lördag 19 april 2008

Jag älskar mitt jobb!

Som de flesta av er vet vid det här laget så är jag en hästnörd.
Att jobba med sitt intresse har både sina för- och nackdelar för det mesta är det hur kul som helst men ibland kan det förstås bli lite för mycket.
Idag ska jag visa ett par bilder på fina hästar.

Först har vi Roxane som har varit min häst men som nu ägs av en jättegullig tjej här på orten. Roxane är nu 18 år men still going strong och pigg som aldrig förr.

För er andra hästnördar har hon stammen Romeo -Imperator - Brabant


Den här valacken heter något så tjusigt som Fellow With Love men kallas för Fille. Jag har snackat med hans ägare och undrat inte helt försynt om han gillar att kallas för "Halvkalsong" Fill-ingar. Själv kallar jag honom för Hulken eftersom han på något sätt sätter sönder sina utetäcken till trasor.

Det är en mycket trevlig häst att rida på, han är bara 5 år men har ett trevligt psyke och är arbetsvillig. Sen har han ju en toppen matte som lånar ut honom till mig att rida på.

Nu har jag förstås snott de här bilderna men med tillåtelse av ägaren.

Till veckan ska ni vare sig ni vill eller inte få skåda en vacker dam vid namn Prinsess som ägs av min skola. En 175 cm hög skäck(svart-vit kofärgad häst för er ohästiga läsare).

Vad har jag pysslat med idag då?

Förutom att nervöst tittat på Web-tv från Gävle där Piteå Ridklubbs lag tävlar i Elitserien i hoppning för stora hästar så har det blivit utearbete, planterat lite violer i krukor ute och skådat första tulpanknopparna vid solväggen. VÅREN är här!

Tjingelong!

17 kommentarer:

Anonym sa...

hittade hit genom en anonym tipsare ur klassen. :) har mycket svårt att tänka mig att den kofärgade är 175? är det fakta ur annonsen? den var ju förövrigt lite tvivelaktig. fin häst men utb. LA/LA? hehe nja. var ju och kikade förbi under holmgrenträningen, ser lovande ut!

Gårdsromantik sa...

Va! Jobbar du med hästar? Va kul isåfall. Jag red mycket "i min ungdom". Man bodde ju nästan i stallet - vad kul med någon som fortsatt. Får inte riktigt ihop det. måste nog kolla nogrannare.
Ah! du kanske är ridlärare.

Kram Maud

Hannis sa...

Men åhh!
Sätter morgonkaffet i halsen!
Vilka finingar!
Tyvär var jag inte där och lämnade ett sto!
Det hade varit en dröm ska jag säga.

Har haft fullblod men tog bort honom för några år sen och nu är ju drömmen Frieser.
Har nog alltid varit det men priset är ju rätt högt/))
Nu var jag ner och lämnade en väns Tinker som ska fodras ut över sommaren.
Men du kan tänka dig vilka drömmar som vaknat efter hingstmötet!!

Kram Hannis
Ps.Blev en avhandling det här men blev hästgalen igen=))

Anonym sa...

Tur du förklarar dig för oss ohästiga människor *s* :)

Annie - Annalunda sa...

Åhhh vilka sötisar tycker både jag och Sarah! Kram Annie

Iglo sa...

En kofärgad häst stor som en älg. Kan det vara någonting? Jag har en tomteluva med älghorn på vill du låna?

Elinor sa...

Fina kusar!

Frida sa...

Hej!
Vilka fina hästar. Måste vara roligt att få jobba med det man är intresserad av. Jag red mycket när jag vara yngre. Men på äldre dagar har det inte blivit så mycket. Drömmer fortfarande om att få rida iskandshäst någon gång.
Ha en trevlig kväll!
Kram frida

Annas resa sa...

Åh, så fina hästar! Blir ju alldeles nipprig av att de dem! Lyckost dig som kan jobba med dem. Här är ju hästandet lagt på hyllan, tyvärr.

Anonym sa...

Vilka fina hästar och bilder hihi... =) Kramiz

hemtrevnad marie sa...

Så fina hästar!!
Nu blir jag nästan sugen på att rida...men se det har jag inte gjort sen jag var 13-årig hästtjej!!!
Nu skulle man väl inte våga peta på en häst...men i drömmen går det ju....
Kramis

Smycka dig sa...

Hej...härligt barn du har..vänta tills 3 års tiden så kanske du får ännu mer fart;D

Min dotter var som ett yrväder, vart jag än vände mig så hann hon ta ett bad! var det inte vatten tunnan ute så badade hon i handfatet i badrummet;)

men det är så charmigt när man tänker tillbaka (16 År senare)...
ett ord som hon använde ofta i 2 års ålder som vi aldrig förstod var kollinamnam, jag tror att det var något ätbart men vet inte vad;D

Jobbar du med hästar på skola så kanske du träffar min dotter ibland;)))

Ha det bra
Lotta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vackra "kusar"... säger en novis på hästar...
Kram
Marie

Färjtorp sa...

Hästar är såna mäktiga djur!! Otroligt ståtliga.
Synd att man blivit äldre och mer rädd av sig... ;) ridning var ju alltid överst på topplistan när man var yngre.

Förresten, ska maila dig! Har du adressen på sidan...ska kika.

kram Johanna

Unknown sa...

Vilket fantastiskt jobb du har!!! Jag är bara lite aaaavis. Fast jag inte är hästtokig nu. Jag har iofs en häst-(och Ko-)tokig tös. Själv har jag ett bra jobb som jag trivs med. Kul att se po-dessarna. Snygga!

Hoppas allt är bra med dig med. Ha det gott.
Kram Vero

Anonym sa...

Roxane hon har man ju sett en massa bilder på från pixbox :)

Kommer att sakna dej som instruktör nu på skolan*
Har varit väldigt roligt:)

Kraamar Linnea

Anonym sa...

Hej! Tänkte bara höra om du vet var "Fille"
Finns idag?! De är jag som fött upp honom o de hade varit kul o höra lite om honom, var han finns osv. Va ju ett tag sedan detta inlägget skrevs men hoppas på att du ser detta ändå på något sätt! Med vänlig hälsning, Rebecca Ek-Lorentzon beccis85@hotmail.com