onsdag 3 december 2008

Lite om katter och möss..eller egentligen ett riktigt nonsens inlägg.

Ser ni den gula pälsbollen som sitter på bron med en lite trumpen min?
Nej,det är inte en ofriserad A som har överkonsumerat lussekatter.


Men det handlar i och för sig om katter.
Eller rättare sagt om världens sötaste grannkatt.
Han är oerhört älskad av våra barn (och av oss förstås..)och han vill verkligen leka med tjejerna, han hoppar och far fram och tillbaka på gården som värsta '
katten Findus när de är ute.

Här är en bild när han något sur sitter på bron och just har upptäckt att flickorna ska åka iväg med bilen istället för att vara ute med honom.


Ni kan bara ana hur många gånger han har skrämt livet ur mig då jag kommer in i vedboden för att hämta ved.
Ni kan ju också förstå att jag hinner mäta hur stor råtta det låter som när han kryper fram från vedtraven eller något annat hörn.

Han är så sällskapssjuk att det faktiskt har hänt att han klättrat in i bagageluckan när vi ställt in lillans vagn...hur rolig katt som helst.

Sen var det det här med råttor och möss.
Vi har ständigt ute ca fem fällor gillrade med nougat som tydligen ska vara det bästa ur både människo- och råttperspektiv fast det beror på hur man ser på det.

Nu är det i alla fall så att vi har bara tre fällor kvar.

Två saknas spårlöst.

Så om ni skulle se en stor, jäkligt irriterad råtta med en svart råttfälla från Granngården som chic accessoar runt midjan kan ni ju höra av er.

Idag är det väl sista dagen med snötyngda träd för imorgon kommer det plusgrader och förstör det fina "hänget". Det gäller att njuta av dagen som är...


Hur gärna jag än vill sitta uppe så måste jag gå och sova med en gång!

Sköt om en bloggisar!
/Lea

9 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Godmorgon!

Tack och lov för plus - idag i alla fall. Vi skall köra en massa flyttgods.

Vilken charmig "stor" rödhårig DonJuan du har på gården - kissen alltså! Ja A är ju också charmig men inte så stor.

Kram Maud

Mia sa...

Vad mysigt det ser ut med all snön. Vi hade snö i en vecka men senaste veckan har det nästan regnat konstant.

Söt katt som verkar vara riktigt sällskapssjuk. :)

Kram Mia

Anonym sa...

Hej! Du har en Award att hämta inne hos mej!!!!
http://rosalucia.bloggagratis.se

Monika sa...

NEJ! Jag vill inte ha några plusgrader. Hoppas det inte når inåt landet! Jag vill ju så gärna få ha kvar den vackra snön.

Vilken söt katt. Ett sånt charmtroll. Jag är kattälskare av stora mått. Ja, jag älskar nog dom flesta djur utom mina dammråttor och spindlar då.

Min kompis katt Felix är också en sån där härligt busig och rolig katt.

Sist så kom han farandes med en porslinsfågel som skulle sitta i julgranen. Han tyckte han fått värsta bytet. Slängde den i luften och bar den stolt i munnen. Sen kom han och kröp upp i mitt knä och somnade. Mer avslappnat katt får man leta efter. Kändes som om han vägde 20 kilo :o)

Så mysigt ert hus ser ut med jul i föntren :o)

Ha en fin dag. Jag ska fortsätta att måla en bokhylla efter att följt med dottern och gubben till Luleå en sväng.

Kram

Monika

Anonym sa...

*hihi* Vad har ni egentligen för jätteråttor hos er som inte bara tar nougaten utan gömmer undan fällorna? :)

hemtrevnad marie sa...

Å fy skråen när råttorna drar iväg med fällorna!!!
Kan tänka mig att du just behöver en sån gårdskatt??
Själv har jag sån råttskräck så jag skulle väl dö av fasa om jag hade en katt, som duktigt kom och lade råttfångsten på trappen eller köksgolvet... som jag hör många katter gör...därför saknar jag katt...även om den skulle behövas i ett gammalt hus...vi har ett par fällor inne vi också...och nåde guben om han glömmer att titta i dom på morgonen före jag går ner...jag skulle nämligen svimma av fasa om det ligger en död råtta(mus) däri med, haha!
Kanske man skulle överväga en katt iallafall, hm....
Kram på dig!!!

Färjtorp sa...

Myskatt! Så kul att ni iallafall får ha eran gårdskatt =)

Ja visst är det trist med tö. Men igår var jag gode less när jag skrapade bilen och det snöade och snöade och vindrutetorkaren gick sönder.... gggrrr då morrar jag verkligen.

Ha en bra dag
Kram Johanna

Karin Lindström sa...

Hej Lea!

Men vad synd att snön kanske försvinner. Det ser ju för underbart ut. Här är det gråväder och så kommer det ner lite snöblask. Men det är plusgrader så inte får de ligga kvar.

Mysig kisse, så tjock och go. De andra djuren är dock inte lika mysiga! Vi har tagit tre stycken inne nu på tre dagar. Den sista dök upp i badrummet när min man badade!!! Jag har precis skrivit att jag inte badar, och kommer nog inte bada nu heller efter detta!!!


Ha en fortsatt mysig vecka!

Varmaste kramarna

Karin

lovefriidrott sa...

Hej,
åh vad jag gillar bakgrunden i din blogg,,,,så fin:)
Katten är ju så söt, synd bara att man är allergisk.
Ha en skön 2,a advent
Kram sari