fredag 14 mars 2008

Den här dagen kan sluta precis hur som helst....

Ni som hängt med ett tag i bloggen vet att våra resor till Ikea kan sluta precis hur som helst.

Idag är det dags igen, vi måste lämna igen den förbaskade sängsgaveln som inte gick in under snedtaket i stora tjejens rum.

Just nu i matchen mellan oss och Ikea står det 0-2.

Vi har varit nära sammanbrottets rand båda gångerna och för att minska riskerna till ny förlust lämnar vi in båda barnen hos mormor och morfar på förvar till ikväll.

De är förutom barnvakt även hundvakt till den här mysiga killen Dennis så tjejerna blir nog lyckliga.

Ha det bra jag återkommer med rapporter från Haparanda trippen.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Ja den rapporten ser jag fram emot :D (pssst - smart drag att låna ut tjejerna över dan *s*)

Merja sa...

Sör Golden kille!!
Hoppas shopingturen gick bra/Merja

Änglahem sa...

Smart drag det där, lämna barnen till mormor och morfar! Gör vi alltid när vi ska till Ikea typ, känns nästan som rena barnmisshandeln och dra runt med dom där i flera timmar. Hoppas att det blev 1-2 idag då!

Ha en bra helg!
Kram
Ulrika

Anonym sa...

Hej,
jag ramlade in på din sida och har läst allt du skrivit. Du skriver otroligt bra, jätterolig läsning!
Jag ska prova recepten, speciellt Chokladmoussetårtan.
Keep up the good work!
Vår hälsningar från Skåne,
Vänlig hälsning Lisa

Unknown sa...

Det ska bli spännande läsning :)
Hoppas det gick vägen denna gång.
Kram Vero

Flingan sa...

Håller tummarna att allt går vägen och att ni kommer hem utan att ha varit med om något missöde. Och att ni kommer hem med kassarna fulla.
Nja, det är ju ingen risk att man kommer tomhänt hem från IKEA , nånsin!
Trevlig helg!

Britt sa...

jag har missat matchen mot ikea men hoppas att det blir 1-2 idag till er. Fin hund golden är en fin ras. Ha det bra.//Britt

Karin Lindström sa...

Hej Lea,
Ville bara önska en bra helg, och hoppas ni hade det trevligt på Ikea!
kram
Karin

Annie - Annalunda sa...

Låter spännande... vilken söt vovve!!

Hoppas allt gick bra på IKEA - ser fram emot rapporten!

Kram Annie

IKT i min vardag sa...

Tjingeling!

Hoppas att IKEA-shoppingen gick som den skulle!
Så söt vovve!

Trevlig söndag!

Smycka dig sa...

Med tanke på er sista resa så var det ett smart drag att låna ut barnen....

Min son undrade vad jag skrattade åt för mig själv så jag var tvungen att läsa upp " dagen som gud glömde" och vi skrattade så gott tillsammans, han undrade om han och hans syster varit jobbiga någon gång och det var inte svårt att svara på....

Ett antal gånger kan jag säga, men den roligaste var då dotra försvann på ica och jag letade febrilt med sonen på 6 mån i vagnen och det kom en tonårig kille och berättade att hon satt på toa... han såg nog paniken i min blick då jag inte hittade henne. Då kom en personal fram och sa att min dotter hade hämtat nyckeln till toan och satt sig där och när hon var klar så hörde kassa personalen att hon ropade
- färdig!
sen blev det tyst
-färdig!
och så fortsatte det, hon hördes bara då mellan dörrarna öppnades för kunderna!
Dotra var arg på mig för att jag inte hade hört henne och personalen skrattade, och sa att det gick ju bra att hon torkade...
Vi är ÖKÄNDA på ICA!!!
Idag är dotra myndig och är lättsam att ta med på Ica...men vissa saker glömer man aldrig...

Ha det bra
Kram
Lotta

Anonym sa...

Jag undrar hur det står i matchen...? Kan det vara 1-2 nu!!

Hoppas ni har överlevt helgen
Pernilla

mittiminvillervalla sa...

Hallåj Tjejen!

Nu var det ett tag sen sist! :o)
Jaha ja, Ikea dags igen! Hoppas allt gick bara "fridens"! Fast måste ju erkänna att den tidigare resan var väldans underhållande!

Era byggnationer kommer att bli toppen och ni bor ju helt perfekt enligt min mening också ;o)

Ha det finemang :o)

Kramisar Monika

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag undrar hur det gick för Er? Att barnen hade det bra tvivlar jag inte på... men Ikea, man vet ju aldrig...ser fram mot en spännande fortsättning på detta drama???
Kram
marie

Anonym sa...

Vilken snygg kille!
Tjejer ylar här av förtjusning.
Lite långt att åka för blid date bara. ha ha

Ska bli väldigt kul att höra om er IKEA färd, kommer ihåg den sista, fniss.
Vi har tre timmars bilfärd till IKEA så det blir ej så ofta.

Tack för fina ord om mina stolar.

Ni verkar bo jättefint.
Vi har inte heller några grannar inpå oss.

När våren ska komma till oss kan man ju undra. Den är ju sen här i år men det har börjar bli varmare och snön har minskat något. Dock inte tillräckligt snabbt i mina ögon.

Ha det bra!

Kram Bodil.

Annas resa sa...

Du, Lea, var får man tag på höns i den här stan? Du borde ju veta, som liksom är "i branschen".

Karin i Villa Grå sa...

Hur gick det på Ikea? Jag hoppas att det blev ni som fick poäng den här gången, för det blir ju lätt ett jätteprojekt att ta sig dit, speciellt när det är något som ska bytas eller returneras.

Må så gott!

Kram, Karin