tisdag 3 mars 2009

Åker snart på kurs....

Tack för uppmuntrande ord era snällisar.

Jag ska i alla fall lämna familjen hemma i några dagar för att åka och inspirera mig med hästfyllda dagar på Strömsholm och en banbyggarkurs i Surahammar senare under helgen.


En gammal bild som visar slottet i sommarskrud...fy vad jag längtar efter sommar nu.

Det ska i alla fall bli riktigt roligt och åka ner, hoppas att det bjuds på lite vårliknanade väder..eller kanske inte.. det är ju jobbigt när man kommer hem till de gigantiska snödrivorna igen.

Just nu önskar jag mig mest av allt att få lite inspiration till att piffa, städa och dona hemma. Men det kommer kanske med vårljuset när et behagar komma fram.

Här hittade jag i alla fall en himla gullig mjölbinge förra veckan som passar in hemma hos mig. Undrar var den har varit tidigare, ibland önskar man att tingen kunde tala.



Nu ska jag packa sportlovskorgen med choklad och limpmackor sen åker vi till Vallsberget och åker i backe.

Ha det gott alla vänner!

6 kommentarer:

Vardagslycka sa...

Välkommen till Strömsholm!
Härlig sommarbild du visar!!!
Här snöade det en hel del igår igen och på morgonen har det varit gråttigt ute, men alldeles nyss skymtade jag lite blå himmel och solens strålar försöker leta sig fram. Så hoppet finns!
Hoppas allt är bra med dig.
Kram, Carina

Annika Christensen sa...

Alltid kul när någon ny hittar till en. Klart att du får lägga till.
Skall titta runt hos dig lite senare skall iväg på jobb.
Ha en bra dag
Annika

Vardagslycka sa...

Hej igen! Vi har vintervila i butiken just nu, men jag är där så gott som dagligen ändå för jag öppnar efter överenskommelse och jag är där och slår in paket och packar upp m.m. Sen har jag en hel del inredningspartyn på kvällarna, med olika "tjejgäng" som kommer och får ha butiken för sig själva.
Till påsk öppnar vi med fasta tider igen. Det är rätt skönt att kunna göra så här, det blir lite mer flexibelt och så finns det möjlighet till lite semester. Sommartid har vi ju öppet alla veckans dagar.
Idag har jag tänkt hinna med ett par loppisar, det var länge sen sist!
Ha det gott.
Kram, kram.

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Kul att du kan åka till Strömsholm.
Där har jag varit i samband med Dam SM final inom travet. Har en bekant som bor där också. Jättemysigt ställe och slottet är helt fantastiskt - oj om alla dess väggar kunde prata..Har nog varit en och annan fest där.
Jag var in på Åsas blogg och då "hittade" jag dig. När du pratade snö förstår jag att du också hör till oss norrlänningar.
Carin

Britt sa...

Vad kul att åka på kurs. och vad roligt med ordförande rollen. Den kommer du att fixa fint. Berätta gärna om vad ni skall hitta på i eran förening.Ha det så bra//Britt

Mer av allt sa...

Vilken fin mjölbinge! Blir lite avis.... Ha det så trevligt på din kurs - ser fantastiskt ut (fast det är ju en sommarbild - jag längtar också...). Och du, jag läser gärna om loppisfynd, inredning hos andra, vilka som städar etc - de som inte är intresserad kan ju hitta bloggar om något som de är intresserad av.

Kramar från mig!