tisdag 1 juli 2008

Nu bara väntar vi på värmen...

Vilken dag som helst kommer den...värmen alltså.
Då verkligen ska växtligheten få en skjuts på traven.
Idag ett par dagar efter schemat (vilken överraskning) åkte jordgubbsplantorna i jorden.
Det kan ju ha att göra med att "A" envisades med att bygga planteringslådor som kommer att hålla även om ryssen i öst skulle anfalla med gigantiska infanteristyrkor som med dunder och brak väljer att passera just bakom vår tvättställning...

"A" nöjde sig dock inte med att göra de i trä.
Nästa projekt är murade lådor.
Vi har ju inget annat att sysselsätta oss med förstås.

Jag har i stort sett övergått till "låt-gå" mentalitet när det gäller "A":s idéer.
Jag har nämligen upptäckt att han hinner inte med alla projekt så vissa mindre bra uppslag kommer jag att hinna hindra i tid.

Just nu är han inne i "leta-åkgräsklippar-branchen".

Jag har en efterlysning:
Finns det "sluta - å - väx-medel" till gräsmattan?
I så fall vill jag ha en dunk.

Vi misstänker att det är bara för att wiren är av till den självgående gräsklipparen OCH att pappas åkgräsklippare går sönder så fort den närmar sig vårt hus,
som det växer så inni....
(bestäm egen väl vald svordom)
Nu har vi bestämt oss att vi måste tänka om när det gäller gräsmattan...jag vet inte hur mycket vi försöker att klippa, men det är då i alla fall minst 6000 kvadrat,
för hand och man bör klippa minst en gång i veckan om det inte ska växa igen.

Well det kommer att bli bättre.

Här är en liten bild på min lilla julgransgroda som har gått sönder och fick flytta ut i blombänken brevid blivande butiken...himlarns massa b... blev det.




Jag känner verkligen att jag borde ta en timeout i bloggandet och verkligen släppa det dåliga samvetet över olämnade kommentarer men vi får väl se... någon vecka till kanske jag hänger kvar.

Nåväl, nu ska jag sova inför en ny dag imorgon med busiga barn.

Tjingeling!

10 kommentarer:

junhe sa...

godmorgon! myser när jag läser ditt inlägg nu på morgonen...man hinner inte allt, men mycket, och det är ju det man ska vara nöjd med. inte det man inte hunnit med!!! har lovat mig själv att ha en "laidback" attityd ett tag framöver! man gör det man tycker är roligt (och naturligtvis "måsten", men det som är roligt ska aldrig behöva bli tvång! önskar en bra sommar och många timesout för dig *fniss*

kram junhe

Anonym sa...

Blogga när du känner för det och skit i att svara på alla kommentarer säger jag.... Det behöver man inte alltid göra :)

Gårdsromantik sa...

Det finns tydligen alltid någon som har det lite värre!
6000m2 och vi som har full sjå att hålla efter 2000m2.
Tyvärr så har ju undertecknad spritt ut en massa buskar och dekorationer så någon åkvariant är inte aktuellt. Maken vägrar dessutom i sten att sätta sig på ett sådant åbäke.

Har man 6000m2 då bara måste man det -annars gör man väl inget annat än jagar runt på tomten.


Kram Maud

Karin i Villa Grå sa...

Hi hi, visst är det "intressant" när en massa projekt dras igång och man liksom inte kan göra så mycket annat än att iaktta? :-)

Vilken rar liten groda som lurar i det gröna, han passar in fint där.

Aha, så ni ska till Furuvik? Vi var där på midsommarafton och trängdes. Det var faktiskt vår premiärtur med stora fula husvagnen och deras camping var riktigt bra! Ställ dig på längden eller tvären, kom som du är, typ. Men något annat att göra än att besöka parken finns inte.

Furuvik ligger nära oss, det tar en 40 minuter eller så med bil. Hojta till om ni får tid över, kanske kan vi ses över en kopp kaffe eller te?

Vad kul om ni åker till Fagersta! Deras hembygdsgård och trädgården/butiken jag visar i min blogg, är SÅ värda ett besök! Om ni åker dit kan du väl berätta sedan vad du tyckte?

Kram!

Karin

Smycka dig sa...

Vad är det jag hör inte får du sluta gör istället som jag tänker göra i sommar...pausa och bara kolla in bloggen vid regn!!

Man ska inte ha dåligt samvete över att inte svara, det är ju endast då man har något på hjärtat man ska skriva eller hur!!

Ha en skön sommar och stressa inte över gräset..det är ju så skönt att springa på:))))
Kram
Lotta

Färjtorp sa...

Mhu aha hmm nu funderar jag och blev nyfiken...läste jag butik där nånstans?? Ska du kanske starta egen??????

Mysigt med blommorna och grodan, har oxå en grodis i rabatten som helt tappat färg och ser mest eländig ut haha.

Ha det
Kram Johanna

Iglo sa...

Bra ide blogga när du har lust, skiner solen bada med barnen. Sommaren är kort, låter som Tomas Ledin.
Det där med gräs - Varför inte skaffa en hel ponnyflock. Tänk så roligt barnen för att inte tala om A skulle ha.
Behöver du hjälp med stängslet kan du alltid kalla in min M

Britt sa...

I bland hinner man inte med allt som man tänkt sig då får man ta det viktigaste och lägga annat åt sidan. Ha det bra.//Britt

Anonym sa...

Det här har du Lizaloop att tacka för - jag saknar mig själv eller något sånt och gör comeback som .... mig själv eller nåt sånt. *s* (svägerskan)

Monika sa...

Hej på dej Tjohalia ;o)

Som vanligt så skriver du så där underhållande så man nästan dånar av! Herregud kvinna! Du har verkligen gåvan!

Du ska inte ha dåligt samvete över olämnade kommetarer. Det här med bloggande går ju upp och ner som livet i allmänhet. Skriv när du själv känner för det helt enkelt :o) INGA MÅSTEN! Detta ska vara kul ju! ;o)

Tips för att utrota gräsmattan! Plantera en hel massa tallar så vips om hundra år eller nåt sånt så är gräset borta och ersatt av kottar, barr, ris och om du har tur, ett och annat blåbär och lingon! *Fniss*

Misstänker att du tycker att mitt tips suger! Hihihihi!

Ha det gott och ta ledigt och njut! Det är du så väl värd!

Kram

Monika