måndag 29 september 2008

Vart tog alla vackra löv vägen?

Så försvann nästan alla vackra löv under helgen.
Det har ju blåst en hel del.
Pappas stora släpvagn med kåpa hade blåst iväg flera meter under lördagsnatten.

Helgen har varit lugn och skön med en "strosardag" på stan i lördags.
Både A och stortjejen köpte nya vintermössor för en gångs skull i tid innan alla snygga är slutsålda.

Jag hittade nya snygga linnebyxor från UNO hos favoritbutiken Kreativ.

Sen gick vi på cafe med min syster och min vän Iglo med dotter.
Inte vilket café som helst utan på supermysiga kulturcaféet
Krokodil.
Mysig interiör, gott fika och mycket vänliga priser.

Söndagen var vi mest ute och jobbade på gården med löv och annat.
Och så hade jag lite träningar under eftermiddagen.

En helt enkelt riktigt skön helg.

Jag har påbörjat en liten lista över de nätbutiker som jag brukar besöka för inspiration, ska jobba på den i veckan.

Nu ska jag ladda inför kvällens Idol avsnitt. Vi ses!

19 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Jag tänkte detsamma om löven när jag vandrade i byn idag - skall det va såhär spretigt. Funderade nästan på barrväxter ett tag ... näääe ... så himla stickigt.

Kreativ har så mycket snyggt ... Uno har blivit min favorit!

Kram Maud

Färjtorp sa...

Ooooj flög släpet rent utav iväg!!! Hjälp, ja det har verkligen varit en BLÅSIG helg, så sant!

KREATIV har mycket fint, men då blir jag lite snål så än har jag inte köpt nånting där!!!!!!!
Var in och kollade på den söta tunikan som E hade på sig, fanns, men ej i rätt storlek. Kanske köper den sen om den kommer in, den var ju såååå himla fin. Helt i min smak =)

Ha en fin höstdag!
Kram Johanna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Här finns det faktiskt löv kvar, trots att det har blåst... men så bor jag ju lite längre söder över...
Kram
Marie

Elinor sa...

Det ser ändå härligt ut när solen skiner och alla vackra löv virvlar runt i luften utanför fönstret. Det kanske får vara värt att träden sedan ser lite småskalliga ut??

Färjtorp sa...

Hej igen..
här var det nytt! Så fint, har undrat hur man gör faktiskt, har sett hos fler! Är det invecklat eller??

Ha det
Kram.

Monika sa...

Hej Lea!

Vilken mysig butik! Den har jag missat! Vrålsnygga kläder och i naturmaterial som jag älskar! Allt i linne är ju så snyggt!

Det finns få saker som gör mej litelitelitelitelite avundsjuk och det är alla som kan ha djur. Och så är det Krokodil. Önskar vi hade ett sånt kulturcafé vi också.

En gång sa jag faktiskt att jag skulle kunna tänka mej att bli pitebo bara pga att det finns :o)

Ha det fint sköna böna i dina nya fina linnebyxor och nya mössa :o)

Kram

Monika

Britt sa...

Wow vad snygg din sida har blivit.Här har vi löven kvar fortfarande och de har böjat gulna. Ha det bra.//Britt

Merja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Här har det minsann hänt en hel del sen jag tittade in.SNYGGT!!

MVH Merja

Anonym sa...

Så fint du har gjort på din blogg:)

Jo så tråkigt när löven har försvunnit, älskar att vara ute och fota i naturen. Men i år har jag inte riktigt haft tid och nu är det bara kala trädkvar i skogen*

Kramar Linnea

Anonym sa...

Tjenixen, kommer Du att ha ngn mer loppisförsäljning hemmavid i höst?
Om det blir av kan Du väl annonsera här på bloggen..

Kram Britt L

junhe sa...

här blåser det och regnar om vartannat...men så är det ju höst oxå *hihi*

har själv funderat på att öppna en nätloppis...så tack för inspirationen från din nätshop =)

önskar trevlig helg/ junhe

Gårdsromantik sa...

Var in på din loppis - den där ättiksflskan - tror jag det var och Alfa skylten var ju fina - vad kostar de?

Hoppas du förstår vad jag menar.

Kram Maud

Kannor och karaffer sa...

Ny blogg och underbara bilder du bjuder på. Här måste jag kolla runt mera och jag återkommer gärna.

Ha det gott!
Ann

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej!
Jag har varit och smygtittat lite hos dig. Vilken mysig blogg jag fann. Ha det gott önskar en främling som är ute i bloggvärlden och länkar sig fram lite hit och dit :o)

Färjtorp sa...

Hallojsan
hur mår ni nu? Har ni sluppit ifrån era förkylningar än??
Kanske vi kunde ses snart igen!?

Nyfiken att höra hur marknan gick oxå, själv kom jag mig inte dit tyvärr...

Kram Johanna

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej1

Ja det blåste ordenligt i helgen.Svärmor var här veckan innan och krattade lite, men lämnade kvar ett par högar som ej blev bortforslade...nu är de över gården igen:(

Kram viveka

Anonym sa...

Hej! Har just hittat hit - å håller på att läsa ikapp...
Jag har en gång varit in på butik Kreativ..vilken dröm!!! Hjärtat slog frivolter. Brukar då å då gå in på nätet bara för att titta (men där säljer de ju inget)....
Piteå verkar vara en riktig Kalas-stad!!!!!! varför bor man inte där istället..hm..
Go Girl. Jag återkommer!
hälsn
http://rosalucia.bloggagratis.se

Viola sa...

Här var det verkligen trevligt!
Jag gillar att få kika runt!
Fin blogg!