söndag 12 oktober 2008

Åååååååå jag behöver.....

...en symaskin.(Ska låna en av mamma)
...någon som kan sy.(Vet inte vem jag ska låna? Jag får nog prova själv.)
...tid.(Någon som kan trollformeln?)

Hemskt sköna men gräsligt fula skinnsoffor har flyttat in i vårt gamla sovrum numera tv-rum på övervåningen.
Jag önskar att jag kunde sy överdrag till sofforna, hur det nu ska gå till.

Bit för bit växer det i alla fall fram hur vi vill ha det.
Här är ett hörn som börjar ta form.
Den söta fåtöljen fick lilltjejen när hon fyllde två år i våras.


Det fina hjärtat har jag köpt av Marie med bloggen Nostalgi och Romantik.
Hon gör så fina saker.
Lilla bruna skåpet har jag hittat på återvinningsmarknaden för ungefär ingenting.


Vår änglamobil tas aldrig ner.
Åsa Taflin har gjort den och kommer självklart från Butik Fåfängan.




Som ni ser är det verkligen mörkbruna möbler rummet. Utom blombordet då förstås.
Men jag tycker att det mörka passar bra till den vita tapeten.
Planen är nu i alla fall att sy vita överdrag till sofforna.
Nej, inga barn ska äta något i det rummet...

Behöver gå ut i min egen loppis och se om jag inte kan hitta något att sätta upp på hyllor och i fönstren. Jag har så usel inspiration så att det är bedrövligt.
Måste nog in och kolla vad ni andra hittar på, då brukar det vända.

Nu behöver jag ett lågt bord att ställa tv-n på för jag tänker inte måla om den gamla pallen som jag snodde från barnens lekstuga igår.
Det blir väl att åka någon sväng på loppisar i veckan och leta.
Lite pyssel med lister och målning har vi också att se fram emot.


Lillans säng har fått stå kvar men jag har en plan....
Kommer snart på en blogg nära dig. Ha, ha.


I veckan ska vi också försöka bestämma oss för tapeter i gamla hallen och trappen.
Vi har ju så svårt att bestämma oss.
Jag och A har samma smak men vi har så svårt att komma till beslut.
Två kräftor det är väl det som är problemet.

Nu ska den här kräftan gå och vara lite social och inte hänga vid datorn nåt mer, idag i alla fall.

Tjingeling!

6 kommentarer:

Merja sa...

Fint du har!
Vi funderar också på tapetsering...

♥ Fyra årstider sa...

Hej
Vad roligt med en ny blog för mig, nu ska jag se hur du har det.
Kram Lotta

Elinor sa...

Vad fint det blir!
(Jag och K är förresten fiskar båda två men inte hjälper det!)

Färjtorp sa...

Hej Lea, oj vad ni grejar och står i!!
Men det blir väl jättebra med tvrum där, fint blir det oxå.
Jag håller ju på med barnrummet här men nu börjar det ta form, snart färdigt =)

ha en bra vecka
kram Johanna

Unknown sa...

Hallå där tjejen :) Så fint det blir hemma hos er. Häftig rockard av rummen.
Det är typiskt barnaåren. Jag minns att nätterna ibland var rena rama sängvandringen. Ibland hade jag hunnit sova i fyra sängar när jag vaknade på morgonen.

Kul att höra av dig igen, det var ett tag sedan. Jag har varit så låg ett tid nu, men jag hoppas att det ska vända snart....

Kram på dig! Vero

Anonym sa...

Vilken grym fåtölj lillan hade!!! Vart köper man en sån.?? (inte loppis
va...SYND!)
KUl att möblera om, vi har också flyttat om rummen (4 rum inblandade..) i början av hösten, det är inte helt klart än..pust, jobbigare än man tror...
Men det blir bra till slut!!
Go on.

http://rosalucia.bloggagratis.se