lördag 11 oktober 2008

Har helt enkelt inte haft tid...

Jag har varit så himla busy den senaste tiden att jag varken haft tid att blogga eller kolla vad ni andra har haft för er.
Det har varit Skellefteå shoppping, föräldramöten, höststämma med trädgårdssällskapet och allt möjligt annat.
Desutom håller jag på att tok-total-möblera-om på övervåningen.
Sovrummet ska bli allrum/tvrum och nya mellanrummet blir sovrum.

Den stora anledningen är att jag inte får sova för att barnen klättrar på mig.
Stora E vill inte sova ensam i ett rum och det ryms ingen säng i sovrummet för henne.

SÅ då får det bli så här ett tag i alla fall.




Stora tjejens säng...urdålig bild men jag iddes inte ta om den...



Igår hade vi ett litet pysselryck för småfåglarna.
Ståltråd, pytteäpplen och prismor.





Sen lite inredningsbilder.
I mitt köksfönster...



Mysig theburk. Innehåller just nu Rött kvitten thé - gott, inte dock lika gott som det röda Lava som jag fick en jättepåse på posten här någon dag sedan av min snälla Jeps som flyttat till Småland. TUUUUSEN TACK!


Här har det varit frost och kalla nätter i veckan, faktiskt rätt vackert innan solen tinat kristallerna.


Nu ska jag in och fixa ett hissgardins byte på Hemtex.
Jag hade förstås greppat för smala gardiner i all hast tio minuter innan stängningsdags. Så det är bara att byta.

Ha det gott!

9 kommentarer:

Hannis sa...

Himmel vad "era"fåglar får äta vackert!!

Visst är det konstigt att tiden bara rusar i väg!
Känns som att jag knappt hinner blinka så är det dags för ny helg=))

Ha det gott//Hannis

Mer av allt sa...

Vilka gulliga äppelhängen du gjort! De är som små konstverk i träden.

Ha en härligt helg!

Britt sa...

Det blir både gott och vackert för fåglarna. Ha det så bra./Britt

Gårdsromantik sa...

Man får anpassa sig efter de små raringarna. Nu kan jag nästan sakna de där nattbesäken - men bara nästan.

Vacker fågelmat!

Det var den där flaskan med etikett tror den stod bredvid klockan.

Jag har hittat en emaljskylt på tradera - tänkte det kunde vara kul på butiken.

Kram Maud

Anonym sa...

Jag har ingen aning om hur jag hittat hit, följt länkar från olika personers bloggar.
Du verkar ha jättemysigt hemma, kommer besöka din blogg mer den är trevlig och full av inspiration.
// Ingela

Mer av allt sa...

Tyvärr har jag inte aning om vad det är för äppelträd vi har. Förra ägaren visste inte och det är ett gammalt äppelträd.

Trevlig helg!

hemtrevnad marie sa...

Äppelhängena är ju supefina!!
Tror bestämt att jag apar efter dig med detta!!?
Visst är det så att man får flytta runt efter barnens behov...i vårt förra hus tror jag nästan vi sov i alla rum.. utom kök, bad och hallen, haha!
Men det blev ju superfint i ert sovrum!!
kram på dig!

Anonym sa...

Jag älskar idèen med äpplena och kristallen! Den får jag nog ta och prova. Glamour till fåglarna! Kram Tulipa

Karin Lindström sa...

Godmorgon raraste Lea!

Men du är väl för gullig, en sån fin kommentar! Tack, och det är också alltid lika roligt att titta in till dig! Vilka äppelhängen! Så fina. Har ni inga löv kvar på äppelträden?
Jag hoppas det blir bättre med rummen nu. Det är ju lite svårt att få ihop det där med sömnen och nätterna. Jag känner en trillingmamma som kapitulerade. De köpte två stycken 160 sångar och satte ihop. Sen sov hela familjen där!! Det var i stort sett det enda som fick plats i sovrummet, men de fick i alla fall sova bättre!
Jag ser nog din vackra tapet där, jag är fortfarande så glad för min!

Ha en riktigt skön Söndag och hoppas ni får lite fint väder. Här strålar solen för fullt= underbart!

Många kramar
Karin

Ps snyggt du fixat med bloggen!