söndag 8 november 2009

Vinterns återkomst - kanske min...

Och så var jag här igen... det blir inte så ofta nu för tiden men det finns en del förklaringar till detta.

Till exempel:
Två små söta flickor 3 respektive 6 år, en med pippitofsar och den andra tandlös efter fullständig tandlossning när det handlar om framtänder.

En söt gubbe 35 år, utan pippitofsar och med tänderna i behåll - (tack och lov)
som jobbar skift varannan vecka...tralalaa vad jag tycker att det är kul(läs ogillar)

En 750 kg dam med rött hår över hela kroppen, som tycker att hennes matte har alldeles för lite tid till övers.

Ett hem som tycker att även det försummats senaste halvåret, med omvårdnad krävs omgående.

Släkt och vänner som tror att vi har flytt orten, på era funderingar kring detta ämne kan jag svara: nej, vi bor kvar även om jag och stora flickan delvis har flyttat till stallet.

Sen var det det här med arbete, jobbar nu 80% som känns mer som heltid.
Det var verkligen skyddad verkstad att vara hemma med barnen i alla år.
Jobbigt på sitt sätt men ingenting motför att jobba på riktigt.

Så nu vet ni vad som pockat på min uppmärksamhet den senaste tiden.

Här i Piteå har vintern kommit helt underbart enligt mig förutom att min häst inte har snösulor på sig så den blir över 1.80 när man ska ta in henne ur hagen...:-)

Barnen har i alla fall roat sig kungligt med det vita från ovan.
Här en av skapelserna.



Ute på gården ser det ut som första klassens tomtelandskap, självklart kommer det väl att tina bort innan tisdag men just nu njuter jag. Försöker att inbilla det lilla barnet att det finns tomtar på vinden i uthuset, "A" tycker att det är jag som har "tomtar på loftet".



Igår hade vi faktiskt en skön dag trots efterslängarna av veckans influensa. Ungarna busade i snön och jag och "A" drack latte och åt en god kaka.


Barnen fick prova nyponsoppa, lillan hade aldrig smakat det hm.. hon är 3,5 år...det var ett tag sen jag gjorde det. Blev väl sisådär mottaget med det såg gott ut i alla fall.


Farsdag idag... hoppas att vi är i form så vi alla orkar äta middag hos mor och far ikväll, med den här influensan vet man ju aldrig från ena stunden till den andra.
Måste bara visa ett ljus som jag verkligen tycker om.
Köpte novemberdoften "Mulling spices" från Yankee Candle - älskar!
Usel bild men mysig doft.


Vardagsrummet håller vi på med...sen en månad tillbaka kanske ;-) det kommer alltid något annat i vägen, ska lägga upp gardinerna (eller mamma ska hjälpa mig) jag kan ju inte sånt. Hoppas att barnen blir bra på det så de kan hjälpa mig i framtiden.




Nä nu ska jag slå in ett litet paket till "A", han får ett par fina vinterhandskar - romantiskt? Nej, men han behöver de :-)
Jag får fixa lite fin frukost till honom istället.

Sköt om er bloggisar!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen!!!
Du är saknad


klipparn

Agnes Maria sa...

Hej Vännen !!

Har längtat !
Mailade dig.
Kramar
Åsa

Merja sa...

Välkommen tillbaka! Vilket vinter landskap ni har där uppe. Här är det bara grått...längtar efer lite snö:)

Linnea Granström sa...

Det är alltid lika roligt att läsa din blogg du skriver på ett sånt bra sätt så man ler när man läser och ett stort plus för alla dina fina bilder :)

Hoppas du har det bra Kram Linnea

Färjtorp sa...

Kul att se ett livstecken här hos dig!!!!!!! Du ser att du är saknad av många!
Visst är det härligt med lite vitt ute, framförallt kul för barnen, ser det byggs snögubbar vartän man tittar...

Angående våran pysselkväll hade jag samlat en massa kottar, mossa, lingon o blåbärsris mm men har hunnit använda upp nästan allt, ops! Måste gräva fram lite mer eller om vi hinner kan vi mer än gärna ses med barnen, det vore kul. De stora träffades ju på nimbys värld och hade såå kul!

Vi hörs
Kram Johanna