onsdag 4 mars 2009

Varför är allt borta?

Helt plötsligt fanns inte ett spår av alla inlägg... har ni varit med om det?

Nu verkar det fungera igen..tack och lov.

Igår hade de tjuvstartat med påskpyntsförsäljningen på Kupan och självklart fick en hel hönsgård följa med hem. Och en stor kaninform som ni kan se på bilden.



Jag vet inte vad som har hänt men det har smugit sig in lite rosa prylar här och var, ljus och annat. Det är väl längtan efter sommarblommor som tar sitt uttryck på detta sättet.



Det ovala uppläggningsfatet som jag också hittade igår heter "Blåvinge" himla gulligt tycker jag. Måste efterforska vem som har formgivit det, ser ut som Stig Lindberg men han kopierade ju så många så man vet aldrig.




Jag tänkte att ni skulle få ett litet boktips så här i reatider. Sen vet jag förstås inte om de finns på rean just nu men håll utkik.
De här två kokböckerna är mina favoriter just nu.
Brödglädje och Viktväktarnas Mat från hela världen.


Tjejerna blev riktigt glada igår, hittade en docksäng med sänghimmel och spetslakan för 75 kronor och gissa om de hade roligt hela kvällen.


Nä, nu ska jag dra igång dagen som innefattar bakning, packa resväska och lite hästrelaterat under kvällen. Ha det gott!

9 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Visst är det vackert med mild rosa!

Jag hinner bara inte springa på loppisar just nu!
Så frustrerande - men en rosa tunika blev det allt igår!

Nu vill vi ha sol och värme.
Jag lägger til dig i mina länkfavoriter om det går bra!

Kram Maud

Anonym sa...

Jag såg den formen när jag var in på kupan och tänkte faktiskt på dig *S*

Agnes Maria sa...

Hej !

Men så fina saker du hittat ! dom rosa var ju underbara, och allt det andra med.
Hoppas du får det riktigt gott på din resa.

Kramaisar Åsa

Måddan - Himla lantligt sa...

Hej gulliga Lea! Men så kul att du hälsade på och Du - jag höll på svimma när jag läste vad du skrev om docken - är den lik mig? Ha ha ha....finns väl inte ett spår av likhet tycker jag MEN det är nog den finaste komplimang jag någonsin fått.
Vilken fin blogg du har - vet att du är som en riktig författare - du är såååå himla dukig på att skriva. Nu är vi inne i vårt nya hus och nu är det BARA resten kvar.....vi hörs av senare och välkommen tillbaka många gånger.../Kramar från Umeå/Maud

Britt sa...

Viktväktarnas bok låter intressant. Vilken tur att inläggen kom fram. Du får ha en trevlig resa. Ha det bra//Britt

Färjtorp sa...

Åååå fyndat på Kupan, kuuuul !!
Kanske måste dit o kika på hönsen o äggen då... hihi.

Förresten, joo ibland har allt varit tomt hos mig med, inläggen alltså, konstigt.

Ha en trevlig resa!
Kram Johanna

Lallis - liv och leverne sa...

ja jag har varit med om exakt samma som du. Inläggen borta bara. Märkligt.
Hoppas att allt är bra med dig.
Kram Lallis

Anonym sa...

Halloj
Länge sen jag var in här....
Måste bara hålla mig lite uppdaterad av vad som händer i ditt liv just nu, och då ser jag att du är i söder just nu, hoppas att det blir en härlig kurshelg.

Kram Pernilla

Penseldraget sa...

hej
ville bara säga att jag kikat runt en lång stund hos dig....fina bilder och mycke inspiration bjuder du på =) återkommer gärna
kram pia