tisdag 22 april 2008

Australiensk viol

En ny bekantskap för i år är australiensk viol som ska enligt beskrivningen bli revig och breda ut sig alldeles fantastiskt. Det återstår förstås att se i mina händer men vacker är den i alla fall än så länge att skåda.


Hoppas att ni alla har det gott i vårsolen, det blir lite bloggande för mig ett tag till eftersom jag har så innerligt mycket att göra.

Tack till alla som kommenterar och förlåt mig om jag är dålig på att lämna tassavtryck hos er andra.

Lev och må!

17 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Violer är väl läckra - ibland så brukar de ju övervintra. Känns alltid lite extra kul.

Kram Maud

Merja sa...

Vilken Jätte fin viol!!
Gillade oxå ditt symaskinsfynd.
Ha det gott!

Elinor sa...

Även om du har mycket att göra kan du väl snälla sätta in en bild på prinsessan? (ko-hästen menar jag förstås - hette den så?) Jag vill också passa på att säga att jag också tycker om violer och att jag haft pelargoner som stormtrivts hos mig men de luktar för mycket för min allergiska familj. Synd.

Iglo sa...

Fina violer. Väntar oxå på kohästenbilden eller på lite utav livets Krydda.
Ha det gott

Änglahem sa...

Jättesöt viol!! Jag gillar de små doftviolerna som brukar komma nu på våren, men än har jag inte sett någon.

Dåligt med bloggtid har vi nog många just nu, vår och sommar finns det ju så mycket annat som man vill och behöver göra. Men när den långa mörka vintern kommer igen är det nog gott att ha bloggen.

Ha det gott härliga Lea!!
Kram/Ulrika

Poppins sa...

Den var söt, den lilla australienska violen. Och så beundrar jag den fina symaskinen! Vilken vacker maskin, den är snygg som skulptur.

Britt sa...

Det var en fin viol. Fina bilder av hästarna. Även om jag är livrädd för hästar. Ha det bra.//Britt

Vardagslycka sa...

Vilken näpen liten viol!
Ha det gott i vårsolen!
kram, Carina

junhe sa...

lycka till med vårbestyren =) kram junhe

Karin Lindström sa...

Hej Lea,
Jag älskar denna viol, stötte på den för första gången för fyra år sen och den har en speciell plats i mitt hjärta! Den är otroligt tålig och blir enorm ute i sommar.

Ha en härlig vecka!
Vårkramar
Karin
ps jag har en utmaning till dig!

Annie - Annalunda sa...

Åh du ljuva viol....! Har precis varit ute en runda och sniffat i doftviolerna...

Nu får vi njuta av solen Lea!

Kram Annie

Färjtorp sa...

Ja violer är så söta som socker =)

Kram Johanna

Marita sa...

Härlig viol! Har den nå´t latinskt namn? Murgröneviolen är också underbar, missa den inte ifall du hittar någon. Kram Marita

hemtrevnad marie sa...

Så ljuvliga!!!
Ha det gott,
Kram på dig!

Unknown sa...

Hej hopp galopp!
Så ljuvliga violer du visar. Jag har börjat snegla mot blommor och blader ute, trots mycket snö kvar här hemma. Men våren kommer med stormsteg nu och vi går mot ljusare tider. Love-it!

Ha det gott.
Vero

Hannis sa...

Hm,Viol kanske jag skulle prova.
Dags att göra i ordning balkongen och känns trist med "bara"penseér och pellisar=))

Fin var den i alla fall!

Ha en skön Söndag//Hannis

Linneagården sa...

Hejsan!
Hoppas du har en trevlig söndag ute i vårsolen.
Fina bilder & blommor.
/madelene