onsdag 2 april 2008

Måste bara visa lite byggbilder...

Här är huset i början på året då vi fortfarande hade vår fallfärdiga farstukvist, under hösten hade vi satt in det lilla fönstret på övervåningen. Huset kommer kanske att få tillbaka sitt gamla utseende tillslut, något liknande i alla fall.Här var bron bortriven, gamla jorden bortgrävd och nytt grus på plats.
Gjutform.
Plattan och väggarna är uppställda dock inget tak ännu...
I veckan har andra lilla fönstret installerats, utebelysning mm.
Nästa vecka kommer dubbeldörrarna och överljuset (fönstret ovanpå dörren).

Här är farstun i en annan vinkel, med fönstret färdigspröjsat och klart. Så gott mina blommor ska må i det där stora ljusa fönstret.
Snart återstår bara att städa upp utomhus och vänta på att få fortsätta inne med golv, tapeter och annat.
Det ska bli skönt med en sommar utan sågspån---hoppas jag.










16 kommentarer:

Annie - Annalunda sa...

Vad härligt lea!...å vad fint det blir! DÅ är det roligt att städa (inte annars)... Om du vill kan jag köpa en sån termometer...och skicka till dig...annars kan du köpa den när du kommer ner. Den är köpt på Styragården...bara någon mil söder om Ingelstad.

Jättekram Annie

Anonym sa...

Superfint!!

hemtrevnad marie sa...

Det kommer att bli så väldans fint!!!
Här blir det nog ingen sommar utan sågspån, men man kan ju önska......
Ha det gôtt!

Änglahem sa...

Yes...många roliga bilder!!! Visst börjar huset återfå sitt forna utseende! Inte för att jag vet hur det såg ut*fniss* men jag kan Tänka mig att det börjar närma sig med stormsteg!!

Kramar
Ulrika

Färjtorp sa...

Hej och hå... vad roligt att se, nu ser det ju nästan färdigt ut =) iallafall i profilen!

På tal om Trädgårdssällskapet, är inte med där men har faktiskt funderat på det... fast eg. vet jag inte vad man gör där förutom pratar växter hihi. Berätta mer!!!

Ja jag kan bara säga att jag är såååååå nöjd med våra nya garderober alltså!! Det var precis vad det här huset behövde.

Ha en fortsatt bra vecka.
Så nytt och fint du har gjort här på din layout förresten.

Kram Johanna

Unknown sa...

Vilken förvandling! Inte för att jag heller sett det IRL, men du har ju tagit såna jättefina bilder, så man får en bra bild över hur det såg ut innan. (ojoj, det blev många bilder där)
Jag förstår att du längtar! Så fint det kommer att bli.
Önskar allt gott till dig.
Kram Vero

Annas resa sa...

Så fint det blir! Ni kommer nog att få en underbar sommar med nya farstun.

Anonym sa...

Jo alltså - man kan i Photoshop göra bilden mindre för att den ska passa in. Fast då behöver man ju förståss photoshop (bildredigeringsprogram)

Merja sa...

Va fin du har gjort sidan!!!

Och det går framåt med rusten också ser jag:)
Fint blir det med. Dina blommor kommer att frodas i ditt nya fönster!

Har ni verkligen så där mycket snö som man ser på bilden?
Här är det bar mark igen och jag hoppas att det förblir så. Var ute och rensade några rabatter igår..ljuvligt!!!

Ha det bra mitt i rusten:))

Ljuva ro sa...

Men så bra det blir! Härligt med dubbeldörr och ljusinsläppet ovanför!

Karin Lindström sa...

Lea,
Det blir så härligt och fint när det är klart, men inte allt för kul när man är mitt i eländet!

Ha en underbar helg!
kramar
Karin

Anonym sa...

WOW, så himla fint det blir. Vilket jobb! Jag är dö imponerad....

På di n fråga så vet jag inte om det finns nån men jag är villig att prova allt. Jag kan ju inte leva på huvudvärkstabletter. knper knaper...
Tack för att du bryr dig och tänker på mig.
I dag får vi hem valpen en vecka tidigare så lyckan är stor.
Ha en super fredag.
Kram Bodil.

Anonym sa...

Hej Lea....du har ju ändrat bloggen ser jag...snyggt!
På tal om snyggt, så blir ju huset bara WOW-snyggt...det där(hallen) var/är nog det som har saknats, tänkt vad glad huset själ kommer att vara nu när det blir klart.

Ha nu en skön helg!
Kram
Pernilla

Sånt är Livet sa...

Vilket hus ,vilken hall ,vilken trappa !!!! kanon fint alltihopa.
ha en fin helg /Kram lisbeth

Britt sa...

Vad kul att ni kommit en sådan bit på väg ser jätte bra ut.Ha en bra helg.//Britt

A home far away sa...

Det kommer at bli så fint när ni är klara!