torsdag 26 juni 2008

Utmanad!

Jag har blivit utmanad av La dolce vita - Marita här kommer svaren...
1 What did you do ten years ago?
Då hade jag varken träffat A eller fått några små barn. Jag jobbade faktiskt redan då på Grans Naturbruksskola, hade en häst som hette Roxane och en Jack russel som hette Jonatan. Det var väl det som livet kretsade runt just då.

2 What five items are on your to-do-list today?
Oj oj oj jag som skriver listor hela tiden...just nu är klockan mycket så det får bli morgondagens lista.
Plantera jordgubbsplantorna jag köpte igår, rensa ogräs, klippa gräsmattan, se syskonbarnets fotbollsmatcher i Piteå Summergames, gå på Öjebyns kyrkmarknad med Iglo och hennes dotter, göra picknickkorg inför lördagens loppis i Badhusparken.
Och en massa annat förstås....

3 Snacks I like?
Å hoppsan jag tycker om en hel del tyvärr..men sommartid är det jordgubbar som gäller för hela slanten. Idag köpte jag till exempel 15 liter en hel platta.
(De var billiga...jag är inte galen), det blir att knapra en del och sen frysa in förstås.


4 Things I would do if I were a billionaire?
Först och främst ge bort en massa pengar...
...sen ringa "Nåjden" ett suveränt byggföretag här i Piteå och låta de bygga och renovera hur mycket som helst hos oss.
Sen skulle jag väl ha svårt att hålla mig från att köpa en fantastisk häst förstås.


5 Places I´ve lived?
Född i Gällivare bodde i 11 år i Malmberget och flyttade då till Öjebyn. Har bott i hur många olika lägenheter som helst...pappa säger att jag var ett "bumerang-barn" som flyttade hem till mamma och pappa då och då mellan ställena.
Till exempel bodde jag i Matfors, utanför Sundsvall ett tag och jobbade som hästskötare.
Sen bodde på Strömsholm ett år när jag utbildade mig, sen har jag också bott i Jokkmokk ett år och jobbat.
Måste bara berätta att den finaste lägenheten jag haft var i ett gammalt hus här i Öjebyn som heter Kullenkyrkan.
Jag och A hyrde en 90 kvadrats lägenhet på övervåningen och det var drygt 3 meter i takhöjd och massa stora fönster.


6 I want to know more about these?

Svägerskan Zoey
Min vän Jeppan
Inte utan min bok - Elinor

Som ni alla kunde läsa under punkt 2 så har jag en del i morgon så något bloggande blir det inte tal om. :-)

Tjingeling allihopa!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses ja du har då verkligen alltid fullt upp! Själv funderar jag på den lata varianten i solstolen ute för här är det äntligen sol!

Gårdsromantik sa...

Det var en fulltecknad lista!
Hoppas du hann med allt.

Just det du hade ju bott i den där vackra kyrkan. Tänk om den legat vid havet 5 km utanför Luleå!!!

Då hade jag aldrig haft råd med den.

Har ni marknad i Öjebyn nu - attans att man har affär på Lördag.

Kram Maud

Annie - Annalunda sa...

Hej Lea!
Förstår att du har fullt upp... :)

Önskar dig en solig och härlig sommar!

Kram Annie

Elinor sa...

Jag antar utmaningen! Hoppas du haft en fin psg-helg :)