måndag 2 juni 2008

I stort sett bara bilder...

Sååå underbara lavendelsippor inköpta från trädgårdsföreningens växtmarknad.



Har jobbat ikväll ute med spaden i högsta hugg.
Har nu påbörjat min lund, hm det lät seriöst, den innehåller just nu till 98% ogräs, liljekonvaljer, lavendelsippa, gulsippa, rosa krollilja och mängder av smörbollar.
I min fantasi kommer det att bli ett hav av sippor i min lund.



Det här är resultatet av fjolårets släpande av stenar. Hoppas att jag får till det lite skojigare i år...är inte jättenöjd med resultatet.


Här har ni grannens fina katt som gärna håller till hos oss.



Sen måste jag ju visa en färdig tapetserad vägg.
Ett galet mönster tyckte pappa jag älskar det!


Och här kan man skymta ett näst intill färdiglagt klinkersgolv.
Snart kan jag torka golvet!


Lite trädgårdsbilder...





Varning för känsliga läsare...mot ogräs alltså...


Varning för att plantera allåkerbär...de sprider sig som jag vet inte vad.


Sommarens upprustningsprojekt utomhus.


Här kom en massa bilder och inget nytt att berätta,
men vänta bara snart får ni veta varför A vält gungställningen.
Just nu är det sista rycket snart är det äntligen sommarlov och vi ska bara lata oss...
...vi har inte alls hur mycket som helst att renovera klart inne i huset.
...eller 10 kubik ved som ska kapas, klyvas och travas.
...eller 12 kubik grus som ska kärras till den nya uteplatsen som först måste grävas upp, lägga markduk osv.
...eller en jättehage som måste göras till ponnyerna.
...eller...eller...eller..

Men först ska jag ha examen, åka till Strömsholm på tävlingar till helgen och gå på personalfest på måndag...
...sen börjar arbetslägret.

Over and out!

22 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men så vackra byggnader - grå och falufärgade!!!
Stenpartiet där måste ha varit tungt att forsla dit - blir superfint när blommorna kommer.

Du bor verkligen lantligt och vackert!

Vad skönt att vi är fler nu när jag outat mig som ekologiskt beroende.

Bregott och smör blir man ju ruinerad på. Jag beställde faktiskt ekologisk kokosolja från ett företag - mums att steka i.

Kram Maud

Anonym sa...

Åh vad jag längtar efter att se allt live!

hemtrevnad marie sa...

Hjälp vad ni måste ha slitit med all sten!!!
det kommer att bli så himla fint i lunden ,det är jag säker på!
Vilka fina "järngrejer"du har mot väggen!
Känner igen det där med alla projekt...nån gång får man väl vila..men när...?
Älskar din fina tapet!!!
var har du hittat den ...är det ett gammalt mönster?
Ha det gott i värmen!
kram

Färjtorp sa...

Jag tycker att din lund ser lovande ut! Jag bara älskar sten... dina blommor låter förstås oxå toppen =)

Mysigt det ser ut runt ikring er, med alla små söta hus.

Men hallå, den där tapeten påminner mig om en tapet som fanns i min mormor och morfars vind. Jag gillar den men hade nog aldrig kommit på att välja den själv... hihi

Inte länge kvar nu till din ledighet förstår att det ska bli skönt!!!

Ha det gott
kram Johanna

Gårdsromantik sa...

Glömde ju säga att jag inte hann på loppisen - attans, gjorde du många fina fynd? När var ni där 8 tänkte jag satsa på nästa gång.
Annars tror maken att jag fått fnatt.

Kram Maud

Änglahem sa...

Arbetslägret!!!*asgarv*....självalt!!*tihi*

Såååå fin hallen/entrén/nybygget ser ut att bli!!! Håller på Lea! pappor har generellt ingen smak!*fniss* men det är sant!!

Jaa...snart sommarlov....härligt!!
Ännu mer för dig kan jag tro, du har ju ett arbetsläger att genomföra!*haha*

Jag tror värmen börjar ta på mig....legat strax under 30 grader här i ca 5 dagars tid, innan dess var det ju Bara 25!! Fnissig och trött...du får ursäkta Lea....*tihi*

Ogräs?! Hua mig....!

Må så gott du goa!
Kram, Ulrika

Iglo sa...

Ja stackar A vad han måste ha släpat;-) Jag vill också ha lavendelsippor och helst utav allt en trädgård med gräsmatta inte mossmatta.

Vardagslycka sa...

Men så fint ni bor! Vilka fina byggnader och jag tror lunden kommer att bli helt underbar med alla blommor!
Ska bli så kul när du kikar in på fredag! Och sommarvädret verkar fortsätta så det blir nog härliga dagar!
Vi ses snart!
Kram, Carina

Britt sa...

Det måste ha varit ett tungt jobb att släpa alla stenarna. Vad fint ni ser ut att bo. Ha det bra.//Britt

Anonym sa...

Hej Lea!
Idag så tog jag med mig mitt barnbarn och cyklade ut till dig för att hälsa på. Men inte var Du hemma, tråkigt nog. Himla mysig gård har ni i allafall. Kanske är jag spontan någon annan dag och gör om cykelturen. Ha det så fantastiskt roligt när du besöker Strömsholm.
MVH Britt L fd hästvuxelev

junhe sa...

söta "sippor" och jättefin stenmur. ha en bra långhelg/ kram junhe

Unknown sa...

Halloj.
Njo, visst är leget under kontroll, men det kunde vara lite mera uppåt, om man nu finge välja alltså. Men vem får det? Det kommer nog att bli det vad tiden lider. Jag försöker laga ett brustet hjärta med allt vad som står till buds.
Idag gick jag och min syster en låååång promenad på 1,5 tim. Vi stannade till vid Norrstrandsbadet, där ni från skolan hade lite trevligheter. Sen blev det blommor och plantor vid OK och sen bidde det glass på stan... Tidsfördriv kallas det visst :)
I morgon blir det Stockholm och Västerås hos en kusin. Stannar över helgen. Sen blir det att ta dagen som den kommer :)

Kul att du kikade in, blir alltid lika glad!
Kram på dig! Vero

Anonym sa...

Hej vännen!

Vilka härliga bilder du visar.
Lunden blir ju säkert jättefin. Vilket slit med alla stenar. Ni bor verkligen vackert.
Så fint det blir iert hus. Tapeten var härlig!
Du får heja extra mycket på min bror.
Ha en super trevlig helg.
Kram Bodil.

Anonym sa...

Neej vad säger du? ... Jaaa men just ja, du skulle ju på tävlingar i trakten. Hihi kul, hoppas du får trevligt.

Vi höres. Kram Vero

Merja sa...

Härliga bilder från dig!!

Sten rabatten kommer att bil jättefin. Gillade stenmuren.

Så fina saker du hade ute mot väggen.

Lycka till med tävligen.Kram.

Smycka dig sa...

Oj vad härligt med massa utebilder..ni har en idyllisk trädgård och jag tycker inte att det får bli perfekt, det ska vara charmigt.
jag längtar såååå till att få jobba ute igen men denna kyla får nog ge sig först;D

Vi sågs säkert på loppisen men jag kände stressen och högg det jag ville ha och sprang...
Ha det bäst
kram
Lotta

Anonym sa...

Jag känner igen alla "bara måste.." Vi ha en massa sånt här, men vi gör så gott vi kan med att bocka bort dom.
Så himla härlig tapet som din pappa ahr satt upp i hallen, och vad skönt att ni börlar bli klara inne nu.

Ha det skönt nu och njut så mycket du kan nu när du får sommarlov.

Kram
Pernilla

Monika sa...

Tjohej på dej! ;o)

Vilket arbete ni lägger ner! WOW! Härliga bilder. Ett stort hav av sippor låter jättevackert!

Mycket fint! Jag tycker om när det inte är så där perfekt. Det är faktiskt lite fint med lagom vilvuxet också!

Nu finns jag alltså här ute bland bloggeriet igen ;o)

Ha det fint!

Kram Monika

(Måste jaga ikapp husmusen Evert nu!) ;o)

Karin Lindström sa...

Hej Lea!
Vilka underbara sippor, har jag aldrig sett.
Ja, man har alltför många projekt men det är väl det som driver en också. Det verkar så mysigt hos er och kul att se utbyggnaden snart. Tapeten ser jätte fin ut, jag gillar ju också tapeter med mönster.

Ha nu en bra vecka
kramar
Karin

Kallholmen sa...

Oj vilka underbara bilder. Jag älskar den med den gamla stenmuren...jag bara älskar sten. Ogräs är ju bara charmigt.
Carolina

Snäckornas sjö sa...

Hej på dig!

Du har en award att hämta hos mig!

Kramar

Anonym sa...

Nu saknar jag inläggen det gör min granne också som har din blogg på favoriter. Men det finns ju alltid orsaker så jag får tålmodigt vänta på dig som jag får göra på Ellinors sällan uppdaterade blogg.

Kram GB