söndag 9 mars 2008

Påskviljor....

Istället för att åka utför på vallsberget stannade vi inne och tittade på snöstormen som rasade och påskpysslade med Iglo och hennes dotter.

Min stora flicka har idag gjort "Påskviljor". Jag måste skriva upp det, snacka om gulligt uttryck.

Mitt älskade syskonbarn har också roliga uttryck ibland. Igår när mamma kom dit höll de på att renovera köket hon frågar vad de gör. Och pojken svarar:

-Jag och P jobbar. Mamma sitter bara.. det är ju kvinnodagen.

Vad ska man säga gullig är han i alla fall.

I veckan blir det ännu en stressvecka, jag längtar verkligen till påsklovet. Mina elever har hästskötarexamen på torsdag och då blir det mycket förberedelser innan dess.

Nåja, jag ska inte klaga man kunde ju har varit sysslolös, min älskade A är inte heller utan arbete. Han har roat sig med att kvistlacka och måla pärlspont i helgen, 280 löpmeter hade han räknat ut att det var. I veckan får vi nog innertaket klart i farstun.

Nu ska jag kolla vad ni andra har gjort under helgen!

Ha det bäst!

22 kommentarer:

Annie - Annalunda sa...

Först! :)
Vilket härligt pyssel Lea! Ja mycket att göra på jobbet ja...i morgon är det måndag och jag fattar inte var helgen tagit vägen...hade behövt några dagar till... Fina påskviljor var det iallafall!!!!

Kram Annie

Elinor sa...

Vi var också på väg till Valls men vi bakade och städade i stället :)

Vardagslycka sa...

Oj, här händer det grejer. Har läst ikapp och såg massor med roliga detaljer. Vilka roliga dörrar tjejen får!
Härligt med lite pyssel och påskviljor var ju för gulligt!
Ha en bra kommande vecka!
Kram, Carina

hemtrevnad marie sa...

Finfina påskviljor!!!! hälsa tösen!
Kram Marie

Anonym sa...

Oj så sött, påskviljor.... dom blev då superfina. Här låter det som att det är fler som stressar, men måste ju bli härligt med lov kan jag tänka mig, ska själv försöka vara ledig några dagar under lovet.
Bäst att göra sig iordning nu iför en ny arbetsdag.

Ha det bäst
Pernilla

jeps sa...

Den där systersonen du har är han släkt med din syster på något sätt?

hemtrevnad marie sa...

Hej Du!!! Jag ville bara tala om att det faktiskt inte är en prinsessa utan min lille Eskil!!HA, HA!!!
Det är faktiskt så att jag inte får klippa honom!!!
Du, jag försökte faktiskt dra nytta av att ni tror han är en tös....... jag sa, ser du dom tror du är en prinsessa,nu måste allt mamma klippa dig....!
Eskil svarar... men mamma jag vill ju va lilla prinsessan!!! TIlläggas kan att han är hemskt förtjust i lilla prinsessan på bollibompa!!!
Så kan det va!!HA, HA!
KRAM

Anonym sa...

Vi stannade oxå inomhus för att det var rytande snöstorm - idag är det plusgrader och tö och blöta skor istället... Jag gillar verkligen inte detta ombytliga väder. *suckar*

Handplockat sa...

hej hopp
kul att ni kommer på fredag
på torsdag har vi invigning kl 16-18
med tävling och erbjudanden.
det är så trist att jag inte står och säljer i butiken så jag får träffa alla kunder. (men mitt kontor är i sammalokal som butiken så jag är ju där ofta)

ha en toppen måndag

Anonym sa...

Sånt fint pyssel, va mysig ni verkar haft det:-)

Ha de

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÅ härligt ord! Påskviljor! Glöm inte att skriva upp det! Jag skrev en del när dottern var liten och det är jättehärligt att läsa nu när hon är vuxen!
Kram
Marie

Malin - I min trädgård sa...

Ja, hihi, jag tackar min snälla man för att jag har lite tid att pyssla med bloggen.

Vilket superpyssel ni håller på med där hemma! Hihi, vilken rolig kommentar från din son - barn är underbara!

Färjtorp sa...

Vilket härligt färgglatt påskpynt ni har gjort!! Det är så skoj med pyssel.
Kram.

Unknown sa...

Men så rart! Påskviljor, det är ju ett mycket bättre ord :)
Min C hade många bevingade uttryck när hon var liten, som vi idag bara skrattar åt.

Bla kallade hon BHn för bröstkorgarna :)

Sånt ler man åt när barnen är stora och på väg att pröva vingarna.

Ha det gott.
Kram Vero.

P.s Såg att du är på väg till favvobutiken nr:1. Mycket nöje :)
Du kan ju vinka när du passerar Norsidan 25. :)
Kram

Kram Vero

Anonym sa...

snygga påskviljor

Maria sa...

Så mycket roliga grejer ni hade att pyssla med...klart det kunde bli så fina påskviljor då! =)

Merja sa...

Härligt det ser ut att ha varit med erat pyssel!!
A är säkert jätte duktig att måla nu!!=)
Ha det/Merja

Annie - Annalunda sa...

Vad roligt med rosföreläsning!!! var det bra? kram Annie

Änglahem sa...

280 lpm!!!! stackars make...*hihi* låter inte skoj!

Vilka fina påskviljor dottern gjort! Påskviljor....låter väldigt fint....!

Må så gott!
Kram
Ulrika

Karin i Villa Grå sa...

"Påskviljor" - så himla gulligt!

Visst är det mysigt att sitta ner med barnen och pyssla tillsammans med dem? De tänker ju helt fritt, tänk om man kunde ha fått fortsätta att göra det efter att man lämnade barndomen..!

Kram på dig!

Karin

Karin i Villa Grå sa...

"Påskviljor" - så himla gulligt!

Visst är det mysigt att sitta ner med barnen och pyssla tillsammans med dem? De tänker ju helt fritt, tänk om man kunde ha fått fortsätta att göra det efter att man lämnade barndomen..!

Kram på dig!

Karin

Anonym sa...

Vilket härligt pyssel vilken färgprakt.Ha en bra dag //Britt