tisdag 25 november 2008

Snart är det första advent...

...och jag har jobbat som en galärslav idag.
Har till och med fått fram
adventsstjärnor i köksfönstret.
Sen har jag varit och köpt röda julstjärnor och fixat till lite här och där.

Dessutom har jag klätt om en stol i hallen blev kanske lite väl klarrött...
ho, ho, ho, ser ut som att jag har snott en bit tyg från jultomtens röda rock.


I kväll har vi (jag och Iglo med tillhörande barn) pysslat och scrappat julkort...så många blev det väl inte men i alla fall...det var ett försök.

Här har en liten hyacint knypit ner i en såpaburk med en hjärtan på tråd halsduk.


De här söta doftpåsarna med vintagemönster finns på Butik Fåfängan och förstås lite överallt hemma hos mig.


Jag måste bara visa vad allra raraste "Tant Thea lilla torp" hade med sig till mig i söndags när vi träffades. Snacka om att den tjejen har skaparhänder.Fina tovade hjärtan som man länkar ihop med ståltråd. Fiffigt värre!


Idag blev det lite kort och torftigt inlägg men en annan dag blir det bättre.
Nu ska jag däremot fortsätta se vidare på "Brothers and sisters" Vi ses i morrn...

5 kommentarer:

japp sa...

Hej..kikar in från Tant Thea.. visst är hon otroligt goo denna fröken.. ett varmt hjärta har hon, unik å go.

Så fint du gjort, å fina saker du fått..
Jag bor också i Piteå.. önskar dej en goo natt.. kikar snart in igen..kram helén

Änglahem sa...

Hej å hå!! där uppe i norr!

Ser så härligt ut med dina snöbilder, här blev det plusgrader över natten!*suck*...blött o slaskigt!

Fint det blev i fruns köksfönster!

Den där Monkan...hon är ju bara såååå duktig! Hon kan ju precis allt! Vad roligt att få träffa denna Tant*fniss* IRL! Fint fick du ju med!

Ha det gott!
Kram, Ulrika

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!
Men så fina hjärtan du fått. Ja hon är jätte duktig.


Ha en skön dag

Kram Viveka

Monika sa...

Vad skådar mitt norra öga?! Där hänger dom ju! ;o)

Så fint du pyntat. Tycker din stol blev härligt "goröd"!

Du som är blomsterkunnig person. Har du hört talas om att det ska finnas doftfria hyacinter??? Är det jag som har drömt eller fattat fel! Kanske dom menade konstgjorda dito ;o)

Blev så vackert ditt arrangemang. Du kan du! Idag ska jag inviga den vackra broschen du filtat :o)

Ha det bäst!

Kramisar

Monika

Gårdsromantik sa...

Så fint du pyntat!

Visst har vi kallt idag.


Nu kan du vinna vackra saker i zink på min blogg - zinkhus från Walther & Co och mycket annat!
Kika in och var med du också!

Kram Maud