söndag 2 mars 2008

Lite älsklingar...

Det här är min lilla minsta älskling.


Dalton, grannens underbara katt som hälsar på oss gärna så ofta vi öppnar dörren.
Just nu tycker han att vi är de bästa som finns,
eftersom vi förvarar isoleringen i blivande farstun i höga torn.
Därifrån har han riktigt bra span över gården.

Han är världens mysigaste katt, jag önskar bara att han vore vår egen.


I alla fall brukar hans matte vara på kvällarna/nätterna och
leta efter honom hemma hos oss på vår gård.
Vi har så mycket råttor och möss att det är rena paradiset för en liten katt.



Två andra roliga typer här hemma är minitjejen och kaninen "Skutt-Ann".

Jag kan rekommendera att bygga en väldigt stor bur till kaninen. Som ni ser kan man även rymma en eller ett par barn när det behövs.

Här är en bild på båda små älsklingarna, här är de ute och leker på mormor och morfars gård.


Ha en härlig söndag, jag ska städa, gå på promenad, baka muffins som är beställda av Fru A:s Herr A.
Sist men inte minst ska jag heja fram gubbens innebandylag så att de går upp i ettan idag.

Tjingeling!

2 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Oj vad jobbigt att det är det enda badrummet. Vi är ju ändå bortskämda med ännu ett badrum där det även finns plats för hörnbadkar och tvättstuga... så det är inte speciellt synd om oss =).

Men hihi! När jag började läsa om dina älsklingar tyckte jag att du verkade vara en lite underlig människor som skriver så mina ord om några isoleringsbalar... Tills jag förstod att det var den lilla katten på bilden, hahaha! Jag är lite trött - kan jag skylla på det?

Vilka fina små älsklingar u har, speciellt de där två som yms tillsammans med kaninerna i deras bur. Näääästan lika fina som min lilla son ;-).

Ha en skön söndag!

Anonym sa...

De låter hälsa härifrån att dina muffins var extremt goda - svärfar hälsar att om du får några över är det bara att ringa honom *s*