onsdag 27 februari 2008

Onsdag....

Idag har vi varit till Luleå en liten sväng, åkte förstås till återvinningen.
Jag ska visa våra fynd i morgon.
A var den som hade bästa "fynd-sökar-ögonen" och hittade en massa burkar, tallrikar och muggar i plast till en "Taffel" för er som vet vad det är.
De får en plats i sommarstugan tills vidare.
Någon dag ska jag visa bilder på katastrofområdet där ute.
Vår plan är att efter hand rusta där ute och öppna en slags kombinerad antik och inredningsbutik.
Här är en bild på gamla häftiga plastkoppar som också ligger och väntar på att butiken ska öppna, de får vänta ett par år till tror jag.
Det finns en liten inredningsbutik i Luleå som jag tycker särskilt mycket om, den heter Klassisk skandinavisk form.
Det var hur länge sen som helst jag var dit, men så äntligen fick jag möjlighet idag.
Småflickorna fick för säkerhetsskull stanna i bilen med A,
ni som har läst tidigare inlägg om vår IKEA resa förstår varför.

Här är en Pappelina matta som jag är så sugen att köpa i blått eller beige, men jag ska hålla mig till farstun är färdig- Det kommer kanske inte alls passa lika bra som jag inbillar mig.
Nä, detta fungerar inte nu måste jag gå och knoppa in annars är jag helt väck i morgon bitti.

God natt alla härliga bloggisar och ni andra!




16 kommentarer:

Färjtorp sa...

Godmorgon!!
VAR LIGGER ÅTERVINNINGEN i Luleå?? Där har jag aldrig varit... och så mycket ni verkar ha fyndat där =)
Låter som en härlig idé att öppna en antik-inredningsbutik, det är min "hemliga" dröm med. Eller isåfall en lite gårdsbutik bara.

Ska kika in på den där länken du hade idag.
Ha en bra dag.
Kram Johanna

Annas resa sa...

Så spännande det låter med pryl/antikbutik på gården! Då kommer jag självklart och shoppar!
Ha en fortsatt bra vecka.

hemtrevnad marie sa...

Hej!!!! Marie här, du undrade vad man skulle rengöra blombordet med,det mildaste brukar vara ljummet vatten och lite flytande tvål. Om färgen är väldigt spröd ,så kommer det som sitter väldigt löst att flagna även om du inte tvättar alls... det räcker ju bara man kommer inär det.Men ta en väl urvriden mjuk trasa,och lite mild tvållösning, så brukar det bli bra, oj vad jag svamlar, men du förstår eller???
Kram marie

Annie - Annalunda sa...

Vad spännande det låter med affär... då kommer jag och handlar av dig...150 mil cirka sa du... :)
...jag drömmer om en liknande liten butik på gården...!

Kram Annie

Handplockat sa...

åh vilket underbart blombord du har *jag gillar solskenshistorier som fraktenhem till piteå, annars får man bara "höratalasom" de som blir lurade*

åh det har ju nästan inte kommit hem nåt på jobbet ännu ska inte du och kompisen vänta tills vi är mera laddade i butiken
jag tror inv blir den 13 mars

ha det bäst

mittiminvillervalla sa...

Så kul om du öppnar butik! Här har du en blivande kund! :o)

Jag har länge hoppast att någon skulle göra ett inlägg om mattor. Jag tycker det är jättesvårt med mattor. Vad man ska välja och vilken sorts mattor. Den du visar är ju häftigt rolig. Har sett en i rött också med runda vita ringar.

Ha en superduper torsdag :o)

Kram Monika

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej, vilka söta koppar...o jätte läcker matta...får sommar känslor nu...bohuslän!!

Kram millan

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Läckra koppar! Jag skulle också vilja ha en liten skrot-affär där jag kunde gå och skrota...det skulle passa mej alldeles förträffligt! Hoppas ni kommer igång så småningom...
Jag gillar verkligen ditt blombord i förra inlägget...ursnyggt!
Kram
Marie

Elisabet sa...

härligt att öppna en butik, tänk så många vi är som drömmer om det...
ditt blombord är jättefint , en sån söt historia
Kram tilde

Poppins sa...

Låter härligt med planer att starta butik. De där kopparna var väldigt charmiga.
kram

Anonym sa...

Vid gud tvätta inte mattan för varmt. Min mamma har som kört sönder sina.

Karin i Villa Grå sa...

Har du tröttnat på blombordet än? *fniss*

Jag är också så himla sugen på en Pappelina-matta, har varit det länge. Kanske lika bra att slå till, när det är något som man velat ha under så lång tid..?

Kram!

Karin

Snäckornas sjö sa...

Hallojsan!

Fin matta du visar. Gillar också "Pappelina", de ser så fräscha ut!!

Men du, vilket fint blombord du visar upp! Den vill jag ha ;-) är också ute efter gammaldags blombord, men de kostar så hiskligt mycket. Lärarlöner är inte lika med stenrik, tyvärr...

Kram på dig!

Britt sa...

Vad roligt med tanken på att öppna en egen affär på gården.//Britt

Unknown sa...

När jag gick möbelrenoveringsutbildn. så rengjorde vi alltid möblerna med gulsåpa och varmt vatten. Perfekt och sliter inte alls på gamla möbler och ömtåliga målningar.

Jag vet ju vart jag ska åka om du öppnar butik... :)
Jag har ju som sagt haft en butik förut och längtan sätter i då och då.
Håller tummarna för dig!
Kram Vero

Hannis sa...

Oh,vilka coola färgsprakande koppar!
Ska på loppis i morn som drivs av återvinningen i Uppsala.
Låter mysigt med en egen butik.
Spännande om inte annat!
Kram hannis