måndag 16 juni 2008

Tänk vad det händer mycket på 14 dagar...

...precis så länge sen är det jag gjorde ett inlägg.

Examen har passerat och mina fina tjejer har sprungit ut i livet och har gymnasiet bakom sig, jag tycker alltid att det är vemodigt att lämna treorna.

Vi har varit på en härlig "hästresa" till Strömsholm, sett fina hästar tävla i olika grenar, sett vackra historiska byggnader och härliga små butiker.
Här kommer lite sköna bilder från dagarna på Strömsholm.











Jag har tyvärr ingen bild på gulliga Vardagslyckas butik Slottsboden,
men den är så härlig med alla fina saker.
På lördagen skulle jag hinna in en sväng för att köpa med mig några saker jag har spanat in dagen innan... dagen gick hur snabbt som helst och plötsligt var det kväll och stängt. Som tur är ska vi förbi på semestern i juli.

På hemvägen stannade vi till i Gysinge och gick runt i den härliga bruksmiljön. Gick och gick förresten. Nånting så kopiöst med mygg har jag aldrig varit med om och nu snackar vi en garvad norrlänning som bott både i Jokkmokk och Gällivare.
Helt sjukt mycket mygg!!!! Här är i alla fall en vacker bild...helt myggfri.



Här kommer lite bilder från ett av våra många stopp på hemvägen.
Kungsboden strax ovanför Söderhamn....oj oj oj så mycket fint där finns.
Väl värt ett besök för er som är på väg norrut under sommaren.
Här kommer en liten bildkavalkad...











Nu har jag äntligen sommarlov och ska vara mammaledig ända fram till jullovet så det kommer säkert att bli bättring på bloggfronten.
Jag har så mycket att berätta om...
som ni vet har ju minsta flickan en hel del hyss för sig. Det kommer så småningom.

Kära vänner nu ska jag gå och göra frukost till mina små änglar som börjar bli hungriga.
Sen är det städning resten av dagen i regnet...
kanske kommer resultatet lite senare vem vet?

11 kommentarer:

Vardagslycka sa...

Hej Lea! Känns kul att ha ett "ansikte" på dig när jag skriver! Vilka fina bilder du har tagit härifrån!
Jag har en liten sak till dig som väntar i butiken så kika in igen om du har vägarna förbi! Förstår att det blev långa dagar på tävlingarna.
Vi hade extraöppet så länge det "rörde" på sig men till sist var vi också tvungna att slå igen och åka hemåt. Men det är kul med dessa "folkfester"! Igår var det ju Grand National och då var det också massor att göra!
Låter härligt med lång ledighet! Passa på att njut och ta vara på dagarna!
Nu är det dags för mig att åka ner och öppna butiken.
Ha det gott.
Kram, Carina

Anonym sa...

Vilka jättefina kort du har fått till!

Monika sa...

Hej på dej Lea! :o)

Vilken härligt inslägg. Jag har varit till Gysinge för minst 15 år sen. Den gången var det inte myggen utan regnet! Det regnade så mycket att det inte ens gick att köra bil. Bilar stod stilla på sidan av vägkanten i långa rader. Har aldrig varit med om något liknande. Kanske är detta en byggd fylld av ytterligheter!

Ha ett skönt sommarlov!

Kram

MOnika

Monika sa...

Hahahaha!

Inslägg!!!!!!!!!

Gud så galet!

Monika sa...

Nu vet jag!

Jag tänkte både på inslag och inlägg samtidigt :o)

Då bidde det, inslägg!

Typiskt mej, faktiskt! Ytterligare ett ord till min alldeles egna ordlista alltså ;o)

jeps sa...

Hej
Vilken tur att du bloggat. Jag blir ju lite nervös när du aldrig svara i telefon. Kommer snart hem.

Kram!!

Elinor sa...

Vad fint det ser ut i Strömsholm! Jag blev lite avudsjuk tills du skrev om myggen!! HUga!!! Jag är HATAR myggor! Fina bilder dock. Ha en trevlig sommar!

Tidsmästarinnan sa...

Hej, vad roligt att hitta in hit, jag hittade dig via Snäckornas sjö! Hit kommer jag tillbaka, å vilken härlig blogg du har!
Glada hälsningar
Susanne

Färjtorp sa...

Halloj!
Wow så härligt med sån lång ledighet framför sig =)
Blir bra för bloggen det haha.

Vad mycket mysiga bilder du visar, ser ut att vara trevliga ställen du har besökt.
Nu är jag nyfiken på om du har fyndat nåt på loppisen i stan oxå ???

För mig har det blivit några prylar + kläder till barnen och oj vad det är skojigt :)

Ha det så skönt
Kramar Johanna

Mys liv och hem sa...

Vilken fin blogg du har.Det fanns en hel del som du visar på bilderna som jag inte skulle tacka nej till.Jag ser att du är norrbottning och det är alltid kul att hitta "såna" ;)Ha det gott

Britt sa...

Ja det är härligt att vi har sommarlov och snart går jag på sem, det skall bli härligt. Fin tur ni varit på.Ha det bra.//Britt