onsdag 5 mars 2008

Nu händer det saker...

Fy sjutton vad jag har haft mycket att göra på jobbet.
Förutom alla lektioner har jag haft en hel jättehög med prov som har rättats och inlämningsarbeten som jag behövt googlat frisökning av texten på för att komma åt eventuella fuskare.
Jag blir så trött att man ska behöva lägga ner så mycket energi på en sån sak.
Kan de inte bara använda böcker, ibland blir jag galen på internet.
Ni som valt att bli språklärare där ute har jag otroligt svårt att förstå, ni måste ju verkligen arbeta ihjäl er.
Det är ju inte lite att göra hemma heller med alla renoveringar, det blir ju sååå stökigt.
Men IDAG när jag kom hem från jobbet hade min (..hör nu!) fd. svärfar fixat en massa på
över våningen.
Här är väggen brevid trappen, ett fönster som släpper in ljus från övervåningen.
Det ska ju förstås listas och målas klart. Men i alla fall...Vår lilla väggfasad inomhus klädd och A hann till och med måla den under eftermiddagen.
En lite udda men vi tycker att det är en rolig inredningsdetalj.
Här kan man se ut på den gamla timringen som vi har lämnat i "trapphuset".
Dörrarna till storflickans rum klara för målning, det ser ut som dörrar till ett stall tycker hon, och det är förstås det som är meningen.
Jag lägger ut mer bilder senare i veckan på farstubygget som också flyter på bra. Tyvärr hinner jag inte hälsa på er andra idag utan får spara det till en annan dag.

Hoppas att ni alla mår bra!

Over and out!

23 kommentarer:

Annie - Annalunda sa...

Fantastiskt!!! Så snyggt!!! ...och du jag tror jag hänger på till Toscana! :) Jättekram och arbeta inte ihjäl dig...Annie

Merja sa...

Roliga inrednings detaljer!!
Jätte kul med dörren till dotterns rum:)
Måste vara tugt att behöva leta fuskare.Man tycker inte det ska behövas!!
Ha det riktigt bra/Merja

Anonym sa...

Ojojoj - här händer det grejer!!! Blir så kul att komma upp nästa gång och se allt live!

Anonym sa...

Oh, så läckert det blev
att måla en utefasad inne.
Helcoolt!

Ingen härmapa där inte!

Fränt med stalldörren
till små "stonas" rum.

Ses snart!

; ) Maja G

Anonym sa...

Så hilma fint ni kommer att få det, fränt med stall dörren, jag har faktiskt gjort en liknande till min dotters rum fast det är en enkel dörr...
Jag använder hel vit färg, dom sa på Beijer att det är bättre... för färgen gulnar ju allt eftersom.

Kram
Pernilla

Unknown sa...

Kära hjärtans vad här händer saker!!! Så snyggt!!! Jätteroligt med lite udda lösningar. Sånt gillar jag. Det ska bl så roligt att få se allteftersom det blir klart hos er.

Vi står mer eller mindre stilla med våran hallrenovering. Vi väntar på att elektrikern ska komma och dra om elen så att vi kan riva en vägg. Sen fick vi slut virke, så det var bara att dra iväg till Arnemark och handla mer pärlpont. Den är nu målad och klar att spikas upp.
Jag passade på att lukta lite extra ute i förrådet där de förvarar alla listerna. Mmmm, nysågat virke luktar underbart!

Visst är jag sysslolös ibland, jag som alla andra... Jag har varit sjuk nästan en vecka och har inte gjort annat än att se Greys Anatomy, sovit.... och stickat sockor.
Det var riktigt roligt och så länge sen. Jag mindes knappt hur man gjorde, men nu ligger det en redig hög med nya fina hemstickade sockor och bara väntar på att användas.

Hoppas du inte sliter ihjäl dig med att rätta prov. Om dotra fuskat så ta henne ordentligt i örat! Du har min tillåtelse. *skratt*

Ha det gott.
Kram Vero

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint det blir! Lite annorlunda med det lilla fönstret där man kan titta ut och de härliga lagårdsdörrarna!
Ibland är det bra med internet och ibland inte...man får alltid ta det onda med det goda!
Kram
Marie

Annas resa sa...

Vilka kul idéer du har! Gillar både utefasaden inne och stalldörrarna. Var får du allt ifrån?

Iglo sa...

Sååå läckert!
Nu blir jag inspirerad. Jag vill börja med mitt nya hus NU.
Här snöar det också snöar det sen kommer lite till snö. Jag är så less på all snö.
Tror att jag ska titta lite på fröer idag och drömma mig bort.

Britt sa...

Vad roligt med stall dörrar till dotterns rum gillar hon hästar månne:).//Britt

Karin i Villa Grå sa...

Men vilken UNDERBAR dörr till dottern! Me like - a lot! Jag skulle väldigt, väldigt gärna ha sådana dörrar och måste visa maken ditt inlägg senare!

Den lilla utefasaden var också urläcker och otroligt charmig. Sådana detaljer är ju bara helt underbara; det finns inte mycket som är bättre än att få besöka ett hem med personlighet och det har ditt hem! *gillar*

Förstår att det tär att behöva leta fusk.

Ta hand om dig!

Kram, Karin

Poppins sa...

Åh, så kul och snyggt med ett litet rött hus! Gillar "stalldörrarna" också.

Karin Lindström sa...

Hej Lea,
Tack för dina ord hos mig, och visst ska man ta vara på tiden.
Men vad fint ni gör och vilka roliga detaljer. Det blir verkligen super. Ser fram mot fler bilder framöver.
kramar
Karin

hemtrevnad marie sa...

Hej du!!! åååhhh vad fint ni gör!!!
jag gillar verkligen när det inte ser ut som hos alla andra!(fast nu skulle man allt vilja bli en liten härmapa, när man ser det här!!!)
Speciellt gillade jag den lilla fasaden med fönstret.....så sött!
Många kramar Marie

Elinor sa...

Jag tror nästan att du bör bjuda hem mig någon gång för att jag känner att jag väldigt gärna skulle smaka den där äppelkakan och se med egna ögon allt koolt som ni fixar med (blink, blink). Det ser fint ut på bilderna men jag är lite dålig på det där spatiösa seendet (typ) och fattar aldrig "riktigt" hur saker ser ut förrän jag varit där. (hm. jag skulle inte ha klarat en dag på teknisk linje på gymnasiet kan jag erkänna...) Trevlig helg!

Lilla Blanka sa...

Vad kul detalj! Jättefint!
Men fy..fuskar de så där fräckt att de kopierar någon annans arbete från internet..verkligen tråkligt :( Hoppas du slipper konfrontera någon med att ha fuskat..men det tar ju lite extra tid när man skall rätta/bedömma förstår jag...
Ha en bra helg!
Mia

Elisabet sa...

Vilka roliga detaljer , kul med något annorlunda, Så härligt för hästtjejen, det ska bli spännande o se fortsättningen på inredningen
Ha en bra Helg
Tilde

mittiminvillervalla sa...

Hallåj! ;o)

Så här är också fullt upp ser jag! Fattar inte hur jag gör nu men jag hinner inte med nåt! Knappt röra datorn ens en gång ;o)

Så fint och charmigt med era annorlunda byggnadslösningar! Nu har ni något alldeles eget som ingen annan har! Helläckert!

Trist med fusket! Sånt kan man ju bli så besviken på!

Önskar en trevlig helg och hoppas den blir både avkopplande och rolig :o)

Kramar Monika

Färjtorp sa...

Jättesnygga dörrar!!
De skulle passa här hos mig med =)
Ha en skön fredagkväll
Kram Johanna

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

woow...vilka härliga iddeer....så kul!!!Stalldörrarna skulle absolut göra mina båda flickor avis!!

Ha en trevlig helg!!
~~*Kram Milan*~~

junhe sa...

här mår vi bara fint och haft vår sedvanliga myskväll med god mat och prat =) dörren du visar är jättefin/ ha en bra helg/ kram juneh

Flingan sa...

Oj, vad ni jobbar på!
Vad fint det blir!
Utefasad inomhus, blir som en liten "Småstaden". Snyggt!
Vad ni är påhittiga!
Ha en underbar Lördagskväll!

Livet i träsket sa...

Jättesnygga dörrar, bra att jag såg dem och kunde visa karln, har haft det på förslag men han gillar det inte, men ju fler han ser ju bättre! Ja, inte är det kul att vara språklärare jämt, har varit det....ha det jättebra!