onsdag 17 september 2008

Värsta idyllen...

Jag har en sån bra dag idag.
Efter jag lämnat stortjejen på dagis åkte jag och hade en träning, plockade svamp(Karl-Johan förstås...), hem och myste en stund i soffan med en höstkall liten tjej som jobbat ute med vinterveden hela förmiddagen med pappa.
Nu har han åkt på jobbet(skiftgång 16-24), tjejerna bygger pussel och lyssnar på CD med Barnen i bullerbyn och det luktar nybakad äpplepaj.
Dessutom har jag en vetebrödsdeg på jäsning.

Klockan 17 kommer en kompis som jag känner att jag har försummat den senaste tiden, ska bli skönt att ta igen en massa prat.

Som sagt värsta idyllen...
Tjingeling!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du va? När vi har flyttat hem kan jag råka komma förbi och hälsa på varje gång jag läser om nåt gott i din blogg. *hahahha*

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja, det lät jätte mysigt!

Va bra att du tar dig tid att känna efter och njuta.det är inte alltid vi gör det när vardagen bara rullar på.

Önskar dig och din vän en fortsatt trevlig kväll...Kram Viveka