lördag 25 april 2009

Vårkänslor!


Å vad jag längtar!

Om ett par timmar är det dags för den årliga Lions stora loppmarknad. Jag har varit usel på både bloggning och loppis den senaste tiden men idag är det alltså både bot och bättring.

Livet rullar på med busiga barn tillika busig häst som är ytterst yster i vårvärmen.

Ja, vi har ju värme även om snön envisas med att ligga där den ligger, men om ett par veckor är den nog ett minne blott.

Just nu sitter jag och funderar över om jag ska ta en morgonpromenad för att minska på träningsvärken som kommer att infinna sig som ett brev på posten under dagen.
Jag fick nämligen ett infall igår kväll och var ute och sprang.
Katastrofalt vilken dålig springkondis jag har nu ska här börja tränas på allvar.

Nä nu ska jag ta en promenad innan familjen vaknar.

Förresten ni måste kolla in min fina nya bricka från London som min snälla syster köpte till mig när de var där för några veckor sedan.

Vi hörs snart igen...

9 kommentarer:

Agnes Maria sa...

Hej hopp kompis !

Hittade du mycket på loppisen ?
Jag kände mig så nöjd med det jag hittade, även om det inte var så mycket. snygg bricka du fått av syrran, och fina vårbilder du visar från ditt fina hem.
Kramar från mig.
Åsa

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bibban sa...

Hittade hit genom Åsa. Nyfiken som jag är så tittar jag runt ibland, så hittade jag dig. Vilken fin och trevlig blog du har, jag kommer tillbaka.
Bibban

Britt sa...

Vad kul med en bricka från London skall åka dit om några veckor skall bli härligt. Ha det bra //Britt

Elinor sa...

Jag orkar ungefär 200 meter innan jag börjar gå igen men jag har också börjat så smått med förberedelser för joggning...

Monika sa...

Hallåj!

Där är du ju! ;o) Kul att se dej! :o)

Jag hade spanat in den där loppisen men annat kom mellan så det blidde inget. Till någons stora glädje (min man) tror jag ;o)

Han tycker jag drar hem nog skrot. Jag tycker det är fynd! ;o)

Hoppas du har det bara fint trots trädningsvärk!

Kram

Monika

hemtrevnad marie sa...

Hejsan Lea!!!
Så du har blivit med häst!!
Grattis , så spännande!
Och vilken härlig bild av ditt fina gustavianska blombord , som jag inte alls är avis, på, hm....
Vet du , din fina vita kanna med kaninen på...som jag berättade att min mamma hade likadan...tror du inte på sjutton att guben min fick den i påskas, när han hade födelsedag...full av påskliljor...så fin den är!
ha en fin fortsättning på veckan!!
kramis

Merja sa...

Låter jätte kul med loppiset! Hoppas du fyndar. Nu är det loppisarnas tid, dom dyker upp över allt;)
Men har ni snö kvar än... Jag klippte gräsmattan för första gången i år i går!
Håll ut!

Smycka dig sa...

Hej visst är det spännande med loppis...jag längtar till alla sommar loppisar och auktioner:)

Snart är det gransbalen och studenten för tjejen min och det ska bli så kul.. då är det verkligen sommar.

söt bricka och snäll syster!!

Ha det bäst
kram Lotta