tisdag 23 september 2008

Genialt eller vansinnigt...

Min A är inte den mest uttrycksfulla när det gäller konst. Streckgubbar...lermonster...opps glömde han kan teckna "Schassen" och "Knasen".
Bara nååågot naivt tecknat, ingen femma i bild där inte.

Nu har han gett sig in i branchen för trädgårdsutsmyckning.
Det är himmelsk tur att trädet står i skogsbrynet för annars skulle det nog inte "installationen" bli långvarigt.
Varning för känsliga tittare.

Han kallar den "Lampskärm på avkapad trädstam".




Fortsättningsvis hävdar konstnären följande:
"Vänta bara till vintern, när det blir frost i lampskärmen"
Visst, ok. Vi väntar väl och ser.

Idag har jag varit och hälsat på hos Mysiga Lantliga Ting - Johanna och vi fick surra om allt möjligt medan barnen lekte.
Jag kan meddela det ÄR lika mysigt hemma hos henne som det ser ut på bilderna i hennes blogg.

Väl hemma klippte jag gräsmattan och fick bort en massa barr och löv från gräsmattan.


Sen piffade jag min nya rostiga jättekrona som jag köpte i helgen.





Nu ska jag fixa lite hemma och KANSKE hinna pyssla lite när barnen har somnat.

Tjingeling!

15 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men vilken enorm krona - så läcker!

Ser med spänning fram emot att frosten angriper det sköna konstverket!

Kram Maud

Änglahem sa...

Jaaa du Lea....vet inte riktigt vad jag ska tycka om din käre A´s installation....väntar och ser när frosten kommer. Du visar väl då en bild vá?...Nåja, han försökte ju iaf.*fniss*

Men vad jag är mycket impad av är din superstora krona!!! Woooow! alltså! Gú så fin!

Må så gott du goa!
Kramar, Ulrika

Monika sa...

HAHAHAHAHA! Asgarvar här!

Helsnygg! Vet du! Jag håller med A! Jag tror det blir fint med frost och snö på detta underbara konstverk :o)

Ni har då helt klart Norrbottens originellaste trädgårdsprydnad :o)

Så vansinnigt vacker kronan är! Precis rätt med rosten också :o) Snyggt! Den är ju också av den storleken att den skulle passa en skalle på en Spetkragedrottning ;o)

Du skriver så härligt underhållande Lea! Du borde stått med på min "blir glad av lista!"

Kramar från

Spetskragarnas drottning :o)

Anonym sa...

HAHAHA.... Han är bara för underbar hehehe... coolt
Kram Linnéa

Färjtorp sa...

Tack själv för idag!
Mycket roligt & tack för presenten.

Men vilken konstnär till make!! Haha roligt påhitt =)

Och wooow så fin din krona blev pyntad och allt!

Ha det gott så ses vi snart igen.
Kram Johanna

Merja sa...

Fin krona!
Tro också att Lampskärmen blir snygg när det kommer snö och frost. Men du visar väl när det blir dags:)
Säkert fin på sommaren med! Med en klätterväxt som växer upp för stammen och trasslar sig in i ..skärmen;)
Ha det gott!!

Karin Lindström sa...

Hej rara Lea!
Vet du jag tycker det var genialt *fniss*. Härligt med kreativa män!!! Jag har också en sån hemma, och jag gör som med barnen, låter honom hållas (sen ändrar jag i alla fall efter ett tag).

Så ni bor i närheten! Johanna har verkligen det fint hos sig, sen är hon ju en så gullig tjej också precis som du!

Fint har du gjort ute också. Vi hade det också underbart här igår och det ska visst fortsätta hela veckan. HÄRLIGT!

Ha det så gott!
Många kramar
Karin

Viveka i Bläckhornet sa...

Ha ha ha, gillar din utsmyckning med kronan "lite" bättre än din käre A´s.
Tur du är tålmodig;)

Kram viveka

hemtrevnad marie sa...

Vilken fantastisk krona!!!
Ja, vad säger man om konstverket...han har förmodligen rätt...kanske blir läckert när frosten kommer, haha!!
Kanske en ny Tage Andersen??!
ha det gott!
kramis

Anonym sa...

Är väl dags att ge sig tillkänna =) Jag har smygläst din blogg ganska länge ochskrattar alltid lika gott åt alla hyss dina små barn och allt tokigt som A verkar göra! Hoppas allt är bra m,ed er iaf!
Många kramar

Skatan sa...

Godkväll.

Underbart med en sådan kreativ man :) Din maffiga krona skulle jag gärna lägga beslag på...

Sov gott,

Anna

Hem och Lycka sa...

Vilken vacker krona, såå fin! kram

Mer av allt sa...

Vilken jättefin krona! Det ska bli spännande att se när frosten kommer eller hur?! :-)

Ha en härlig helg!

Anonym sa...

Hemma igen - och oj vad skönt det kan vara att komma hem! Ser att det skapas hemma hos er...*haha* :) Här ligger vi lågt med skapandet i några veckor till men sen så.... :D

junhe sa...

men vilken läcker krona du köpt!!!

önskar en fortsatt bra söndag och bra start på veckan/ kram junhe