lördag 1 mars 2008

Lite bilder på röran....

Idag har jag ÄNTLIGEN tid att blogga lite grann,
man får ju helt klart lite abstinens efter ett par dagar.

Men jag har helt enkelt inte haft tid varken att fixa hos mig själv eller kolla vad ni andra har pysslat med.
Men ikväll och i morgon ska jag ta mig tid med det.

Idag blir det bilder på "sommarstugan". NU, Elinor kommer förklaringen.

Här finns hur mycket bråte som helst som ska packas ihop och rensas ur
innan vi kan måla allt vitt och vackert.
Ni som har hängt med ett tag vet att det är mer eller mindre kaos hos oss jämt.
I somras köpte vi ett stort partytält 9x3 meter.

A och en kompis monterade ihop tältet på några timmar, självklart var det soligt från början och regnade i slutet.
Dessutom fattades det en massa snören, presenningen glipade och A var väl inte helt nöjd. I alla fall var tältet på plats presenning i botten och vi bär ut allt från sommarstugan, möbler, lådor ...det mesta.

Ett par dagar senare börjar det blåsa och självklart viker sig hela kontruktionen, i ösregn.
Det var bara att skaffa barnvakt och hjälpas åt att hiva in allt igen i sommarstugan.
Enda rätta att göra var att montera ner skiten igen och lämna tillbaka skräptältet där det kom från.
Om sommarstugan var stökig innan, var det ingenting i jämförelse vad den var efter.
Det var efter det min pappa tyckte att det var bättre att elda upp den än att försöka städa...
...min pappa har speciell humor.




Som ni ser finns det en massa grejor...
Här är den öppna spisen som ska rappas vit.

NU ska jag kolla vad ni andra haft haft för er senaste dagarna.

Ha det gott!

Förresten...ikväll tycker jag att rätt låtar gick vidare från melodifestivalen.
Till och med A var nöjd idag.

3 kommentarer:

Marita sa...

Så skönt att se lite kaos hos andra OCKSÅ (inte bara jag)...Det blir jättefint när det blir klart, ur kaos kommer harmoni (hoppas jag)! Trevlig helg och kram
Marita

Karin Lindström sa...

Hej Lea,
Jag har inte heller haft tid att blogga dom senaste dagarna, och det är så kul att se vad alla gjort.
Skönt att se att det inte bara är jag som har mycket saker i uthus/sommarstuga. I vår ska jag verkligen ta tag i mina gömmor.
Vad kul med tapeten, visst är den underbar!!
Vi ses,
Karin

Unknown sa...

Vet ej om du menar stugan på gården men i vilket fall så minns jag att den kom till bra användning för många år sen under PSG, till mig och mina två vänner. Helt utmärkt att ha en kusin som äger en stuga där man kan kasta in lite skrot då och då ;) / kusin A