söndag 30 november 2008

Första advent




Hoppas att ni alla har en skön första advent. Vi har nyss stigit upp men stora flickan är en sjusovare och sover ännu sin skönhetssömn.

Jag och lillan har just tagit fram krubban.
Det är nog det viktigaste julpyntet hos oss. I år har den fått plats under trappen så att barnen lätt kan se på den och flytta runt änglar, åsnor och förstås jesus.
Ibland är det jesusbarnet som ligger i krubban, men lika ofta har han fått ge plats till något får eller någon av de tre vise männen som har försökt få en liten vilopaus.

Idag snöar det...igen...någonting helt otroligt. Behöver jag säga att A är måttligt förtjust han längtar just nu efter ett boende på andra breddgrader.



Igår var jag med Åsa på Butik Fåfängan och fick träffa en massa trevliga kunder.

Stora tjejen var igår på stan med Iglo och hennes fina tjej. Det var första gången hon åkte iväg själv utan mamma. Börsen fylld med fem tjugor skulle hon handla någon liten julklapp, och se om hon hittade något hon behövde.
Oj så stor hon plötsligt blev. När de återvände efter stadsbesöket hade hon en liten röd påse i handen och med många förmaningar till mig om att inte tjuvkika.

Julafton hade kunnat bli en höjdare för A.
Det var tydligen ganska enkelt att handla till mamma men pappa var lite klurigare.
Efter en stunds eftertanke kommer hon på vad pappa tycker om.

"Jag tror att jag köper Aftonbladet till pappa."

Iglo ångrade sig att hon stoppade inköpet, det hade kunnat bli en överraskning att få lördagen den 29 novembers Aftonblad på julafton.

Ikväll hoppas jag att få tid att gå på adventskonsert i Hortlax kyrka.


Ni ska vi tända första ljuset och dricka varm choklad i vardagsrummet.
Mys och må!

5 kommentarer:

Mia sa...

Åh vad mysigt ni har med all snön. Här är det barmark igen men bara för en vecka sedan var det 15 cm snö, knappt man tror att det är sant. Önskar själv att snön kunde fått ligga kvar ända fram till jul.

Ha en mysig 1:a advent!

Kram Mia

Änglahem sa...

Aftonbladet i julklapp!!*haha*...tja varför inte, det är ju många pappor som får rusa ut efter den på julafton ju!*fniss*.

Sååå himla ljuvligt och romantiskt det ser ut med all snön! säger hon som har grått, barmark och bara...trist! Jaa vädermässigt då alltså!

Nu ska jag gå och fråga maken om vi inte kan åka till norska gränsen för att gå på loppis! Jag är rädd för att det blir en "idiotförklarings min" från honom!*fniss*...Vadå? man måste ju fråga...faaast det får erkännas att det nog är liiite fööör långt*suck*.

Ha en härlig 1:a Advent härligt goa Lea!!
Kramar, Tokan från Västkusten

Anonym sa...

*skrattar* hon är ju bara för skön stortjejen!

Gårdsromantik sa...

Så mysigt med bagarstuga!
Och gott framför allt!

Åsa har ebn så mysig butik! Måste ta mig förbi någon dag innan Jul...efter den 2:a advent...

Det var ju en riktigt klok tös du har!

Kram Maud

Merja sa...

Så härligt det ser ut med all snö.Och kronan som står ute i trädgården! Det blir lite mer advents stämning än här...det var helt grönt igår. Fast nu snöar det lite!!