söndag 24 augusti 2008

Saker som jag ännu inte blivit less på...

Jag är absolut hopplös.
Helst av allt skulle jag vilja byta grejor inne i fönster och på hyllor en gång i veckan.
Det är förstås uteslutet på grund av tidsbrist.

Tur att man kan sälja själv sina prylar när man blivit less de,
jag lessnar VÄLDIGT fort.
Här har vi i alla fall några fynd som jag inte ännu blivit less på.
Madonna, UE kruka och svart stort Rosenthal fat.


Prima ballerina från Kupan.


Gamla kryddburkar, plåtburkar och läkerolkartong i papper passar i mitt skafferi.


Vårt knäckebröd bor i ett plåthus(förra sommarens fynd).


Himla söt gulaktig kanna av okänt märke.
Lägg märke till svampkarotten bakom!!!
Om någon har en sån i skåp eller lådor och tycker att den har gjort sitt vill jag jättegärna köpa den eller byta mot något annat som kan passa.
STUVA heter modellen.


Jag samlar också på Anita Nylund burkar och Gustavsbergs krukor med liljekonvaljer på.
HM...kommer någon att stanna kvar på min blogg.?
Det är frågan det.. jag låter ju helt galen... som att jag samlar på allt...och i och för sig i perioder är man väl multisamlare men jag anser att jag har varit superduktig på att göra av mig med grejor som jag tycker om i och med sommarens gårdsloppis.



Som ni säkert redan fattat tycker jag inte bara om den lantliga stilen utan här är ett exemplar av en annan stil som dominerar i vardagsrummet. Mer färg och udda form.
Keramiken har Bertil Wallien gjort och den serien de här grejorna kommer från heter Bagdad.
Glasvaserna är 60-tal kanske någon lite senare och hur länge de får stå kvar på hyllan vet jag inte men just nu gillar jag de skarpt.

Om det är någon som samlar på orangefärgat glas från samma tid har jag sånt att sälja. Nu misstänker jag väl att det är fel målgrupp som läser det här men man vet aldrig.:-)


En till bild från vardagsrummet. Häftiga järnmänniskor från Pottery Barn.
Gardinerna är Mairos "Svart tulpan".


I ett annat hörn av vardagsrummet. Modern Orrefors vas, fruktfat av Olle Alberius. Tavlorna är faktiskt gjorda av norrlandkonstnärer.
Björkarna är en kvinna från Umeå som gjort och älven en kvinna från Kalix.
Självklart kommer jag inte ihåg vad de heter...?!


Nä nu räcker det för idag...jag måste nog försöka att sova så att jag är utvilad i morgon. Då baske mig ska jag plocka av en del av mina svarta vinbär.
Jag har ju bara 16 buskar....

Ha det gott go vänner. Vä soijnes! (Sug på den ni sörlänningar hahaaa...)

7 kommentarer:

Merja sa...

16 vinbärsbuskar!!!Vad gör du av allt??? Jag har en som jag köpt i år:)
Duktig du är som har koll på så många "Skapare" till dina saker!
Gillade ballerinan.Ha det!

Britt sa...

Vad roligt att se dina loppis fynd. ballerinan var inte dum. Så många buskar vinbär. Jag har bara en svart men önskar mig en röd också.//Britt

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Karin Lindström sa...

Hej goa Lea!
Det var kul att höra från dig. Jag har ju varit iväg på lite småresor och bloggat lite, blir nog lite mer nu framöver.

Vad kul att se dina bilder från ert hem. Men vad du hittat och samlat mycket fint. Vet du, vågar knappt säga detta men på en av mina loppisrundor så var det en dam som sålde 4 st liljekonvaljkrukor. Hon hade skrivit 20 kr styck på dom. Jag var ute efter andra saker så jag kom på det först på kvällen. Hade nog inte "spanarögonen" på mig tillräckligt. Ibland kan man ångra sig eller hur!

16 buskar är mycket, känns som det räcker med mina 6 men man får tänka på att svartvinbär är bland dom nyttigaste bären och jag älskar saften så det är bar å plock!

Kramar från mig och vi ses!
Karin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÅ mycket härliga grejer du visar! Det är väl kul att man gillar lite olika saker, för då får man ju se annat som man kanske inte visste om...
Jag gillar också en del av femtiotalsporslin osv... har lite sånt hemma också.
Kram
Marie

Monika sa...

Tjooohej!

Men! Hur gick det här till?! Jag har missat två inlägg! Nu får det bli skärpning på torpet här! ;o)

Vilken underbart rundtur i ert hem du visar! Så mycket fint!

Du får nog frysen full av svarta vinbär. Min svärmor, hon brukade koka all saften på en gång och frös sedan ner den i plastflaskor.
Skönt om man vill göra bort allt kladdande och spill på en gång :o)

Vet du vart Nordnytt har tagit vägen efter att man var tvungen att göra ny kanalsökning. Varför mååååste dom göra om heeela tiden! Jag blir galen!

Ha det nu så fint bland dina bär ;o)

Kramis!

Anonym sa...

Mycket fint!!


//
http://fluffmonster.blogg.se/