måndag 28 juli 2008

Festivaljobb, sångfåglar och efterrätt

Gatufestivalen Piteå Dansar Och Ler är över för den här gången.

Jag har som vanligt jobbat i presscentrat och varit värdinna för de som kommer dit. Det är roligt att träffa lite folk och samtidigt får man en lagon dos av festival på köpet.

Man hinner väl i och för sig inte se några konserter men i år fick jag en glimt i alla fall av både Euskefeurat och Magnus Uggla när jag jobbade.

Vår stora flicka brukar säga ibland att hennes pappa ser ut som Magnus Uggla.
Ni som känner min A vet att det finns inte den ringaste av likhet mellan de filurerna.

Skulle vara då Feng-shui´n *ha ha*.
Det är kanske så att hästbajs på hans lilla fotbollsplan
(läs: Min och Iglos ridbana) är dålig Feng-shui.

Jag vet inte? Men i alla fall, en sak är klart att någon sångröst har han inte,
han är helt enkelt rejält tondöv.

Dessutom är han inte speciellt intresserad av musik överhuvudtaget
om inte jag tvingar honom vilket absolut händer.

"A" kommer varken ihåg en textrad på en låt, eller sjunger direkt ofta.
OK, det skulle i och för sig vara valda delar av nationalsången före stora idrottsevenemang.


Nu kommer vi till semesterns stora tilldragelse.
Glöm Kolmården, Astrid Lindgrens Värld och Öland.

A har lärt sig en ny låt.

Japp.
Dagens sanning.
Till barnens glädje och min ....,
nä, jag gnäller inte han håller ju på att bli kulturell.*asgarv*

Vi har spelat cd-skivan "Barnens Allsång på Skansen" ungefär 4675 gånger under vår resa.

Vet ni hur många gånger man hinner höra....?

"Då sa den tappre siste Mohikanen vilda västern är ej som förut."

Mitt i den låten har man gjort ett stick med musik taget från den tidigare sommarplågan "Macarena"

I slutet på semestern när vi sjungit om indian h-vetet en miljon gånger säger A när "Macarena" avsnittet avverkas....

"Är det här verkligen orginal?"

RIDÅ

Behöver jag säga att jag skrattade?


Idag avslutar jag med en jättegod efterrätt som vi åt på ett härligt cafe i Hälsingland. Vi har gjort skapelsen här hemma och det var precis lika gott då.
Kesella Vanilj, Digestivekex, hallonsås och hallon färska eller frusna. MUMS!

9 kommentarer:

Anonym sa...

haha, roligt som vanligt att kika in här! Och den där desserten - jag garanterar att den är beställd nästa gång vi kikar förbi... ;)

Gårdsromantik sa...

Håller med - han är inte alls lik Magnus U - till A:s klara fördel!
Men de kanske tänkte på sången?

Verkar ha varit en härlig semesterresa - den där efterrätten måste jag bara pröva.

Har en lika musikalisk herre här hemma - sjunger gärna men med mindre bra resultat.

Kram Maud

Monika sa...

Lea! I love You! :o)

Hahahahaha! Storskrattar här så tårarna rinner. Var får du allt från härliga kvinna!

Du har skänkt mej dagens, gårdagens, morgondagens, ja, många dagars gott skratt med ditt härliga in(s)lägg!

Guuuuud vad du är kul! Borde inte du ha en given plats i någon revygäng. Du är en naturbegåvning av sällan skådad slag!

Tack för härlig underhållning :o)

Nu är det bara tillbaka till penseln!

Kramisar

Monika

Unknown sa...

Mmmm låter mig väl smaka av den smarriga dessären du bjuder på här. Smaklökarna nästan krullar sig av fröjd :)
Så där ser man, du var i krokarna. Hade jag ingen aaaaning om. Kul att få jobba så. Själv jobbade jag också under festivalen. Tog hand om en hel del överförfriskade ungdomar, som tyvärr är baksidan med såna här festligheter. Men jag fick iaf lyssna från baksidan av scenen mellan jobben. Vi hade lite fullt upp på stationen.

Skulle vara så skoj med en liten bloggträff. Börjar vara dax för att få ett ansikte på alla härliga bloggare. Jag är med!
Kramen Vero

Anonym sa...

Ni verkar ju ha haft en trevlig semester med mycket sång ser jag O)

Jag såg dig svepa förbi mig och dottern på PDOL under Fredagkvällen, så du har jobbat hela helgen? bra gjort.

Ha det bra
Kram Pernilla

Karin Lindström sa...

Hej igen Lea!
Du är för härlig, och det där med Magnus Uggla. Tycker nog A´s utseende är mer fördelaktigt!
Tänk att barn alltid fastnar för en viss låt/bok/film, och så ska det spelas tusen ggr. Själv har jag nog sett Kattonauten med Pettson och findus ungefär så många ggr. Det är för underbart.

Tack för tipset med hallonen. Jag har mängder av dom så nya tips är alltid välkomna!

Ha det så skönt i värmen och många kramar!
Karin

Färjtorp sa...

Mmmmums det där såg ju läckert ut!!
Men du, nu blir jag ju lite nyfiken på din lilla bod....
när öppnar du? =)

Ha det bäst
Kram Johanna

hemtrevnad marie sa...

Haha! kul gubbe du har!!
Antar att den visan är föralltid förknippad med sommaren -08!!?
Desserten lät alldeles ljuvlig!!
Den måste man ju pröva....men den bredvid ser inte dum ut den heller....chokladmousse med grädde och bananer eller??
ha det gott!
kram

Änglahem sa...

Hihi...stackars A.....men han är väl härdad kan jag tro!!!*haha*

Aldrig en tråkig minut när man kikar in hos dig härliga Lea!!! Tack för att du finns och förgyller min vardag här!!!

Funderar på om jag ska försöka ta och komma isäng....men *pust* det är hett!!!....men sova bör man annars.....äsch det bidde fel det där.....är nog trots allt lite trött! GOD NATT DU HÄRLIGA!

Kram, Ulrika