tisdag 29 juli 2008

Sommarlovsskön dag

Ännu en underbar sommmarlovsdag.
I morse red jag en häst som jag ska hjälpa till att sälja.
Helt underbar häst för den som är intresserad.

Sen åkte vi (9 st) ut till Svensbyliden som är ett hembygdsområde här i närheten. Där fick barnen åka häst och vagn, se på en kvarn, pumpa vatten och tunnbrödsbakning mm mm.

Efter en sen lunch här hemma bestående av pasta med kräftstjärt/räksås fortsatte vi att sommarmysa med ett badbesök på ett annat härligt ställe en mil härifrån Sandön.

Nu ikväll har jag roat mig med gräsklipparen, och ogräsrensing däremot vet jag inte om det syns speciellt stor skillnad.

Men jag tror att jag måste ut och fota mina senaste trädgårdsprojekt, det är jag däremot nöjd med.

Hur det går med färdigställandet inför min "loppis vecka" här hemma.

Fråga inte.

Det är helt katastrofalt stökigt och A håller på att få ett bryt för att jag inte fokuserar på att fixa iordning i loppisstugan. Men imorgon då ska jag på det igen.

Gonatt på er alla goa snälla bloggisar där ute.

2 kommentarer:

Anonym sa...

*arrghh* Du beskriver alltid all god mat och alla goda desserter, bakelser och kakor som ni äter.... Jag tror jag ska flytta in i din "loppisstuga" och sen bjuda in mig på frukost, lunch, middag och mellanmål varenda dag hos er! *s*

Marita sa...

Åh, vad kul med loppis hos dej! Det får vi inte missa!
Kram Marita