lördag 5 april 2008

Tar det aldrig slut?

Som en del av er la märke till hade jag syrener på köksbordet igår.
Bilden var inte från ifjol, jag hittade faktiskt en vacker färdig bukett med syrener och vita rosor bland annat.

Nu är situationen sådan här i Piteå klockan 07.00 på morgonen PIIIIP,
att det finns tame sjutton inga som helst vårtecken annat än min sabla bukett.

Det är inte alla lördagsmornar som jag vaknar 1,5 timme före prinsessorna det ska erkännas. Men dagen till ära tyckte jag mig höra oväder ute.
Eftersom jag är född nyfiken måste det förstås kontrolleras, och blev så i gasen när jag tittade ut att jag hämtade kameran.
Ja, det stämmer. Ute med kameran före 06.00 det är inte helt sunt jag vet, men titta på eländet.

Ser det inte ut som att en tomte ska komma runt knuten precis när som helst??

I juni när nätternas ljus är i stort sett som på dagarna älskar jag att bo i den här delen av landet men alltså...inte NU.

Vid den här perioden på året längtar jag till Strömsholm utanför Västerås, det enda ställe jag har bott på söderut. Som en del av er vet är jag hästnörd och Strömsholm är mecka för hästnördar som jag.

Nog gnällt om vintern nu ska jag i alla fall gå och göra frukost till resten av familjen som börjar vakna till. Ha det gott!




8 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej!
När jag läste din kommentar hos mig om att du ville "bo söderut som oss andra" så tänkte jag att jag bor ju inte i söder.... Många andra kallar det här norr... Men det förstås, bor man i Piteå så är nog detta som södern! :-)
Ur som helst, jag förstår att du längtar därifrån just nu. Vilken hemsk syn att vakna till så här års när man verkligen längtar efter våren. Men det är vackra bilder du visar! Du kan ju alltid spara dem och visa i november när sådana som jag börjar längta efter snön...

Önskar dig en härlig helg, vädret till trots!
Kram Hanna

Anonym sa...

Ingen snö här - men väl dimma och regn.... Ingen supermysig dag precis!

hemtrevnad marie sa...

Oj då!! snö är väl ingen höjdare nu.... vi hade ju mycket snö, och gôrkallt till påsk, men nu är det barbark här....fast vi har ju inte varit utomhus sen snön låg, med sjuka ungar här....
Missade ditt inlägg igår, vilken bukett!!!
Helt ljuvlig, tänk att få tag på syrener nu!!
Ha en härlig Lördag!!
Kram

Änglahem sa...

Hrmmm...en försiktig hälsning från ett vårigt*viskar* västkusten.....solen skiner och idag blir det arbete i trädgården...*viskar fortfarande*.

Såg ju på bilderna igår att det började blir barmark hos er, åhh så gott för tänkte jag....jaa det var igår det.

För måååånga herrans år sedan fick jag för mig att jag ev ville bli dövtolk, enda skolan för tillfället då var i Umeå....Hjälp lappsjuka...SNÖ året om....*överdriver*...men jag behöver väl knappast tala om att det blev inga 4 skolår för mig på den linjen!*hihi* Du skulle sett kompisarnas miner....jag blev i pricip idiotförklarad på stört, på den tiden var jag soldyrkare av stora mått, bodde på stranden från morgon till kväll.....men det var då det....

Ha en skön helg! trots allt..

Kramar
Ulrika

Änglahem sa...

...åhhh så gott för ER...

Annie - Annalunda sa...

Ja men Lea nu kommer du ju snart ner hit till Småland där gullvivorna blommar! :) Så fin du har gjort din sida!!! What a make-over... med rooooosor o allt!!!

Jättekram Annie

Kinna Jonsson sa...

Fy sjutton, jag hoppas det försvann lika kvickt som det kom.

Malin - I min trädgård sa...

Klart man är hästnörd ;-)! Oj vilka vinterbilder! Här är det riktigt soligt och skönt, hoppas det har töat hos er och att det blir vår snart!

Kram!