tisdag 18 mars 2008

Jag lever...

Nej, Ikea tog inte död på varken mig eller A. Vi tog oss helskinnade dit och hem.
Däremot har jag inte varit vid en dator på flera dagar, och nu "fulbloggar" jag ett par minuter från jobbet. Bara för att avge lite livstecken.

I helgen har det varit fullt upp, besök av våra vänner "Iglofamiljen", melodifestival, ponnytömkörning, utförsåkning för stortjejen, innebandymatcher och barnens bibel utdelning mm. En sak är säker, vi är inte sysslolösa i alla fall.

I går flyttade vi in till mina föräldrar och skonade de från oljudet ett par timmar igår eftermiddag/kväll med att strosa på stan.
Köpte påskkort som jag inte kommer att hinna skicka iväg...som vanligt.
Det var samma story ifjol och förra året och förra.
Men alla ni som väntar er ett påskkort som inte kommer att komma - jag hade i alla fall tanken.

Anledningen till flytten är förstås byggnationerna som pågår hemmavid.
Jag och A var förbi i går kväll och såg på förödelsen.
En meter djupare än vanligt är den inre hallen, idag ska de fylla upp med grus och
i morgon gjuter de nytt golv.

Just nu längtar jag mer än någonsin efter att få vara hemma i ett hus som inte är i värsta renoveringsfasen.
Den 12 maj är det exakt 3 år sedan vi flyttade in i huset och jag hoppas att vi är hyfsat klara inomhus då.
Jag är så less sågspån!!

Igår hade jag i alla fall den mest otroliga ursäkt för att jag inte hade med mig proven till mina elever, jag är inte säker på att de trodde mig men det är världens sanning.

"Det var två snickare som kom i morse och kapade och bar ut trappen till vår övervåning, och det fanns inte någon stege hemma som nådde upp"

Ibland kan man ju som lärare få höra hur underliga ursäkter som helst och igår fick eleverna igen. Som sagt helt sann dessutom.

27 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehe...bästa och roligaste ursäkt jag någonsin hört. =) kramar Linnéa

Färjtorp sa...

Härligt att höra att du lever !! Började undra vad som hänt....

Vi hade också tänkt få oss en barnens bibel i helgen men eftersom jag jobbade på söndan så hanns det inte med!!

Hehe lät inte som nån riktigt trolig förklaring för din elever haha =D

Hoppas bygget ert fortskrider utan problem, väntar på fler bilder vet du ;)

Kram Johanna.

Anonym sa...

*fnissar* Ja det var årets bästa ursäkt det!

mittiminvillervalla sa...

Hahahahahahahahaha! Du är ju bara BÄST! ;o)

Det var den värsta och bästa ursäkt jag någonsin hört! Slår vad om att inte en enda trodde på dej! Hahahaha! GUUUUD såååå KUL!
Kan bara tänka mej hur himla roligt *oskyldig* du såg ut också!

Du har då gett mej dagens, neej, veckans godaste skratt! Tack ska du ha!

Kram och trevlig påsk ifall jag inte är i farten mer innan dess! :o)

Monika

Britt sa...

Ja man kan undra vad barna tänkte, och vad skulle föräldrarna tro. Det måste de har tyckt var roligt.//Britt

Merja sa...

ha ha det lät väldigt mystiskt...

Hoppas renoveringen går riktigt bra så ni får komma hem snart.

Tur att resan till IKEA gick bra den här gången!!

Glad Påsk/Merja

Änglahem sa...

Skönt att höra att du överlevde Ikea!!*hihi*

Den ursäkten du...hade du trott på den om den inte kommit ur din mun?!!*fniss*

Barnens bibel? Vad är detta för något?..jaa att det är en bibel hänger jag med på, men sen...?

Ha det gott!
Kram
Ulrika

Anonym sa...

Jag har också en rolig ursäkt - som är sann - och det hände på engelskalektionen. En elev kom och sa klassikern "the dog ate my homework" och ... den hade verkligen det! Det var bara salivvåta pappersslamsor kvar av hennes uppsats. Vår skola är skoj. Din ursäkt var dock ändå strået vassare tycker jag :)

Iglo sa...

Tur att du inte glömde barnen på övervåningen. Har köpt en ljusrosa trasmatta från hembyggdsgården, Jag vet att jag borde införa köpstopp men den var så fin.
Vässa stålkanterna snart är det Påsk!

Anonym sa...

Hallå där!!!

Du har en utmaning att hämta hos mig, om du vill anta den förstås!

Kram
Pernilla

Anonym sa...

Hej Lea!
Jag kom på idag att jag inte skickat några påskkort alls. Här får du och din familj en Glad Påsk hälsning från mig och Anna.

hemtrevnad marie sa...

Ja, vad göra utan trapp???
Haha... den gick inte av för hackor den ursäkten!!
Ha nu en härlig påsk!!
Tänk på att sågspånet försvinner nån gång.... och då blir det såååå fint!!
Påskpuss till dig!

Annie - Annalunda sa...

Så skööönt att höra ifrån dig... förstår att det inte är så kul med ett hus i renoveringskaos... jag har mitt framför mig... *hjälp*

Det var en fantastiskt härlig ursäkt...jag hade velat se deras miner... :)

Påskkramar ~ Annie

Marita sa...

DEN ursäkten var bra! :-)
Mitt i värsta byggkaoset, kom ihåg att det blir bättre!
Kram och glad påsk
Marita

Vardagslycka sa...

Det var roligt! Tur att inte du var kvar på övervåningen. Eller barnen.
Önskar dig och familjen en härlig påskhelg med mycket mys och en hel del godis!
Kram, Carina

Hannis sa...

Tänk vad du komer att njuta när det är klart med renoveringen och du slipper vandra i sågspån!
Hmm,och eleverna kan få sina prov..
Hihi,undrar om någon trodde på dig?!
Roligt var det i alla fall!
Ha en fin påsk//Hannis

Livet i träsket sa...

Ja, den ursäkten var inte dålig!

mittiminvillervalla sa...

Hihihi! Är ute och flyger på min kvast för fullt! Men mellanlandade en stund här hos dej! Den går som ett spjut min piasava! ;o)Brrrruuuuuummmmmm! Tjoooohooo! Nu bär det iväg igen! ;o)

Önskar Glad Påsk!

Kram Monika

Annie - Annalunda sa...

Tittade bara in för att säga hej!

Kram ~Annie

Karin Lindström sa...

Hej Lea!
vill bara önska dig en härlig Påskhelg, nu när den snart är över.
Jag har inte heller hunnit blogga på ett tag, men så är det ibland. Det är i alla fall jätte roligt att se vad alla haft för sig.

vi ses snart igen!
kramar
Karin
ps hoppas byggandet går bra

Änglahem sa...

Leaaaaaah....Leaaaaah...var är du??
Saknar dig!!!

Kram
Ulrika

Unknown sa...

Attans också..... såg att min förra kommentar här hos dig är som bortblåst... *???* och inte minns jag vad jag skrev heller...
Men jag vet att jag gillade din ursäkt *haha* Helt galet roligt!!
Hoppas du har ett härligt välbehövligt påsklov och att du återvänder med nya krafter.
Kram Vero

Annie - Annalunda sa...

Ho-ho!!!! Leeeea....jag saaaaknar dig! Kram Annie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hihihihi;)

ha det såå gott!!!!

kram millan!!!

Gårdsromantik sa...

Den ursäkten har jag inte använt ännu - kan vara bra att ha på lager. ;)
Vad spännande med erat renoveringsprojekt - vi har precis fått upp vår trappa till övervåningen. Nu väntar bara listning, målning, tapetsering, montering av kök mm mm mm.

Britt sa...

Saknar dina inlägg.//Britt

Färjtorp sa...

Hej, ville bara säga att jag saknar oxå dina inlägg =)

Kram!