lördag 10 januari 2009

Nu ska här skrivas lotter...

Oj oj så spännande nu ska jag sätta mig ner och skriva lotter. Det har inte hunnits med ännu eftersom jag har gjort min första arbetsvecka...
jag säger bara OTROLIGT roligt.
Jag har världens bästa jobb alla kategorier för mig alltså.

För er som inte känner mig sedan tidigare så jobbar jag som lärare på Grans Naturbruksskola i Öjebyn. Den här terminen ska jag jobba 65% och vara hemma med busfröna resten av tiden. Jag undervisar mest i ridning(dressyr och hoppning) men även i foderlära, alltså hur man utfodrar hästar på bästa sätt.

I dag dras jag med jordens träningsvärk eftersom jag red kurs igår och herregud vad man sparar på sig när man inte har någon som med vakande öga håller koll på en.
Det gick bra i alla fall och var helt enkelt skitkul.

Idag har jag gjort ett julklappsinköp..joo till mig själv alltså. Jag fick pengar i julklapp och har hör och häpna köpt ett längdskidspaket. Japp. Jag älskar att åka skidor åt alla håll problemet är bara att det blir aldrig.
Nu när jag har egna och kan ta turer med flickorna som är duktiga på att åka så förväntar jag mig att det blir oftare.
Bästa som finns att åka på isen när solen lyser på våren, att hurta omkring i skogen efter elljusspåret är väl inte lika roligt men det funkar det med.

Nä nu mina vänner ska jag göra lottdragning och så återkommer jag senare.

Tjingeling!
/Lea

4 kommentarer:

Mia sa...

Åh vilket härligt jobb du har även om det kan vara jobbigt också.

Jag har ridit mycket i alla år men senaste två åren har jag inte suttit på en häst tyvärr. Tiden har försvunnit till annat.

Spännande med lottdragningen... jag håller tummarna lite extra.

Trevlig lördagkväll!
Kram Mia

Anonym sa...

Jobbade du på Grans redan -98? I så fall har jag haft dig som ridlärare!

Anonym sa...

Jodå jag gick jord, smal var jag och hade långt brunt hår. Efternamnet var och är lite ovanligt.
Faktiskt haft lite på känn jag också att det varit du...
Helt otroligt att vi lyckats gräva upp varandra på stora internet och inte på stan...

Gårdsromantik sa...

Tänk vilket fantastiskt jobb du har som får rida på arbetstid!

Jag älskar också att åka på havet när vårsolen lyser!

Kram Maud