torsdag 21 augusti 2008

Piffat och puffat!

I ridsammanhang betyder det en helt annan sak än vad jag har gjort hemma. Alltså Jeps och ni andra hästmänniskor jag har inte tränat på piaff och passage - jag har som ni fattar städat och fixat här hemma, vilket verkligen behövdes.

Egentligen hade jag inte tänkt skriva något idag utan bara visa bilder.
MEN.

Jag säger bara: ROLF GÖRAN BENGTSSON - NINJA


Nu till något egentligen helt oväsentligt en sån här härlig silverglittrande OS dag.
Hemma hos mig bilder...

Här är min blogg och pysselhörna.


Mellanrummet.
Det beige överkastet fyndade jag på badhusparkens loppis för en femtiolapp.
Passar perfekt att täcka över skinnsoffan med.


En annan del av samma rum.





Jag behöver verkligen dörrar att täcka för åtminstone varannan bokhylla med...



Här är lite bilder från sovrummet.


Vi har lite listning och målning kvar sen vi fick in lilla fönstret i sovrummet.


Troligtvis sommarens mest uppskattade loppisfynd.
Helt underbar tavla målad i Hyde Park, hur kan man sälja en så fin tavla?





Den hänger brevid lillans säng.


Här är utsikten från sovrumsfönstret...häst(läs:gyttje)hagen


Stenpartiet från ovan...lillan har lämnat sin skottkärra brevid. Kanske ska hon plocka...


Pappas körsbär. (Jo, trädet är mitt men körsbären är A:s he he tror han ja.)


Vi har en väldigt shabby sovrumsdörr. Men jag kan inte förmå mig att "förstöra" den, det är så söta kattklösmärken på ena sidan som jag inte vill spackla över.
(Ja jag är kanske knäpp... men väldigt snäll ;-))


En bild på den numera inre hallen som väntar på att få nya tapeter.
Men det blir när det inte går att arbeta utomhus för mörker och kyla.



En liten glimt från den yttre hallen.


Och en till glimt från garderobssidan med en del av min korgsamlig.
Jag älskar korgar!


Lite lantligt i mitt vitrinskåp i hallen...


Men alltså tog jag personligt rekord i bilder idag måntro?

I morgon måste jag nog visa lite bilder på en del av sommarens loppisfynd.
Det har blivit en hel del kan jag meddela.

Tjingeling och godnatt.

8 kommentarer:

Unknown sa...

Men tack :) Jo, jag känner att jag blir nöjd. Tyvärr är jag hemma i stan för stunden, men lääängtar tillbaka till stugan. Ska dit så fort jag bara får tillfälle. Njuter av stillheten och får lugn och ro i själen.
Så roligt att få se lite bilder från ditt hem. Fast jag har ju sett det "live" jag gillade verkligen erat lilla torp. Jättemysigt!

Hoppas du gör fler jättefina fynd i badhusparken innan loppissäsongen slutar för året. Jag njuter av de fina assietterna jag inhandlade hos dig. Passade perfekt in i min stil.

Ha det bäst! Vi ses :)
Kram Vero

Anonym sa...

Ja här var det sannerligen piffat och puffat i mängd och parti :) Så härligt!

Gårdsromantik sa...

Vilken härlig rundtur i ditt vackra hem!

Den där svarta fågeltapetetn har jag varit sugen på länge.
Vet du att jag fraktat hem en sådan där vacker spegel som du hade ovanför byrån från Norge.

Det var en skolresa och chauffören tyckte att jag hade valt en nog så stor souvenir!;-)

Kram Maud

Färjtorp sa...

Hej! Hoppas det gick bra med försäljningen idag på loppisen!

Men vilken rundtur i ditt hem! Lika fint som när jag såg det live!
Finfina bilder, du har så mysigt. Jag bara älskar din shabby sovrumsdörr och är som dig väldigt förtjust i korgar!

Förresten tack för ditt tips idag...! Ska höra med henne om hönsen!!

Kram Johanna

Anonym sa...

Tänk det är nästan som när jag varit i New York och ser filmer inspelade där. Då tänker man "tänk där har jag gått". När jag ser dina fina bilder är det ju också på det viset "tänk i det fina huset har jag varit".

Kram faster GB

Anonym sa...

Så har nu även jag hittat hit och man tackar för den rundvandringen av ert fina hem. Jag älskar att se hur andra har det, man får ju sååå mycket insiration!
Hoppas det gick bra på loppisen idag, jag fyndade så mycket härliga saker.
Nu ser jag fram emot att besöka din loppis snart!
//Ann-Sofi (hon som ville ha din fina hylla)

Piffa och Puffa sa...

Måste fråga vad det är för märke på tapeten i sovrummet som är vit med skimmer i?
Kram Anette

Merja sa...

Ser fram emot att se dina fynd:) Vilket härligt och stort skåp du har i hallen!!
Ha det gott!