tisdag 11 mars 2008

Bilder på bygget som fortskrider...

Idag hade jag turen att inte ha lektioner före lunch och kunde vara hemma en längre stund på förmiddagen. Jag har varit så kosmiskt trött den senaste tiden.
Solen som sken gjorde susen och allt kändes mycket enklare efter en förmiddag ute med lilla damen när den stora fröken var på dagis.
Här kommer lite bilder på bygget som går framåt.
Långt ifrån färdigt men det blir mer och mer
gjort för varje dag.

Huset ser lite halt ut innan det andra lilla fönstret är insatt på övervåningen. Den gamla dörren ska alltså tillfälligt in i det lilla hålet på framsidan. Sen blir det förstås dubbeldörrar där.
Här är en bild på gamla ytterdörren som ser skabbigare ut än någonsin. Snickarna har börjat att riva väggen runt dörren för att kunna tilläggs isolera gamla ytterväggen och flytta dörren i morgon till det nya provisoriska dörrhålet i farstun.
Här är en vy från gården ut mot ängarna.
Vårt hus ligger i skogsbrynet och det syns knappt från vägen som leder upp mot vårt och grannens hus. Vi bor lite ensligt fast centralt, helt perfekt enligt mig.

Ikväll blir det Bygglov och House. Ha det bra alla bloggisar!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh vad kul att få se hur bygget framskrider hos er! :D

Änglahem sa...

Oj det blir stort det här bygget! Vad härligt med att få en såpass stor hall!! Gör ju väldigt mycket för huset utseende, blir mer gammaldags än innan tack vare farstun. Förstår du överhuvudtaget vad jag yrar om? knappt jag vet själv*hihi* Det såg lite avhugget innan nu blir helheten en helt annan (naturligtvis). Blir mycket bättre är väl sluttampen jag vill komma till, hoppas nu inte du missuppfattar mig och halshugger mig?!! Ni verkar verkligen bo mysigt där i skogsbrynet!!

Ha det gott!
Kramar
Ulrika

Färjtorp sa...

Gud så kul att få se hur huset växer!!
Det ser jättebra ut, vilken skillnad att få en sån stor hall !! Nu längtar jag än mer till vi börjar med våran =)
Väntar med spänning på mer bilder från dig!!

Kram Johanna

Annie - Annalunda sa...

Så fint du bor Lea! ...och så mycket snö... :) Bygget ser jättespännande ut---jobbigt förstår jag men hu vad roligt!!!!

Kram Annie

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!! Det kommer att bli så fint!! Du skrev att ni skulle ha dubbeldörrar sen...har ni beställt, eller ska ni köpa gamla??? Nyfiken bara.....
Ni bor väldigt mysigt , vi bor också längst in på en väg.... men ser ut över "hela" byn!!!

Unknown sa...

Men så fint det blir hos er!!! Vilken skillnad det gör på huset. Det kommer ju att bli super med den nya dubbeldörren med. Vad har du tänkt dig för färg på dörren?

Jag längtar till det blir våran tur att börja riva och bygga om.
... eller vi gör ju inget annat än river och bygger iofs, men jag menar med hallen och bron. Då börjar vi se slutet iaf. Det är nära nu :)

Ha det gott. Hoppas du får en välbehövlig vila under påsk, så du blir piggare. Jag ska bara njuta ute i stugan.

Kram Vero

Annas resa sa...

Det där ser ut att bli superfint!!! Och med dina talanger antar jag att du kommer att inreda det hur gulligt som helst.

Anonym sa...

Vad fint det blir... kul att följa med din hus förvandling.
Ja, ni verkar bo väldigt bra till....som du säger centalt men ändå avskilt.

Jag har den lilla kyckling buren i butiken nu om du vill ha den?
Annars sätter jag ut den till försäljning, hör av dig....

Kram
Pernilla

Hannis sa...

Vilka projekt ni håller på med!
Blev helt tossig när jag såg "stalldörrarna"!
Det är verkligen ursnyggt!

Kul att få se hur det blir sen.
Kram Hannis

Marita sa...

Det händer saker hemma hos er! Vilka fina ute-bilder, och med sol! Efter dagens tråkväder längtar jag efter våren.. Min penicillinkur gör mej dödstrött, så vi kan sova ikapp under påsken!
Kram på dej/Marita

Karin Lindström sa...

Hej Lea,
Det är så skönt när det börjar hända saker i renoveringen. Man blir ju himla trött av att det är stökigt och smutsigt men när man är klar är det ju värt det. Ert hus ser jätte mysigt ut.

Hoppas du får mycket sol och ljus nu ett tag framöver och må så gott!
kramar
karin

Anonym sa...

Hej!
vad kul att se hur bygget framskrider. Spännande men frustrerande kan jag tänka mig.
Här händer absolut ingenting.
Ni bor ju perfekt tycker jag också.
Jasså, du gillar House. Han är speciell, ha ha.
Ha en fin fredag!
kram Bodil.
Förresten har noll koll på min bror och han är aldrig hemma.
Men jag är van....

Iglo sa...

Har du inget mera som ska rivas, för nu kommer jag snart igen. Med mig har jag Prinsen av pisterna och Ponnyprinsessan och den störste av dem alla(bokstavligt) M. Så håll i hatten och ta fram skidorna.
Jag längtar efter de små gullungarna.
Ha en bra dag!