onsdag 19 november 2008

En sisådär 10 dagar sen...

Var jag på loppis...herregud vad tiden rusar iväg.
Senaste veckan har det blivit både ditt och datt. I söndags stod jag och sålde lite grejor på Jävre julmarknad. Ett jättemysigt ställe men jag har aldrig varit där tidigare så jag vet inte om det var mycket eller lite folk. Kändes helt ok.

Lite kallt var det i alla fall 6 minus och dte blåste från havet. Tur att man är inte så frusen av sig, men det är klart man är lite rosig om kinderna efter en 6-7 timmar så där.

Destå mysigare blir det dock till helgen då vi har öppet på Butik Fåfängan i Öjebyn.
I samband med helgens julmarknad i Öjebyns kyrkstad så är det öppet i butiken.

Jag ska faktiskt skolka direkt och åka iväg för att fira min farmor som fyller 90 år, tänk att få blir så gammal och vara frisk och klar i knoppen.
En riktig kruttant det är vad hon är.

Annars så är det väl snart dags att börja julpyssla på allvar snart. Och att gruva sig för att börja jobba igen... suck. Det känns riktigt sorgligt att lilla knasan är så stor att hon ska börja dagis, oåterkallerligt eller vad man ska säga.

Det är ju liksom inte så att man kommer att säga upp dagisplatsen och börja vara hemma igen utan nu börjar allvaret. Hon är i och för sig i januari då det är dags, 2 år och 8 månader men i alla fall. Well, well jag ska inte förstöra den här mysiga tiden fram till jul med att gruva mig för det.

Självklart ska det bli kul att börja om att jobba, men jag har ju egentligen inte tid. Är det någon som känner igen sig?

Nu ska jag roa mig med en god natts sömn, vakna i morgon förhoppningsvis lite piggare än idag. Det känns att mörkret är kompakt, man får verkligen försöka att ta vara på de få ljusa timmarna som är under dagen till att vara ute i ljuset.

Ha det gott ni alla härliga människor där ute. Ska hälsa på er en annan dag.
Gonatt!

8 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vad kul med Öjebymarknaden...har så mycket att fixa men vill så gärna dit - kul attt ni har öppet på Fåfängan - det är en så mysig affär!

Förstår att du våndas över att börja jobba.

Du skall inte vara med på Hägnans Julmarknad?

Kram Maud

Änglahem sa...

Hejsan Lea,

Long time, no see...eller vad man nu säger*tihi*.

Här låter det verkligen som att det är fullt upp! När det blir för mycket så brukar jag försöka att tänka på att det kunde ju varit tvärt om....då hade la en dött av leda! Av någon märklig anledning så kan det ju aldrig bli lagom, svenskarna favvord Lagom!*fniss*

Vilka fina fynd du gjort på loppis!! Så mycket fint porslin! Får nog ta mig till norr på semester nästa år, och loppisshoppa...tänk vad maken skulle bli glad om jag föreslog det!*haha*

Vad härligt med en klar o pigg 90-åring! Gratta henne från mig med*hihi*, en sådan krutgumma som jag skulle vilja bli...men jag har nog tyvärr arv emot mig där*suck*.

Ha det gottigt goaste Lea!
Kramar, Ulrika

Hannis sa...

Förstår att du inte hinner börja jobba=))
Det går alldeles utmärkt att fylla sina dagar ändå=))

Kul med marknader och grejer!

Må gottast!

Elzie sa...

Vad roligt med marknader. Men jag hade nog frusit mer än dig i den temperaturen. Brrr! Är en riktig fryskyckling.
Förstår om det känns visset att behöva börja jobba. Är ju så mycket annat man vill göra istället. Men, ska man ha mat på bordet så gäller det att håva in lite pengar också. Alla är ju inte Paris Hilton *s*.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Karin Lindström sa...

Hej goa Lea!

Men vad skoj att du stått på julmarknad. Jag ska nog också vara med på en nästa helg. Det känns lite pirrigt, men kul.
Ja, det är konstigt när de ska in på dagis, men min lillkille trivs jättebra. han går inte så många timmar, och tycker det är jättekul med barnen i hans ålder. Storebror är ju åtta!

Många fina fynd du gjort. Kryddburkarna måst min mamma ha, jag känner så väl igen dem!

Kram på dig nu och det är roligt som vanligt att läsa dina inlägg!

Vi ses!
Karin

hemtrevnad marie sa...

Nä, jag förstår att du inte hinner jobba, haha!
Man har sååå mycket att fylla dagarna med ändå....
Själv har jag ju valt att jobba hemma, så mina barn har varit hemma...först var jag dagmamma, sen öppnade jag min lilla butik 2000. man blir verkligen inte rik på pengar inte....men på tid med barnen!
fast inte är det lätt att jobba med dem runt benen alltid inte....jag brukar få ägna helgerna och kvällarna till målning....fast man styr ju själv över sin tid på ett sätt.....men jag är som sagt inte rik inte, hihi!(Tur att man alltid gillat skabbiga gamla möbler och saker)
Ha en go helg!
kramis
kramis

Britt sa...

Du får passa på att njuta riktigt den här tiden som du har kvar hemma. Ha en riktigt trevlig helg//Britt

Anonym sa...

Du skriver inte så ofta nu - men jag gillar dina inlägg som är roande så du har en liten award att hitta hos mig. :)