tisdag 26 augusti 2008

Det lät ju så enkelt...

Vem sa:"Då baske mig ska jag plocka av en del av mina svarta vinbär."?

Det lät ju så enkelt. Jag plockade av en buske och en gren på en annan och i hinken var den närmare 3 liter bär.
Shit alltså jag borde plocka varenda dag den här veckan.
Det kommer att bli hur mycket svart vinbärsaft som helst här hos oss i vinter.

Idag har stora tjejen varit första dagen på dagis för den här terminen och hon var självklart super nöjd.

Jag och mini var till mormor en sväng och rantade lite grann. Sen när vi hämtade stora syster åkte vi till skogen och plockade blåbär.
Idag blev det bara en kort sväng men i alla fall ett par liter till att lägga ner i frysen. dessutom hittade vi en superfin lagomt stor Karl-Johansvamp - mums.

Nu ska jag jobba vidare med saftkokningen.
Imorgon blir det en IKEA sväng med kompisar.

8 kommentarer:

Elinor sa...

ÅÅÅHHH IKEA!! Själv ska jag titta på skogsbrännboll och det blir också trevligt (fast skulle det inte bli regn?). Du vet väl att man inte behöver plocka ALLA bär bara för att man har dem på gården? Men - mums - vad gott med hemmagjord saft!

Merja sa...

Så gott med blåbär! Bakade en blåbärspaj igår:) Mums!!
Vill också till IKEA;)

Mjuka sa...

Gud va gott med svartvinbärssaft!! Mums!! Blåbär också!!
Kramar M

jeps sa...

Vi andra som jobbar - vad ska vi göra då?
Jag ska på Bodaborg med 40 elever i morgon.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Svart vinbärssaft är väldans gott!
Plocka på du, så du har för lång tid framöver...
Kram
Marie

Anonym sa...

Jag med! Men med min man. Min snälla SNÄLLA man.

Anonym sa...

Lea, jag vurmar för svartvinbärssylten. Kanske den allra godaste sylten! Prova och njut!

Gårdsromantik sa...

Men så huslig du är. Vinbärssaft blåbär och Karl Johanssvamp!

Ha de så kul på Ikea!
Kolla in deras Järnsäng - tror den hette Madagaskar eller något liknande.

Kram Maud