fredag 13 november 2009

Ledig fredag...

Trots det ids jag inte ta nya bilder utan idag blir det gammal skåpmat...



Men det är skönt att vara ledig idag och ta itu med lite ostädade hörn i huset,
det vill säga näst intill alla hörn.

För att riktigt tappa sugen så startade jag med skafferiet som verkligen har försummats å det grövsta den senste tiden.
Men inom ett par timmar så kanske det ser bra ut igen, jag har nämligen rivit ut allt och börjat sorteringen från grunden.

Som ett litet bevis på att jag inte alls har koll på vad jag har i skafferiet kan jag nämna att jag hittat 4 paket lasagneplattor, 4 flaskor sirap, dubbel uppsättning av både marsanpulver och maizna redning. Det är bra med ett stort skafferi Om man har ordning, men NU ska det bli bot och bättring!



Nu kom stora barnet hem från skolan.
Tur att man har mormor och morfar 100 meter bort som ställer upp i vått och torrt. Idag hämtade de henne så jag inte behövde ta ut lilla fisen som har feber...igen måste tilläggas.



I helgen ska jag förutom att rida hästen, packa lite loppislådor till den 28.e då jag ska sälja prylar på Nolia City Konferens här i stan, det blir kul och välbehövligt. Bort med mer grejor!


Om det är någon som behöver ett häftigt karamellställ för "Dixikola" från en gammal lanthandel så har jag ett att sälja. Ska leta fram någon bild på det, och hittar jag ingen får jag väl ge mig ut i bodan och fota lite grann.


Sköt om er alla!

6 kommentarer:

linnéa sa...

Kul att du börjat blogga igen. Kram Linnéa

Färjtorp sa...

Hahaha du hade då gott om sirap och dylikt =)
Bra med lite röj ibland....

Loppis? Jaså är det dags igen, typiskt nog så jobbar man ju även den helgen! =(

Men hallå ska du sälja de där läckra lådorna??? Vad ska du ha för den? Vill haaaaaaaa! Om jag har råd hihi

Trevlig helg

kramelikram

hemtrevnad marie sa...

Kul att du är tillbaka Lea!!!
Ja, det behövs rensas ibland...slängde själv två oöppnade paket med marsanpulver som gått ut igår...undrar hur mycket vaniljsås man tänkt äta...däremot är mjölet alltid slut...bakar och bakar och har för litet skafferi...bara två lådor....
Låter spännande med burkarna!
kraam

Svägerskan sa...

Precis när jag gett upp hoppet om dig så återvänder du till webbrymden. Kul att du är online igen!

Handplockat sa...

hej hopp jag vill kanske köpa den själv
goa kan du inte maila mej priset =)

Unknown sa...

Hej Lea! Får mamma B beställa julgodis av dej?
Anna Larsson Witblom
(skumt med ett till efternamn...)