lördag 8 november 2008

Underbar loppisdag!!!!

Ja, jag lever! Men det är fullt upp.
Idag har jag stått och sålt på en loppis i centala Piteå och det var så himla roligt fick sälja en hel del men hittade också lite saker att ta med hem...förstås.

Som en jättesöt kanna från Rörstrand.


Gamla kryddburkar från Gustavsberg.


Ett underbart "Bengali" uppläggningsfat.


Stora fina engelska blomkrukor. Kolla så liten nappen ser ut brevid.


Här är en liten bild från köket.
Den runda söta tavlan blev tidigare i veckan min för hör och häpna 3 riksdaler, visst är det skamligt så säg.

På Åhlens finns det massor av prickiga saker just nu och jag som älskar både , rött, prickigt och filtar kunde förstås inte hålla mig. Passar perfekt i mitt kök.

Här är annat jag har sysslar med i veckan...broderat tavla...

....läst tidningar med härliga julbilder i.


Som ni förstår har jag bara varit ute och shoppat, fyndat på Kupan, broderat och läst inredningstidningar. Moahhahhahaaa.

Nästa helg ska jag sälja på Jävre marknad, både lite kuriosa, praliner, hembakat och lite julgrejor förhoppningsvis. Så den här veckan vet jag troligtvis också vad jag ska sysselsätta mig med...

Här har ni ett smakprov på mina smågodsaker.
Tant Thea...dina polkatryfflar ligger på kylning för att rullas i morgon..sen vips in i frysen:)


Nu ska jag gå och ta hand om familjen, ha en skön lördagkväll allihopa!

19 kommentarer:

Monika sa...

Hallåj Leagumman :o)

Men så gullat du är! :o) Nästan så snålvattnet börjar rinna bara jag tänker på godsakerna. Härligt nu är vår jul räddad på gottefronten!

Och vilka underbara loppisfynd! Allt är supervackert. Tavlan för tre spänn! WOW! Rena rånet! Nog är det kul att fynda så billigt, men ändå ofattbart att såna fina hantverk kan säljas så billigt. Vi har verkligen en skatt av fina gamla hantverk i det här landet.

Vilket charmtroll till häst på en av dina hyllor också. Helhärlig, jag är förälskad! :o)

Och så det mest bedårande av allt! Ditt broderi! Så gulligt! Blev ju kär i det också ju :o) Så duktig du är!

Härliga plädar. Jag kan inte leva utan dom. Sitter eller går för det mesta omkring med en dubbelvikt pläd över axlarna. Värmer så gott! :o

Ha det bäst söta du!

Kramar

Monika

Gårdsromantik sa...

Men så mycket vackert du fyndat - och en petitpointtavla för 3 kronor!!!

Vad roligt med marknad - de där pralinerna såg så lockande ut.

Broderiet var så underbart vilken härlig design och texten!

Kram Maud

Hannis sa...

Jösses!!
Vilka fynd!
Var en evighet sen jag var på loppis.

Låter som att du skenar fram fortare än tåget!
Du hinner väl vila lite också hoppas jag.

Lycka till med marknadspysslandet!!

Färjtorp sa...

Hejhallå Lea!
Tänkte just kika in och fråga hur det var på loppisen idag åsså visar du allt fint du har fyndat!! Jag såg genom fönstrena imorse när jag ilade förbi till jobbet att det verkade vara full rulle därinne bland loppisarna, oj vad jag hade velat vara där...

Prickiga pläden höll jag i för nån dag sen på Åhlens, den var så fin men jag köpte en annan rödprickig sak till lillans rum istället.

Men vilken söt broderitavla du har gjort, supersöt jue!!
Nästa helg är jag ledig (faktiskt) så då hade jag tänkt gå på jävres marknad, det brukar ju vara så mysigt där. Då ses vi där iallafall =)
Pyssla det ska vi absolut göra snart, julmys säger vi inte nej til heller hihi.

Ha en fortsatt trevlig helg.
Kram Johanna

Vit Spets sa...

Halloj!
Vilka fynd Du gjort som Du säger till fyndpriser - sånt gillar vi!

Pralinerna ser jättemumsiga ut :)

Ha en bra Söndag
//Siv

Anonym sa...

Hej, hej, hallå!

Jag som har smakat polkatryfflarna vet att det är HELT UNDERBARA!

Lilla L leker för fullt med våra loppisfynd. Briohammaren är mest i munnen dock...

Ha det gott i helgen!
Kram/Anna

Lallis - liv och leverne sa...

Men så fina saker!
Ha en fin kväll.
Kram Lallis

lovefriidrott sa...

Hej,

första gången jag är på din blogg:)
men vilken kul och annorlunda sida.
JÄTTEFINT:)
hit ska jag komma fler ggr.
Kram sari
Lägger dig bland mina bloggar..

Elzie sa...

Vilka fina saker. Bara älskar tillbringaren du visade. För att inte tala om det där som var på sista bilden. Alldeles för gott egentligen, men det är ju bara jul en gång om året - och tur är väl det!
Hoppas du har det bra.
Kram Elzie

Elinor sa...

Nu bara måste jag skaffa mig ett eget broderi-kit :) och visst är det skamligt billigt med hantverk egentligen. Ha det så bra!

Smycka dig sa...

Hej hopp visst är det typiskt att man drar hem saker när man själv står och säljer:))

Men du har ju fyndat jätte fina saker..jag har oxå de där kryddburkarna, de är så fina.

Godiset ser suuper gott ut och fint packat.

Ha det bäst kulan Lotta

Anonym sa...

Hej! jag har en utmaning till dej inne hos mig. Kom in å hämta den om du vill? Annars får du gärna titta förbi ändå...
Ha det!
http://rosalucia.bloggagratis.se

Vardagslycka sa...

Mmm, vad godissugen jag blir när jag ser de mumsiga pralinerna!
Och vilka fina fynd du har gjort!
Hoppas allt är bra med dig och lycka till på marknaden!
Kram, Carina

Vitt och nött sa...

va fina saker du fyndat! Å va mumsiga de där pralinerna såg ut å va!

va första gången ja besökte din blogg, verkar ju va jättemysig! får ja länka dej till min blogg?

Ha de bra!
Kram ellen

Anonym sa...

*jiihhaaaa* Jag har internet :)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj så mycket fint du har fyndat! Och 3 kr för en handsydd tavla är ju inte klokt egentligen... Men vilken tur för dej!
Härliga grejer alltihop!
kram
Marie

Britt sa...

Vilka fina saker du har handlat på loppis. Pralinern såg inte dumma ut.//Britt

Sussi sa...

Vilka fynd!!! Jag älskar gamla kryddborkar :)

Millas hem sa...

Rörstrandskannan är så söt!
Kram