söndag 27 april 2008

Härlig loppishelg!

Länge sen sist mina bloggvänner!


Men våren känns inte som en tid på året då man hinner blogga alls...tyvärr. Men till hösten blir det andra bullar, då ska jag vara hemma igen med mina flickor och då kanske det finns en liten stund över på kvällarna för att hänga vid datorn.
I helgen har jag i alla fall hunnit med en sväng på Lions loppmarknad som brukar dra enormt mycket besökare. Så också i år. Det blev ingen lång stund eftersom jag jobbade i lördags men här är några smakprov på mina härliga fynd!
Den här vackra damen med franska texten hittade jag för hela 40 kronor. Var det inte ett fynd så säg?
Den här skålen vill jag gärna ha hjälp att få reda på lite historia om.
Finns det någon som har en aning om ålder på denna?
Fransk verkar den ju vara i alla fall, jag fastnade för den i alla fall. den ser nött och sliten ut men är inte skadad det minsta, den har alltså helt rätt look.

Nu ska jag ladda för nästa arbetsvecka som bara är två dagar sen är det lov igen...himmel så snabbt det går snart är det sommarlov. Oj, oj så mycket som man ska hinna göra innan dess, kurser som ska avslutas, prognoser och betyg som ska sättas, och två barn som ska fylla år dessutom med tolv dagars mellanrum. Ja, som ni förstår blir det glest mellan inläggen en tid framöver.

Hoppas att ni alla mår bra och att solen lyser över er.

Over and out!

/Lea

19 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vad kul!
Jag var också där.
Vilken fin skål och tavla. Det röda var också läckert.
Kan tyvärr inte hjälpa dig med skålen.

Kram Maud

Färjtorp sa...

Förstår att det måste vara fullt upp med det jobbet du har!! Men vi är glada för de inlägg du gör =)

Aha ser att du varit och fyndat på loppisen!! Kuligt. Själv var jag inte där eftersom jag var på jobbet istället...
Faktiskt har jag varit på denna loppis flera år men aldrig gjort några fynd, konstigt eller hur!!??

Nu ska jag be att få din mailadress oxå ;) ??

Ha en bra vecka.
Kram Johanna

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

så kul, mycketfina fynd!!!

Kram Millan!!
Ha en trevlig Vecka!!

Anonym sa...

Oj nu suger det i loppistarmen då man ser fynd som hittats!!
Tack för ditt mejl till mig men då jag svarar kommer de tillbaka så du vet inte att jag svarat dig.
Men iaf så är jag positiv till din fråga.
Vi kan höras på tel.
;) / Lilian

hemtrevnad marie sa...

Så fina fynd du gjort!!
Tavlan och skålen var ljuvliga!!
Ha det gott tills nästa gång!!
Kram

Anonym sa...

Jag gillar fynden som är rödvita :D Och jo.... jag börjar längta efter det där luftombytet nu.............. :D

Hannis sa...

Vilken skål!
Visst är det kul när man kan fynda för liten peng!

Låter som att du har en späckad kalender,hoppas du hinner njuta lite av solen också=))

Ha de/Hannis

Merja sa...

Visst är det fullt upp den här tiden!! Många måsten och mycket man skulle vilja hinna..

Otroligt fina fynd du gjort.

Hoppas du oxå får lite varmt så du kan börja gräva;)

Ha det gott!

Annie - Annalunda sa...

Oj vilka härliga fynd Lea! Specialhälsning till dig på Annalunda! Kram Annie

Färjtorp sa...

Hej på dig,
jag har en utmaning till dig om du vill och har tid att anta den...kika in...

Kram Johanna

Britt sa...

Jag kan inget om konst eller porslin, aå jag blir inte till någon hjälp. Men jag kan tycka att det är roligt med loppisar. Ha det härligt nu när värmen börjar komma.//Britt

Elinor sa...

Hej Lea,
Jag brukar tycka att det är tråkigt att skriva kommentarer som andra redan skrivit men jag känner att jag ändå vill skriva lite så... Så fina saker du hittar! Själv är jag nog för velig för att faktiskt slå till och köpa något på loppisar och dylikt för det är ju så många grejer där och så svårt att välja...

Karin Lindström sa...

Hej Lea!
Vill bara önska dig en härlig Valborg!
Kommer snart tillbaka och läser ditt fina inlägg.
kramar
Karin

Anonym sa...

Hej Lea!
Kom på idag att gårdsromantik jobbar på samma skola som jag. På lördag blir det loppis för mig på Arcus, jag önskar att jag hade dina ögon med mig(eller inte för då skulle det väl bli översvämmning i skåpen). Hoppas ni får en fin valborg.

Kram GB

Daniel Roos sa...

Lea hoppas du får en skön helg och lycka till med bakandet var rädd om dig mvh Daniel

Handplockat sa...

oj vilka fynd
ha en härlig första maj
kram från mäj

Karin Lindström sa...

Har du fått reda på något om skålen? Den är i alla fall underbart vacker! Har en utmaning till dig, men bara om du har lust och tid!!

många kramar
Karin

Anonym sa...

MYCKET välbevarad hemlighet på kolossen, vill säga. har upplevt det två gånger på riktigt så att säga, båda gånger i samband med uppbetsling. känns som genvägar... men då är det RIKTIGT häftigt att sitta på 800 kilo häst!

känns bra att få börja på nytt när han blir ohalt. känns som alla grundstenar vacklar, det känns som min och widdes ridning är ett hus byggt från toppen.

aja, nyheter på widdefronten på bloggen. =) vi syns säkert på måndag!

Karin i Villa Grå sa...

Vilka fynd du har gjort!

Den där tavlan med damen är oemotståndlig, där gjorde du ett riktigt kap *gillar*

Kram!

Karin