söndag 4 januari 2009

En liten utlottning...


Drygt ett år har jag nu bloggat med "ups and downs" men roligt är det och så många trevliga kontakter man får.

Mer är 20 000 besökare sen ett år tillbaka...helt otroligt är det.

Så nu ska jag fira det med en liten utlottning hade jag tänkt.

Det var väldigt svårt att bestämma vad jag skulle ha som pris men i alla fall ville jag ha en liten hästanknytning eftersom det är både mitt jobb och intresse.
Så en söt trähäst från IB Laursen får knyta ihop häst och inredningsintresset.
Sen blev det tvålar för det är något som jag verkligen älskar.
En söt linnepåse med hjärtetvålar och en härlig tvål från Lisbeth Dahl med doft av grönt the.

Lämna en kommentar senast onsdag så är du med i utlottningen. Om du inte har en egen blogg och läser det här går det förstås också hur bra som helst.

Idag har vi städat ut julen. Underbart att skala bort allt och börja om på nytt.
Dammtorka och dammsuga upp varenda litet barr..ljuvligt.

Här är en bild från vardagsrummet, flyttade en spegel från övervåningen och vips blev byrån något mer spännande.


Min syster hittade i somras på loppis ett så fint stort handstöpt ljus, jag kunde inte ställa undan det utan bytte de röda banden mot ljusgröna med vita prickar.


Sen måste jag visa en glimt av vår nyårsdukning...vi hade kom den som törs för vi var som vanligt sjuka. Det blev bara vi och "iglo" med dotter som redan var smittade.
Mysigt var det i alla fall trots blåst och annat fick vi iväg ett par ballonger som flög all världens väg.



De här fina glasen fick jag av min kära A i julklapp.


Och kolla min fina primitive polkakäpp som fina Åsa gjort till mig.


Nä, här kan jag inte sitta och roa mig jag håller ju på att stryka gardiner till köket.
Ha det gott alla bloggisar och glöm inte att kommentera om ni vill vara med i utlottningen. Over and out.

27 kommentarer:

Petra C sa...

Jag vill jättegärna vara med i utlottningen. Kan inte motstå en så vacker häst. Jag länkar på min blogg och sedan ska jag fortsätta kika runt här på dina andra inlägg :)

Änglahem sa...

Hej Hopp Lea!!

GRATTIS till siffrorna! Då har jag hängt med dig i ett år nu då, kommer ihåg när jag hittade till dig....du skrev så härligt! Gó och glad!

Vill ju självklart vara med här i utlottningen....man kan ju alltid hoppas på tur*håller tummen*.

Vilka fina glas som A förärade dig med! Vad han kan han!*tihi*

God Fortsättning på nya året!

Kram, Ulrika

Ps. Jag länkar till din tävling om det är ok? Ds.

Gårdsromantik sa...

Grattis till ett helt år!

Vilka vackra glas - han har bra smak!

Vilken vacker häst - då håller jag tummarna.

Kram Maud

Anonym sa...

Hästar var också mitt stora intresse när jag var yngre, men nu har jag lagt det på hyllan!

Vill också gärna vara med i din utlottning och hoppas givetvis på vinst!
gotland@speedmail.se

Mia sa...

Vilken tur att jag är på benen igen och kikade in här. Klart att jag vill vara med.

Länkar i min blogg också!
Kram Mia

Märta sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen. Har ingen egen blogg men tittar gärna runt på andras.
angsgard1@telia.com

Anonym sa...

Grattis till ett år, visst är det otroligt vad fort tiden har gått? Och så mycket roligt manhar hunnit vara med om.... Självklart vill jag vara med på utlottningen!

Kram Pernilla

Annas resa sa...

Jaa! Jag vill vara med i utlottningen!
God fortsättning!

Britt sa...

Så klart jag vill vara med i utlottningen. Det är ju alltid roligt.Och grattis till året på bloggen. Hoppas att ni frisknat till och kan njuta av det nya året. ha det bra//Britt

hemtrevnad marie sa...

Grattis till ett år med bloggen!!
Oj , vilka fina vinster! hästen är ju jättefin!
Så mysigt ni hade det på nyår...och vackra glas du fått av mannen!
Hoppas ni är friska nu då...själva har vi varit friska (peppar, peppar..)hela julen , men alla andra i släkten har varit sjuka , så vi har knappt träffat någon!
ha en fintrettondagshelg!
kram på dig!

Unknown sa...

Grattis till bloggåret som gått! Så mycket roligt man varit med om under året, eller hur?

Självklart vill jag vara med i utlottningen . Håller tummarna för att jag ska vinna något.

Ha det gott.
Kram Vero

Anonym sa...

Så klart att jag vill vara med och tävla :)

Agnes Maria sa...

Hej Lea !!

Vad mysigt ni hade det under nyåret, förstår att du hade mycket gott att bjuda på som vanligt.

Vilka jättevackra glas du fått av A.

Kramar från mig.

Mollymera sa...

Heter du Lea? Vilket fint namn, tycker jag. Jag har ingen blogg, men tycker det är jättekul att titta in hos andra. Är gärna med i utlottningen.
Kramis Christina

Mer av allt sa...

Grattis till det första året!! Tiden går fort när man har roligt eller hur? Jag vill naturligtvis vara med på utlottningen och håller tummarna.

Imorgon försvinner julen hos mig. Det ska bli härligt!

Ha det bra och kramar från mig!

Merja sa...

Så fint! Själv laddar jag för att städa bort julen. Har jobbat hela helgen och gick av i em. Så i morgon blir det nog ett ryck:)
Skönt som sagt med avskalat och annat pynt!
Grattis till ditt bloggår! Är gärna med på utlottningen:)
Sköt om dig!

Anonym sa...

Hej LEA och gratulerar till alla roliga kommentarer som du har i dina inlägg. Trevligt och gott på bordet och hästen är väl passande tillalla...även för oss som inte törs upp på en hästrygg.Kul att du har fler priser i din utlottning så jag / vi får hoppas mycket. Kram

Lallis - liv och leverne sa...

hej vännen!
Tänk att jag har hört andra som har exakt samma problem som du med att komma in på min blogg och jag har ännu inte listat ut varför det kan bli så. Försöker grunna på det.
Men kul att du kom in idag i alla fall:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Hej Lea

Grattis till ett år med bloggen. Ni ser ut att ha haft ett mysigt nyår. Själv roade jag mig med att tvätta. Och tänk.. det var ingen som hade bokat tvättstugan ;)jiippii.. hehe.. Nåväl det ska ju göras det också någon gång.

Kramar Linnéa

Anonym sa...

Grattis till alla besökare men du har en trevlig blogg, så jag förstår att du har många besökare.
Jag vill gärna vara med i din utlottning av den fina hästen och tvålarna.

Anonym sa...

Hej svejs!

Kan gissa en liten L som skulle gilla hästen på hjul, men tror att det är lite väl skadlig för det ändamålet...

Ha det gott, hoppas vi ses till veckan.

Kram!/Anna

Vittblandat sa...

Hej Lea!
Vad roligt att du hittade till min blogg! Visst är Bengaliporslin underbart! Jag har samlat och ropat in på Tradera och fått lite också! Självklart får du sätta mej på listan, då sätter jag dej på min. Jättemysig blogg du har!

Kram Katja

Färjtorp sa...

Utlottning!! Jag som älskar att bada och golukt haha såklart jag vill va med!!!
Visst är det skoj när man får så många besök!!

Jo vi ligger kvar här på sjukhuset, på fredag kanske vi ev. får reda på hur länge.... så vi är säkerligen kvar nästa vecka med.

Vill ni, så får ni mer än gärna hälsa på oss, besök är ALLTID uppskattat här kan jag säga =)

Ha det så bra
Kram Johanna

Drömmar och verklighet sa...

Hej kul att du bloggat ett helt år. Grattis !!
Jag deltar gärna i utlottningen vem vet jag kankse har tur ! Kram Carina

jeps sa...

Jag vill va med - jag behöver en ny häst!! :)

Monika sa...

Wops! Här höll man på att missa massor alltså! :o)

Så går det när man bara ligger och "latar" sig som jag har gjort nu i nästan en vecka! ;o)

Grattis till 20 000 och till ett år och till allt! Jättefina saker du fått. Gillar din vackra byrå och den där kransblomman alldeles särskilt mycket. Varför är man så härförd av kransar??? Jag bara undrar??? ;o)

Deltar också så klart väldans gärna i den där utlottningen :o)

Hoppas du har det fint och bra och toppen och allt! :o)

Monika

Elzie sa...

Gu så mycket gott du visar!! Man blir ju rent hungrig, ha, ha.
Inte för att jag vet om utlottningen är avklarad eller inte, men jag skriver en liten hälsning ändå.
Kram Elzie