söndag 11 januari 2009

Sköna söndag!





En underbar dag har det varit...mycket ute och lite inne.

Jag vaknade efter 9... barnen sov länge med andra ord.

Var iväg och hade en ridlektion... skönt +2 sol perfekt förutom lite för mycket blåst.

Svängde förbi ICA och handlade lite nödvändigheter men glömde förstås hälften så A fick ta en till sväng senare under eftermiddagen.

Jag och tjejerna tog en premiär tur på skidorna runt ängarna, en sväng i skogen och ner till mormor och morfar..och det kändes riktigt bra.

Litet besök av en vän på eftermiddagen med surr och prat.

Ringde och bjöd in Iglo med dotter på middag.

Lagade porterstek av älg till middag...dryga två timmars puttrande i grytan gjorde köttet mer än mört.
Med rotsaker, mandelpotatis, svart vinbärsgele till var det helt klart årets hittills godaste midddag.
Till efterrätt blev det äppelpaj med rosmarin, kardemumma,honung och ett lite lättare och godare alternativ än grädde eller glass är Kesella vanilj det använder vi oss gärna av.

Nu ska vi gå och lägga barnen så får vi väl se om man vaknar själv innan morgonen.

Ha det bäst mina vänner!

Fuskar med en fjolårs bild som uppmärksamma kan ana eftersom det är påskliljor i bakgrunden men jag hade så dåligt med fina tuplanbilder.

4 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så vackert med tulpaner!

jag är likadan - tror jag skall minnas allt.

nu bor vi farligt nära storheden - idag tog vi en promenad dit.

Men maken var med så vi kom ihåg allt - bara tråkiga nödvändigheter.

Kram Maud

Merja sa...

Härlig dag!!
Blir lite avundsjuk när jag hör att ni tagit en tur på skidorna;) Här är snön borta igen! Efter flera dagar med varmgrader, blåst och regn.

Viveka i Bläckhornet sa...

Så mysigt med tulpaner. Igår bjöd de på en bukett hos vår ICA handlare.

Kika in på min blogg och tävla om väggord...

Ha en fin dag

Kram Viveka

Agnes Maria sa...

Underbara Tulpaner !!

Tur att dom finns nu när man plockar bort julen.

Kram Åsa

Maten och efterrätten var nog hur god som helst !!