onsdag 11 mars 2009

Varför går bara saker man är rädd om sönder...?

Vi har mycket småsaker hemma, och då och då går det sönder saker när man har små barn i huset...javisst.

Men varför måste de lyckas sätta sönder det som man är rädd om?

Tydligen hade barnen haft en kapplöpning med käpphästarna i hallen just innan avfärd till dagis. Och det verkar som att en av de busiga hästarna hade stegrat sig för vips var min älskade räv i golvet i tusen bitar.

En bild som jag tog i förrgår visar före och tack och lov så hade A städat bort så någon efter bild finns inte.



Om det är någon av er som har en liten porslinsräv hemma som inte känner sig tillräckligt uppskattad så köper jag den gärna. Den passar ju in så bra på min hallhylla.

Det ser ju lite brutalt ut med pisken som hänger där... men kommer ni ihåg mannen med den karaktäristiska rösten och uttrycket "Han riiiiiiiiverrrrrr".
Anders Gernandt gammal major i kavalleriet, olympisk deltagare i hästhoppning men mest känd som kommentator i tv när det begav sig.
Han har skrivit sin autograf på det snygga 50-60 tals ridspöet och jag är mäkta stolt över det. Hittade det på en auktion i Skellefteå förra sommaren.

Jag var ju på kurs i helgen nere i Västmanland och en sak är säkert, landet är långt. Ni har inte mycket snö kvar mina vänner i söder....



Man blir ibland mer ibland mindre överraskad av min kära sambos idéer.
Helgens ensamma stunder hade verkligen inte tillbringats i soffan framför tv´n. Nä nu fattas bara att han öppnar ett eget bloggerkonto och namnar sin blogg A´s vita drömmar....eller något liknande.

Han hade målat vitt, både lite här och där kan man väl säga.
Trappen - ok bra det hade vi påbörjat,
...väggen bra det skulle göras,
...liten gulvit söt byrå...jaha..skulle vi ha den vit?
...gråa byrån i hallen...Men? Jaha...ok det blir nog bra, hoppas inte syrran som äger den har något emot det:-)



Jag tycker förstås inte att det gör något det är ju kul att han tar egna initiativ men nu har jag informerat vad som ska målas vitt efter dessa projekt.
Tänkte att jag behövde planera lite inför helgen då vi åker och kollar på tävlingarna i Umeå. Annars kanske något som inte ska målas får en släng av penseln.

Nu ska jag ta och sova inför morgondagens alla lektioner.

Ha det bäst alla bloggisar och andra.

9 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

hmmmm, skicka hit honom med penseln är du snäll. Jag lovar att jag har MÅÅÅÅÅÅNGA projekt till honom, om allt jag lägger fram får en släng av penseln så gör det alls ingenting

Agnes Maria sa...

Hej hopp !!!

Jaha, han gick loss med penseln, han är väl för söt !!
Så synd på lilla räven, men så är det när käpphästarna inte vill som sötnosarna, eller hur var det nu.... ha,ha
Hittar jag någon fin räv skall jag absolut köpa den till dig.
Kramaisar Åsa

hemtrevnad marie sa...

Haha, ja jag vore då glad om min gube kom på att han skulle måla i sina ensamma stunder..de är dock väldigt få, men då hamnar han alltid framför nån sport på TV...
Tyvärr har jag ingen liten räv att erbjuda...
Kul med spöet!
kramis

Anonym sa...

Vad gulligt att han målat. Roligt skrivet om syrrans byrå.
Kramiz Linnéa

Britt sa...

Vad tråkigt med räven hoppas att du får tag i en liknade. Vad bra att A var så i farten med penseln Ha det bra//Britt

Anonym sa...

Vilken fin blogg! : ) Och angående att den är hemmafrustämplad, det är väl sånt livet är för en medelålders kan jag tänka? Barn och hem ska ju matas och städas. Jag har vänner i min ålder (kring 20) som bloggar om vad de inhandlat på ICA, och då blir man lite besvärad av deras tillvaro. Men jag antar att det är okej att ha en sån blogg, om man har något speciellt i livet som ger det där lilla extra, som är intressant att läsa om. För alla vet ju hur man lagar middag, men inte alla vet hur du dekorerar ditt hem. : ) Skriv på!
/Hanna http://olban.blogg.se/

Anonym sa...

Spännande med en målande man; det kan ju bli nya överaskningar varje dag!!!! Fniss...

http://rosalucia.bloggagratis.se

Gårdsromantik sa...

Hihihi!

Han bara fortsatta av ren afarten...tur att inte hyllrivar barnen var i närheten - så de blev bemålade också!

Hoppas du hittar dig en fin räv!

Kram Maud