söndag 30 november 2008

Det är länge sen...

...jag gjorde två inlägg på samma dag...fast jag kan ju vänta en minut eller två så blir det i morgon..haha.

Jag sitter här och har just överlevt årets paketinslagning till julkalendern. Jag hade nämligen gjort det lätt för mig och köpt söta "Tilda-påsar"..så det blev bara några riktiga paket att slå in. Tadaaaa...här är de i alla fall..
Jag kommer att meddela er när de blivit nedrivna..det borde vara vid åtta tiden
i morgon bitti men lilla fisen kan kanske överraska och vänta till halv 9.
Man vet aldrig.


Vi har gjort en tur på skyltsöndagen i dag och stortjejen och Iglos dotter fick ett snack med tomten.


Den lilla minifisen hade den dåliga smaken att sova sig igenom skyltsöndagen och hon gick verkligen inte att väcka...så här skönt hade hon.


Kvällen har gått i julpyntandets tecken...förstås hittade jag på att vi skulle sätta upp två "nya" hyllor (läs loppisfynd) i hallen som jag visste fanns "någonstans" i uthuset. Snälla A letade... och letade ...och hittade... och satte upp. Sen fick jag piffa.
Den kommer säkert att förändra utseende ett flertal gånger de närmaste dagarna men just nu ser den ut så här...


I alla fall så blir det visst mer snö i veckan här i norr. Morgondagen...eller bör jag säga senare under dagen....hm....ska jag tillbringa med snöskyffel, kanske lite julklappsinköp och för övrigt hemmapyssel.

Nä, gonatt nu alla som säkert redan sover sött!

11 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vad jag gillar den där Lillfisen - hon vet vad hon vill!

Smart idé med påsarna - att man inte tänkte på det när barnen var små.

Kram Maud

Anonym sa...

Vad mysigt det såg ut att vara på stan igår, massor med folk och snön som vräker neroch sen att det var varmt....det brukar ju vara iskallt på skyltsöndagarna.

Jag hann inte dit i år, jag hann ingenting förutom hjälpa dottern att flytta (hem igen!)

Fiffig lösning du har gjort på kalendern.

Ha det bra
Kram P

Änglahem sa...

Tihi...Lillfisen! Jag kallar min lilla Rumpfisen, väldigt kärleksfullt, men folk tittar ju märkligt på en ibland*haha*!

Lillfisen ser då ut att ha det så gott där, så jag förstår så väl att hon sov vidare hon!

Snöskyffeln?? Hmmm...hur var det den ser ut nu?...JAAA! jag vann ju en ny förra året i skolans julbazaar!! Görkul!...NOT!

Ha en goer vecka Lea!
Kram, Rumpfisens Mamma*hihi*

Merja sa...

Åh.. julskyltning...det hoppas jag hinna med före jul!
Sött med hyllorna och julkalendern.Ha det gott

Färjtorp sa...

Vilken söt kalender du har gjort! Tildapåsarna är underbart söta.

Hos oss blir det chokladkalender... möjligen nån lite klapp i strumpan till helgen då.

Ha det så bra.
Kram Johanna

Karin Lindström sa...

Hej goa Lea!

Vad det ser mysigt och flickigt ut! Mina stackars pojkar får en present på advents söndagarna! Jag började med det förra året och det var så skönt så jag fortsätter i år! Fast dina påsar var ju förstås toppen.

Ha ni så mycket snö nu också? Jag tycker det ser mysigt ut!

Ha en bra vecka, varmaste kramarna!

Karin

Hannis sa...

Ahh vilka söta påsar!

Ser ju så skönt ut att ligga nedbäddad utomhus och sova sött!
Här har all snö försvunnit så det är bar mark igen.
Inget ovanligt men det var rätt mysigt med all snö=))

Må gott//Hannis

Britt sa...

Smart med påsarna. Här hemma är barna stora men vi kör vidare med en liten present fram till julafton. Jag har en liten grej på min sida till dig. //Britt

Unknown sa...

Jag förstår lilla yrvädret, vem skulle kunna hålla fingrarna borta från de där urspännande paketen? Så läckert det ser ut där de hänger.
Hoppas ni har det bra hemma.
Ha det gott.
Kram Vero

Monika sa...

Jisses! Två inlägg på så kort tid! hihihi! Nu får du bromsa lite så jag hinner med här! Du vet jag och min halva snigelfart ;o)

Så läckert med alla fina påsar. Du hittar då på.

Vilken söt bild med tomten och flickorna. Lillfisen ser ut att må gott där i vagnet också :o)

Jag hoppade faktiskt över julskyltningen i år. Här i byn finns bara lite skyltat i entren till mataffären och jag orkade bara inte åka dom fyra milen till centralorten. Det gick fint det med, men lite underligt var det allt.

Ha det fint nu mitt i julstöket. Här går det dåligt med karaktären. Jag nallar av "dina" godisar titt som tätt. Igår kom till och med gubben min och började göra anspråk på "mina" godisar ;o)

Han fick en men nu har jag gömt dom på ett nytt ställe för annars lovar jag att det inte finns en smula kvar till julen :o) Han har väderkorn efter godsaker ;o) Som en knarkhund ungefär *skrattar*

Ha det bäst söta du!

Kramar

Monika

Lallis - liv och leverne sa...

Så julmysigt på stan:)
Påsarna är en jättebra idé!
Kram Lallis