lördag 13 september 2008

Härliga höst bilder och ett å annat fynd.

Havet är så där ostyrigt och vilt som det brukar vara på hösten fast att blåsten inte är så påtaglig.
Här är utsikten från stugan som vi tyvärr är i alldeles för lite.
Men vi har ju så mycket att göra hemma.


Ungarna låg inne och såg på film i värmen från kakelugnen, medan jag plockade blåbär på baksidan av stugan.



Här är lilla yrvädret i min gamla tröja och basker sen 70-talet.


Sommarens sista smultron.


Vi nämner inte de där (välj egen svordom) bärens namn högt.


Vackraste höstträden.


Två nerbäddade favoriter...hur gulliga som helst.


Ett av förra helgens fynd, fin våg för en tjuga.


Nu ska jag se Bolibompa, Pettson och Findus dagen till ära.
Tjingeling!

9 kommentarer:

Färjtorp sa...

Heej Lea!
Här var det omgjort och nytt! Kul att du är "tillbaka", man knogar ju och kikar in vet du =)
Men vad det verkar vara mysigt kring din stuga, ja inuti också för den delen!
Kamin, åå den som kunde värma sig vid en sån när man är frusen...

Du är inte dålig på att fynda du heller ;) en sån fiin våg för en tjuga, inte illa. Jag missade då sista loppisarna men jag har nog gjort mina fynd där iallafall, blir ju några stycken på en sommar hahaha.

Visst är du ledig nu? Kanske vi ska ses med barnen nån dag ev. ??

Ha det så bra
Kram Johanna

Karin Lindström sa...

Hej Lea vännen!
Det var ju för skönt att höra att du är uppe igen! Tänkte att det kanske var något riktigt elakt du åkt på. Det är bra att stanna upp lite ibland, man kan inte "speeda"
på hela tiden.

Men hur underbart ser det inte ut vid er stuga då, och så mysigt inne. Underbar bild på din flicka, så söt hon är.

Ta det lite lungnt nu och hoppas ni haft/har en härlig helg!
Många kramar
Karin

Karin Lindström sa...

Men lea, det var ju det jag skulle säga. Är han den som gjort mönstret på min tallrik, Alf Wallander?
Vad du kan mycket om porslin!!!
Vi hörs/Karin

Elinor sa...

Så fina bilder!

Färjtorp sa...

Hejhopp!
Nu är du utmanad inne hos mig.... men bara om du vill förstås?

Kram Johanna

Monika sa...

Så härligt att se dig tillbaka! :o)
Mysiga höstbilder och text som lockar till leenden som vanligt! :o)

Ha det gott!

Kram

Monika

Merja sa...

Så fint du har gjort sidan eller är jag ute och cyklar. För den är väl omgjord!?
Härligt att ha ett ställe vid havet. En dröm hos mig:)
Ha en bra dag!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag vill också se Pettsson och Findus! Det var såå längesen...
Så gullig hon var i dina gamla kläder, som förresten såg helt nya ut!
Och bären... ja de sitter där tills de ramlar av...
Kram
Marie

Britt sa...

Vad härlig bilder du bjuder på. Vad skönt att kunna värma sig vid brasan när du har varit ut och plockat bär. Kul att du är tillbaka. Ha det bra://Britt