lördag 14 november 2009

Vintervackert




Vintern är ju inte bara tjocka kläder, isiga bilar och kalla händer.
Det är ju också onekligen vackert ute.
Lite bilder på hästhagen bakom huset som står ödslig och väntar på sommaren med flugirriterade hästar och grässtinna ponnyer.



Trähjärtat pryder kaninhagarna, jo det är nu ett utvidgat område eftersom vi utökade beståndet av husdjur med en kanin till som heter Tuff...eller barnen kallar honom Stampe. Ett inte allt för ovanligt namn i kaninkretsar misstänker jag.



Idag var jag faktiskt iväg på en liten loppis och hittade lite knappar och en väggbonad som var jättefin.

Här är bilderna på karamellstället som jag utlovade igår. Pris 2400kr
Är ni intresserade kan ni maila mig på lisenlea@hotmail.com




Ikväll blir det en helkväll i stallet och hoppa i ridhuset när det är ledigt.
Men nu ska jag tända ljus och mysa en stund.


Ha en skön lördag allihopa!

7 kommentarer:

Svägerskan sa...

Jag måste ta en närmare kik på de där glasburkarna, hur stora de är och så........ *hmmm*

japp sa...

Hejhopp.. får man fråga vad du tänkt dej att få för detta stället?
Var snudd på att få överta det svärmoran hade.. men tyvärr gick det till favoritbarnbarnet istället..
japp.. så kan de gå..nu är det inte till nån vettig nytta, bara skräp å dammsamlare...känns inte kul alls.

Är priset bra så skulle det inte vara dumt alls.. har ju alltid velat ha sådana.

Kram på dej å trevlig helg. Helén (Pite.)

Monika sa...

Hallilåja! :o)

Så himla kul å se dej! Blev så glad! Har saknat dej!

Men självklart förstår jag att du har fullt upp. Hade jag så där mycket omkring mej som du har. Skulle inte jag heller ha tid med det här.

Och den gamla goa stilen sitter i ser jag. Du skriver fortfarande så där underhållande och skrattframkallande. Sicken tur att gubben inte blivit lika tandlös som dottern ;o)

Så kul med loppis! Hoppas jag har möjlighet att fara dit o kolla. Ska skriva upp datum så jag inte glömmer det :o)

Håller med om att vintern är vacker. Jag gillar att vi har våra årstider. Varje har sin charm. Hos oss har vi ca 25 cm snö nu och det är så där betagande vackert med allt det vita på träden.

Må så gott nu och så hoppas jag vi syns snart :o)

Kram

Monika

Gårdsromantik sa...

Hallå där - så mycket snö ni har!!!

Vilket underbart gotteställ!

Kram Maud

Färjtorp sa...

Hej! Javisst e det trist med detta "töande" =( vill ha det vita tillbaks.

Pysselkvällen längtar jag till, ska bli sååå kul!! Jag tycker att vi köper hyacinter till oss allihopa =) =)
Jag hade tänkt köpa nån hyacint till pysslet oxå, att ha med.

Ha en härlig ledig måndag!"
Kram Johanna

Miaa sa...

Mysiga bilder =)

Anonym sa...

Har du sett att Handplockat efterlyser en sån där godisförvaring?

Jag har tipsat henne genom en länk till ditt inlägg. Men vet inte om hon sett kommentaren.

Du kan ju ringa henne om du fortfarande har kvar den. Telefonnr dit finns under inläggen vid bilden på hennes blogg.

Mysiga bilder du visar!

Ha det gott!

Kram

Monika/"Tant Thea"