ha det gott
Katja

Vittblandat sa...

Måste få tillägga vilken jättefin tallrikshylla!!
Katja

Monika sa...

Hihihi! Jag tror jag pinkar på mej! Din A tar då priset tror jag! Milde tid att inte karln började brinna alltså! Kan se det framför mej :oD

Stackars liten. Hugaligen inte kul att bli sjuk o febrig också till råga på allt. Hoppas allt är bättre nu.

Jag är verkligen inte avundsjuk på dej som ingen tvättstuga har. Jag tycker tvätten tar nog stor plats och jag som har en. Fast min är grymt opraktisk. När den byggdes hade inte jag ett ord med i spelet!

Tallrikshyllan är ju ljuvlig! Så fin. Jag hittade en kombivariant på Reprisen i Öjebyn. Tallrikshylla längst upp. Två små skåpdörrar i hylla på mitten och krokar längst ner. Visserligen bedårande guldat furu. Men den har liksom lite det DET! Efter lite målande blir den nog fin :o)

Ha det nu så gott! Sankar dej ju så klart med fortsätt blogga lugnt.

Kram

Monika

Anonym sa...

Det ser iallafall snyggt ut med tvättmaskin i köket, väldigt intenationellt!!!!!
Och ja, opraktiskt!!! Hm...urk.
Skönt att ungarna mår bättre i allafall!!!!!
http://rosalucia.bloggagratis.se

Anonym sa...

Det ser iallafall snyggt ut med tvättmaskin i köket, väldigt intenationellt!!!!!
Och ja, opraktiskt!!! Hm...urk.
Skönt att ungarna mår bättre i allafall!!!!!
http://rosalucia.bloggagratis.se

Anonym sa...

sorry, tänkte inte skriva två gånger....

rosalucia

Smycka dig sa...

Hej
vilka underbara leksaker jag som väntar på lillans ankomst blir lite snurrig nu:D

Det är så fint med träleksaker och gediget..jag tänkte i min enfald att jag kanske skulle kunna snickra och köpa lite loppis grejer att göra en spis och möbler till lillans rum:D
vi får väl se...
Ha det bäst
kram kulan Lotta