onsdag 29 oktober 2008

Bloggtorka och uppmuntrande award...

Kalla det bloggtorka inläggspanik eller vad ni vill...

Jag har haft världens bloggångest.

I alla fall har jag fått en så fin award från min gulliga bloggvän Karin Lindström.



För tillfället känns det ju väldigt oförtjänt men tusen tack kära du.

Idag skulle jag behöva fota och visa lilla minihuliganens rum.
Där ser det ut som att det har kastats in en afganistansk handgranat modell större.

Eller varför inte visa den enorma strykhögen som jag håller på med...det känns så tröstlöst att den aldrig tar slut.

Eller mitt skrivbord överhopat med pyssel, papper som ska sparas, teckningar, halvfärdiga halsband av plastpärlor, legobitar, polly pocket kläder som ska gömmas för en lillasyster...mm.mm.mm.mm.mm.

Jag borde ta fram kameran när det verkligen händer något underhållande som igår när jag skulle öppna frysen.
"Foff...schwirr...*särskilt utvalda svordomar*(minst 5 stycken)"
En liter frusna blåbär vackert och dekorativt utspridda över hela det nytorkade köksgolvet.

"Mamma...jag hjälpa dig bra...mycket roligt..mej plocka blåbär..gott..bär iskalla..ja mycket"
Nej, jag är inte mor till Jar-Jar Binks i Star Wars.
Mitt lilla barn pratar däremot som honom.

Nåväl jag torkar golvet för andra gången den här dagen.
Sätter sen barnets kläder i tvättkorgen numera med snyggt lila duttmönster.

Ni ska inte tro att "bär-utspridda-på-golvet-temat" var slut i och med detta.
En stund senare ska jag öppna frysen igen...
...favorit i repris nu med väl vald lingonburk a´ 3 dl som behagade att
dödsföraktat slänga sig ut ur frysen ut på golvet.
Kunde nästan höra de röda små bären skratta åt mig.

Den här gången iddes jag inte ens svära åt skiten, jag skrattade istället.

I morse följde jag med stortjejen till dagis fast det är höstlov, det var den årliga dagisfotograferingen. Jag stannade en timme där och läste böcker för barnen som inte fotades för tillfället. Det ska jag göra fler gånger jag älskar att läsa högt och barnen tycker att det är så roligt.

Senare idag har jag träffat tre härliga jobbarkompisar för att få vuxenprata en stund.
Det var jättelyxigt att lämna barnen hemma med A och åka själv.

Som avslutning på dagen bjöd jag min mamma och pappa på middag.
Ugnstekt färsk lax med dillkokt potatis och fänkålssallad.

Nu är det hög tid att lägga flickorna. Sen ska jag sova tidigt.

Hoppas att ni alla har det riktigt bra.
Jag ska börja beta av era bloggar och se vad ni har för er.

Sist men inte minst ska jag visa ett par bilder från köket där jag har gjort om på en vägg.

15 kommentarer:

Färjtorp sa...

Men Lea, hahaha, det lät ju härligt med blåbär =)
Å va less man blir när sånt händer!!!

Dina röda detaljer i köket var hur rätt som helst, snyggt!

Nu får du inte vänta lika länge tills nästa inlägg.... LOVA =)

kram Johanna

Gårdsromantik sa...

Tur att du kan skratta mitt i allt elände...men det var ju lite komiskt.

Det där saltkaret har jag i blått - så snyggt det var i rött.

Kram Maud

Anonym sa...

Kan riktigt se eländet med bären men du får ursäkta jag skrattade gott. :)

Annie - Annalunda sa...

Ja du Lea... visst känns det hopplöst ibland! Skönt om man då kan skratta åt eländet! Grattis till awarden - den förtjänar du!!! Alltid lika roligt att läsa dina inlägg... och fina ting visar du!

Kramar Annie

Elinor sa...

Vad roligt inlägg! och nu får jag lite prestationsångest men jag ska försöka att åstadkomma ett nytt jag med. Vi ses!

Gårdsromantik sa...

Är det loppis i piteå till helgen?

Var då?

Kram Maud

Hannis sa...

Äsch!Släpp prestationsångest,bloggtorka m.m

Det kommer igen=))
I bland kommer ju vardagen emellan som tex Blåbär och Lingon över golvet,hehe.

Grattis till Awarden!!!

Anonym sa...

Underbart foto, så snyggt!!
Kul att du är tillbaka...
http://rosalucia.bloggagratis.se

Unknown sa...

hej Gums :)
Du får ursäkta, men jag skrattade gott åt ditt inlägg om alla trilskandes bär som bara hoppade ur frysen så fort du öppnade den. Jag skulle öppna med stor försiktighet, om jag var du.

Klart du förtjänar en award! Grattis till den. Kul att du är tillbaka, lite tomt utan dig härute :)

Kram Vero

Mer av allt sa...

Grattis till utmärkelsen! Du behöver lite uppmuntran med tanke på bären som sliter sig...

Vad fint det var med de röda sakerna på hyllan!! Jättefräscht. Jag har dina trearmadeljusstakar som jag köpte på loppisen i köksfönstret. De är så fina.

Ha en härlig helg!

Marita sa...

Grattis Lea till awarden!
Bloggandet ska inte bli ett måste, det ska ju vara kul! Men ibland är ju allting jobbigt... så ha du torka så länge det behövs. Jag gillar dina prickiga muggar, var har du hittat dom?
Kram på dej o trevlig helg
Marita

Monika sa...

Grattis grattis till awarden! Helt klart är du värd den! Trots din bloggtorka.

Här bjuder du som vanligt på ett så underhållande inlägg a´la Lea :o)

Gör inget om dom är få, för dom är så naggande goa :o) Som en god karra, man suger på dem länge ;o)

Mysigt att läsa med barnen. Jag har alltid läst mycket med mina. Nu läser jag med mina barnbarn. Den minsta kan redan alla Max böcker ut och innan. Han är så härlig när han kommer med en av böckerna och säger, "Mommo, läta om Matt å Lita" :o)

Snyggt på din hylla! Härligt med det röda!

Ha nu en skön och trevlig helg!

Kramar

Monika

Britt sa...

Ja i bland så j... det rätt mycket men du gör rätt i som skrattar åt eländet. Ha det bra//Britt
PS Jag tycker du var värld awarden DS

Anonym sa...

Vad du har det trevligt då.....
Äsch det blir bra snart.
Du jag har en liten utmaning till dig så kika in vettja.

Kram Pernilla

Monika sa...

Hihi! Vet att du bloggtorkar men det gör inget! Här får du en award i alla fall!

Kramar

Monika